Gå til innhold

Tiril og Rikke er født!

Vinner av 4xlotto

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har det vært lenge stille fra meg!

Vi er endelig blitt stolte foreldre til tvillingjentene, Tiril og Rikke, og vi har det helt supert.

Jentene ble født ved keisersnitt 13.12.06, og de var hhv 2635 og 46 cm og 2655 og 47 cm.

Jeg var egentlig satt opp til snitt om morgenen 14.12, men fødselen startet av seg selv med kynnere / rier kvelden før.

Det gikk bare en liten time fra kynnerne startet til jeg lå på operasjonsbordet ferdig bedøvet.

Selve snittet var en flott opplevelse, både for meg og mannen min. Ingenting gjorde vondt, og vi var trygge og rolige hele tiden. Det var en fantastisk opplevelse å høre de første klynkene fra andre siden av forhenget!

Barseltiden gikk fint, jeg var på sykehuset i 8 dager. Det var mest pga at de ikke var særlig ivrige på puppen, og vi ønsket at de skulle komme lengst mulig igang med amming før vi reiste hjem.

Nå er de vel tre uker gamle, og de blir bare flinkere og flinkere å ta puppen. Er egentlig litt forfær over hvor mye de sover, de sover jo nesten hele tida....

Har en Jacob på 6 år og Andrea på snart 2 år fra før av, og det er jo faktisk mye mer arbeid med de to enn med de to minste.

Vi koser oss ihvertfall masse, og til dere som går og venter kan jeg bare si: gled dere - dette er kjempekoselig!

Jeg syns ikke det er dobbelt arbeid - men dobbel glede er det så absolutt!

Og til alle dere slitne mammaer som sliter med store mager, kynnere, halsbrann, søvnmangel osv osv: Hold ut, premien når dere kommer i mål er overveldende:o)

Lykke til, alle sammen!

Fortsetter under...

sitter her med tårer i øynene nå,ikke bare fordi jeg er glad på deres vegne men også fordi jeg virkelig trengte å høre en sånn fin historie og de trøstende ordene på slutten...

det gikk på rester av følelser,krefter og smerteterskel her,men nå fikk jeg masse ny egergi til guttene mine kommer!hvor mange uker før termin ble du satt opp til KS?

jeg skal ta mine 1-egget gutter vel en stund før men lurer på hvordan de da gjør det med KS....

er forresten 30+3 uke nå

Hei,

Hold ut, du er snart ferdig!

De siste 2 ukene lå jeg pal på sofan hele dagen, og jeg var så sliten og lei meg at jeg neste ikke trodde jeg skulle bevare fatningen til jeg var i mål.

Jeg ble satt opp på keisersnitt i uke 37, dvs 3 uker før ordinær termin. Litt pussig å tenke på at terminen min egentlig var idag, 7 januar...

Er veldig glad for at jeg slapp å gå så lenge!

Har du forresten tatt keisersnitt før?

Det var ihvertfall en flott opplevelse, på alle måter.

Var ikke engang vondt å sette bedøvelsen, og det hadde jeg egentlig gruet litt for.

Nei, hold ut, du. Plutselig er datoen der, og da er alt det vonde glemt.

Du er jo på full fart inn i uke 31 ellerede, da kan man begynne å se en ende på ting:o)

God klem!

dette er mine første,hadde grut meg litt til ks men det er jo så mange forskjellige historier!hadde du mye eller lenge vondt etterpå?gruer meg litt,egentlig.redd for å ikke se dem med en gang eller være i stand til å ta vare på dem selv før flere dager etterpå...!!?

det hjalp veldig med historien/ordene dine.tusen takk,akurat som om du visste akurat hva jeg følte.vet at det ikke er lenge igjen,men mellom bekkenløsning,lite søvn og hormoner glemmer man egentlig at det snart er tid.hehe

gratulerer masse,forresten.glemte å skrive det istad

:-)klem

Hei på deg.

Bruk ikke tid på å bekymre deg for keisersnitt - det var en utelukkende positiv opplevelse.

Hadde aldri valgt noe annet nå i ettertid.

Hadde en del vondt første og andre dagen etterpå, men du får smertestillende, så det går fint.

Ikke sånn at jeg lå med smerter hele tiden, men det var selsagt vondt hver gang jeg prøvde å reise meg osv..

Nei, slapp av og se fram til dette - det er en stor opplevelse!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...