Gå til innhold

dere i uke 37++

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 38 nå og babyen føles så tung når jeg ligger! kjennes ut som jeg skvises og det er veldig ubehagelig å snu meg om natta. klarer ikke å ligge på ryggen.. flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det sånn... Har skikkelige problemer med å finne en god soveposisjon og ligge på ryggen har jeg ikke kunnet de siste par månedene. Det er fare for å bli ekstra svimmel når man ligger på ryggen fordi man får press på vena cava, som er en blodåre som pumper blodet tilbake til hjertet. Har kraftig bekkenløsning nå, og bruker krykker når jeg er ute, så gleder meg til å være ferdig snart :o)

Jeg er forresten 38+5 i dag...

Skrevet

Hei.Jeg er også i uke 38,og sover dårlig.Må bare ligge på sidene,og det blir så tungt for hoftene,så snur og snur hele natta føler jeg.Men anbefaler deg og prøve og legge et vrengt silke putetrekk under rompa,for da glir du lettere rundt uten og få riktig så vondt.Fordi om alt egentlig er ondt og et ork for tiden.Gleder meg sånn til og bli ferdig...

Lykke til!!

Skrevet

Har ikke ligget på rygg siden slutten av 2. tri - ligge på magen er naturlig nok ut - høyre side er litt ubehagelig av en eller annen grunn, så jeg må rigge meg til på venstre side med masse hodeputer (mot halsbrann) og en tykk pute mellom knærne (mot bekkensmerter og isjas) og generelt...

Huff, er det ikke så at de siste par ukene er som de er for at vi skal få mot til å gå løs på fødselen? Er bare så glad jeg ikke er plaget av ødemer eller skikkelig bekkenløsning (bank i bordet!)!

Skrevet

ja det er vel bl.a dette som gjør at vi blir så utålmodige på slutten :P magen er liksom helt øm om morgenen. føler meg litt mørbanka, hehe.

Skrevet

Har naturlig nok heller ikke ligget på magen på leeeeenge, ei heller på ryggen på en stund, av samme grunner som HI nevner, får jo ikke puste, omtrent! Nå om nettene kan jeg heller ikke ligge på høyre side, da jeg har fått noe trøbbel med høyreskulderen min... Må derfor kun ligge på venstre side, jeg også; som deg, Sponge. Har bekkenvondt og MÅ over på rygg en gang i mellom for å strekke ut bena (for å strekke hofter og bekken da bekkenvondtet mitt sitter bak, og ikke foran/mellom bena...), og deretter tilbake på venstre side. Har fått masse vann i kroppen den siste tida og kroppen føles derfor spesielt tung, også!

Fysisk: DRITTLEI!!!!! Vil bare bli ferdig.

Psykisk: Er faktisk ikke så lei og utålmodig som jeg trodde jeg skulle bli; så, hvis det ikke hadde vært for de fysiske plagene, kunne jeg nok glatt gått et par-tre uker til...

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg... våkner om natta av at det gjør vondt i magen fordi at babyen kjennes så tung ut.. Kan ikke ligge på noen andre måter enn på venstre side.. er stup trøtt nå, så tror jeg skal krype til sengs! Håper på noen flere timer søvn i natt enn de siste nettene.. Men nå er det ikke lenge igjen for oss:-) Selv om 16 dager føles som nesten ett år.. Men plutselig så kommer babyen:-) Ha en fin kveld, og en god natt:-)

Skrevet

ja før man vet ordet av det så er de vel ute:) du får ha god natt da, jeg har nettopp spist frokost jeg, hahahaha, skjemmes :P

Skrevet

He he... forskjell på folk da:-)

Skrevet

Jeg er i uke 37 i morgen ("bare" 23 dager til termin nå! Jippi!)

Og jeg kjenne meg godt igjen i dine beskrivelser!

Ligge på ryggen har ikke vært mulig på lenge... og nettene er lange og søvnløse...

Det skal bli godt å få bebisen i armene nå, ja!

:o)

Hilsen

Skrevet

Bowlingkule i magan her også...hehe. Må snu meg sakte, ellers blir jeg svimmel!

Ligge på ryggen, hva er det? ;o)

Men nå er det ikke lenge igjen, vi får trøste oss med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...