Gjest Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg forstår ikke det her... Noen ganger når det her med termin kommer opp så svarer mange hva ultralyd terminen er, men føyer også til mensterminen! Men den har vel ikke noe å si, har den det da? Jeg har forstått det sånn at det er en grunn til at man kommer inn på ordinær ultralyd akkurat i den tida man gjør, og det er også en grunn til at legene ikke bryr seg om mensterminen, det er kun ultralydterminen som gjelder...! Jeg vet at noen føder nær sin egen menstermin og er derfor overbevist om at det var dem som hadde "rett", men er ikke det mer tilfeldig da? Er det ikke sånn at ungen kommer når ungen er klar og når kroppen er klar og at dette kan skje så å si når som helst innen fødeklar perioden? Ikke meingen å trøkke noen på tærne, jeg er bare kjempenysgjerrig! ) Hilsen ei som trodde mensterminen ikke var av betydning etter ul..
rødhette* Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg forstår hva du mener.... I de tilfellene der lege/jm mener ul-termin må være feil, slik at man blir evt. satt i gang ut fra mens-termin, er det jo forståelig at folk nevner mens-terminen. Men ellers har den jo null betydning. Ungen kommer når den kommer, og permisjon og igangsetting beregnes ut fra ul-termin i nesten alle tilfeller. Jeg bryr meg selv bare om ul-termin. Men selvfølgelig, nå er det bare 2 dager i forskjell hos meg, hadde kanskje vært anneledes hvis jeg hadde hatt veldig stor forskjell på disse... Så sånn sett kan jeg vel ikke uttale meg..
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Min ul termin passer ikke i det hele tatt med når jeg hadde sex, så derfor.. og jm er enig i at min mens termin er mer riktig, men hun kan ikke endre på den nå. Han som satte min ul termin tusta no helt forferdelig, ene gangen sa han en ting, så neste gang va det en helt annen dato, og da nekta han for at han hadde sagt den første.. forvirrende historie.. men.. jeg har registrert meg med ul termin her på bim og følger den på en måte, for da blir jeg ikke så skuffa når jeg går over tia liksom hvis du skjønner
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Det er akkurat det jeg også tenker på! Alt som skal skje i forbindelse med fødselen, permisjon, stønader, kontroller o.l. blir jo gjort med utgangspunkt i ultralydterminen! En annen ting er jo at overtiden blir jo beregnet utifra ultermin, regner med at dette ikke vill blitt gjort hvis den ikke var mest nøyaktig? Er jo ikke heldig og gå for lenge på overtid heller, er jo derfor legene har en dato og forholde seg til!! (Er det ikke 14 dager etter ultermin tro?)
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Joda, det forstår jeg! Spesielt når du fikk en rar lege med rare svar til deg! ) Men samtidig trenger ikke ultermin å stemme med sexen, det tar jo litt tid for spermen å "vandre" til egget og hele prosessen kan gjøre det litt vanskelig å finne ut hvilken gang man hadde sex som resulterte i baby! )
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Hehe.. ja.. men hvis ul termin skal stemme må det være super spunk, for da har den levd i meget mange dager.. det skal jo ikke kunne gå mer enn syv dager, sa jm hvertfall..
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Hehe! En vet jo aldri....? ;o) Men er det sånn at man går nøyaktig 40 uker og 2 dager fra unnfangelsen finner sted til fødselen skjer? Eller kan det være derfor man har den ordinære ul, at det er da dem ser når babyen mest sannsynlig er klar...? Hvis noen forstod...?
rødhette* Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Når de setter termindato ut fra den ordinære ul, beregnes den ut fra størrelsen babyen har på ul. I snitt går man 40 uker og 2 dager, men ikke alle gjør det. Noen går lengre, og noen kortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå