Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tulla blir 4 måneder den 15 januar, og jeg har ikke gitt henne morsmelkerstatning før. Nå vil jeg prøve en flaske om dagen, men er usikker på om jeg kan begynne rett på Nan2. Er det viktig å vente den ene uken mtp magen hennes, eller spiller det ingen rolle når hun er blitt så "stor";)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forskjellen er at det er mere jern i nan2 enn nan1.. det skal ikke ha noe å si nei... f.eks collett har jo bare en type erstatning fra 0-12 mnd..

Skrevet

NAN2 er beregnet fra 4 mnd, og når babyen også spiser noe fast føde.

Jeg ga babyen NAN2 da hun var 4 mnd (hadde bare fått morsmelk før), og da kastet hun skikkelig opp. Var nok fordi hun ikke spiste fast føde ennå- ble vel litt sterkt for magen.

Skrevet

Forskjellen er jern, og grunnen er "jernreserven" dems:) De har ekstra jern i kroppen frem til ca 4-6 mnds alder. Det er dobbelt så mye jern i NAN 2. Det er ikke så farlig å vente den ekstra uken. Det eneste er at en pose skal ikek være åpen mer enn en mnd (Det er to poser i en eske)

Skrevet

Hvis du trenger mer hjelp kan du gå inn på forumet flaskemelk:) Det holder vi flaskemammaer til:)

Skrevet

Jeg begynte å gi NAN2 ved 4 mnd-alder. Ble ikke noe klokere av infoen på nett (www.flaskeposten.org) så da valgte jeg å følge instruksen på NAN-pk, dvs NAN2 fra 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...