Nye sprell Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Noen her som har barn som har vært undersøkt med tanke på vannhode?
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Hadde ei venninne som ble sendt på ekstra kontroll med sitt barn. Hadde litt stort hode i forhold til vekst kurven. men alt var greit ikke vannhode. Så det kan jo være hun/han er henvist bare for å være på den sikre side. Ikke bekymre deg for mye, vi mødre har en tendens til det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har en gutt med ryggmargsbrokk. Han viste ingen tegn til vannhode ved fødsel, har tatt mr og alt ser bra ut. Gikk fast til helsestasjonen å målte hodeomkrets hver 3 uke til han ble 1 år. Ingen vannhode!! lykke til
Nye sprell Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2007 Vet de kontrollerer en del for å være på den sikre side, men min har faktisk vokst MYE fra vi var på helsestasjonen før jul til vi var på sykehuset nå. Av en eller annen grunn, som vi ikke fikk med oss, måtte vi komme tilbake for UL om en stor uke. Dumt de ikke kunne gjøre det med en gang, rekker jo å bli ganske bekymret i mellomtiden, I tillegg har han andre symptomer også, utover hodeveksten, f.eks litt høy fontanelle.. Akk, skulle ønske tiden gikk kjempefort!!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Ja, dette synes jeg de burde ta mer på alvor. Da jeg fikk vite på ul i uke 18 fikk vi time dagen etter ved Haukeland for videre undersøkelser. Kan du ikke ringe å høre imorgen om de kan få en tidligere time?? Vært inne på ryggmargsbrokk og hydrocephalusforeningen sine sider??
Nye sprell Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Ja, og ble jo ikke akkurat mindre bekymret... Det de sa, var at det ikke var farlig å vente noen dager, siden fontanellen er åpen + at skallen ikke er helt sammenvokst ennå. Dersom væskemengden øker, blir det derfor ikke mye ekstra tryk på hjernen. Men, det gjør jo litt med blodtrykket hos mor da...
Nye sprell Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2007 Men skal ringe i morgen ja. Var der på fredag, og ringer i morgen med de spørsmålene som har kommet i løpet av helgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå