Gå til innhold

Ma ell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er i 9 uke nå og er gravid for 4 gang. Har hatt to MA og et komplisert svangerskap med fødsel i uke 28. Med hyppige blødninger i svangerskapet. Fredag merket jeg såvidt rødt i noe utflod og det samme idag. Virker å være lyst rødt/rosa (svært lite) De to gangene med MA begynte det med brun/rød utflod som økte.

 

Skal eg tenke å vente og se det an. Kan det være en truende abort. Tenkte å ringe lege imorgen men det er vanskelig da jeg er på jobb. Bør jeg ta det med ro, være hjemme etc.? Hjelp blir ikke fortrolig med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anonym...

 

Dersom du føler at svangerskapet er truet, burde du ringe legen din. Du kan få en UL-time som kan bekrefte liv eller ikke...

 

Jeg synes du skal ta det med ro jeg. Dersom du har muligheten til å ta fri fra jobb og dra til legen burde du det.

 

Men jeg lurer på det med MA. Når i svangerskapet er det vanligst at fosteret dør? Er det like stor fare for MA selv om man har sett hjertet slå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

 

Tar nok kontakt med lege imorgen. Det er sendt henvisning om tidlig UL men har ikke fått datoen. Får nok en sjekk imorgan. Uff hater denne uvissheten.

 

Tror det at dersom man har sett hjerteakt ved tidlig ul t.d uke 8 el 9 så er risiko for MA liten. De fleste aborter er før uke 12, men de blir gjerne ikke oppdaget før senere da det er MA. Først når en får blødning eller tydelig misser symptomer får en mistanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du burde ta det med ro i morgen og ta kontakt med legen din og forklare at du har hatt blødning og etterlyse ultralyden. Ingen vits i å ta noen sjanser med din forhistorie. Er selv i uke 8, har nettopp hatt en MA , og hatt to småblødninger i dette svangerskapet. Legen min sykemeldte meg tvert og sa jeg skulle ta det med ro. Skal på ultralyd i morgen. Ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

 

Takk for det. Vil også ønske deg masse tillykke imoora UL. Har bestemt meg for egenmelding imorgen og så ringe fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...