Gjest Skrevet 7. januar 2007 #1 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei! Såg inne på fødelisten at du skrev det definitivt ble føden på deg og ikke Storken.... Nysgjerrig, har du positiv eller negativ opplevelse fra en av plassene?? Noen råd å gi en førstegangsfødende som synes valget er litt vanskelig siden jeg ikke har noen erfaring med noen av plassene? Håper på svar! Vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariquita Skrevet 8. januar 2007 #2 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Kan bare svare for meg selv - men jeg fødte på Storken forrige gang, men vurderer sterkt å føde på "føden" denne gangen. Jeg fikk en veldig god følelse for Storken da vi var på omvisning og var ikke i tvil om at jeg ville føde på Storken da fødselen startet. Etterhvert så utviklet min fødsel¨seg til et lite mareritt som endre med tang-forløsning med påfølgende problemer i flere måneder etterpå. Jeg følte meg ikke ivaretatt i det hele på Storken - ble stort sett overlatt til meg selv med beskjed fra jordmor at jeg fikk bare jobbe på så kom hun inn og så om meg om en times tid. Ble liggende med store smerter i mange timer før jordmor endelig skjønte at her måtte det gripes inn. Men - grunnen til at jeg er litt usikkert hvor jeg skal føde denne gangen er at jeg ikke helt vet om jeg var veldig uheldig med jordmor eller om man virkelig blir så overlatt til seg selv som det jeg ble, for de andre jordmødrene jeg snakkket med på Storken var veldig greie. Da vi tok opp hva som skjedde under fødselen under samtale med andre fikk vi delvis "bekreftet" at slik skulle det ikke være, og hadde jormor grepet inn før så kunne mye smerte og problemer vært unngått i etterkant. Tror jeg må snakke med noen om dette før jeg bestemmer meg. Men vet hvertfall at om det samme skulle skje denne gangen så kommer jeg til å be om ny jordmor. Er vanskelig å gi noe "skikkelig" råd for hver fødsel er veldig ulik og hver jordmor har sikkert også sin måte å være på. Men tror det er viktig å lytte til seg selv og kjenne hva som føles riktig under fødselen og formidle dette til jordmor og be om andre dersom man ikke føler seg ivaretatt. Vet hvertfall at min mann ikke kommer til å godta at noe slikt skjer igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7696682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovehearts Skrevet 8. januar 2007 #3 Del Skrevet 8. januar 2007 bestevenninnen min fødte på storken, og hun var kjempe fornøyd, fikk akkupunktur, og være i badekar, +++ så det er vel forskjellig fra person til person, men jeg vil på storken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7699049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovehearts Skrevet 8. januar 2007 #4 Del Skrevet 8. januar 2007 kan jo være vi er der samtidig da, emilie 81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7699059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #5 Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for svar...ble litt nysgjerrig og er selvsagt litt bekymret for å velge feil siden det er første fødsel, må innrømme at eg gruer meg litt ja men samtidig gleder meg masse til vår lille jente blir født selvfølgelig! Håper bare alt går bra! Ser ut til at vi kan treffe på hverandre på KK ja Nanni ;o) Dere blir vel med på Bocca på torsdag kl 18??? Blir kjekt med første BIM treff!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7721520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 barnsmor 81 Skrevet 10. januar 2007 #6 Del Skrevet 10. januar 2007 hei Emilie. Vil ikke fraråde storken ettersom jeg ikke kjenner deg. Tror storken kan være veldig "rett" for noen. Men for meg fikk jeg hele mentaliteten skikkelig opp i halsen etter å ha vært på svangerskapskurs der. Jeg var på det tidspunktet usikker på om jeg skulle ha smertestillende eller ikke, da jeg stillte spørsmål om det ble man sett temmelig stygt på....hele ideen bygger jo på naturlig fødsel..og alt annet er fy fy! jordmor presterte å antyde at de som brukte epidural under fødselen ikke fikk like tett forhold til barna sine, og at barna hadde større sjangse for å bli narkomane. (dette begrunnet hun i at sønnen hennes som ble født når hun brukte epidural var helt vill etter paracet)! Kurset var på en måte en vervekampanje for å føde på storken...og skulle appelere til urkvinnen i oss. Vi fikk også se en fødselsfilm...jeg ble helt vettskremt..temmelig sær film hvor kvinnen som fødte tok imot ungen sin selv for hun ville ikke at noen andre skulle ta i ungen før henne! Supersært spør du meg. Uansett...forskjellen på de to avdelinger er: - på storken får du ikke smertestillende, annet enn akupunktur. du kan i teorien ombestemme deg å bli overført til føden hvis det er ledige plasser der...Men jordmødrene på storken vil gjøre alt for at du ikke skal gjøre det. (dette er delvis begrunnet i deres sterke overbevisning om at smertestillende er fy fy, og delvis i bevilgninger til de ulike avdelinger-konnkuranse-storken kan bli nedlagt om de ikke får flere til å føde der.) I tilegg kan det bli for sent å få smertestillende når de virkelig ille veene kommer. (tror det er hvis du har mer enn 6 cm åpning får man ikke smertestillende) på storken får du enerom med eget bad. - på føden får man også som regel enerom, og uansett enerom når selve fødselen skjer. man kan velge å føde naturlig der også,De tre nyoppussete store baderom med badekar. flinke og ikke så flinke jordmødre finnes nok begge steder, det er jo så forskjellig fra person til person hvem og hvordan man liker å bli behandlet. sorry for langt innlegg, håper ikke jeg skremte noen. jeg hadde en kjempefin fødsel på føden ihvertfall og gruer meg ikke til å føde igjen. lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7726193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 11. januar 2007 #7 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei! Vil bare si at jeg har født på Storken og håper absolutt at jeg får føde der denne gangen også. Men jeg hadde en normal fødsel da, og super jordmor! Jeg har forresten vært med på et par fødsler på Storken, og da har ingen blitt overlatt til seg selv! Vi har vært der og støttet og tatt imot ønsker fra den som føder. Så langt det lar seg gjøre, selvfølgelig... Man kan jo ikke få epidural smertelindring bl.a. der. Men de flytter deg til Føden hvis du trenger det! Jordmødrene der synes jeg er kjempeflotte, men det er klart at de er preget av den "naturlige" fødemåten. Så hvis man ikke vet om dette er noe for en selv, eller synes at det blir rart (f.eks. det med å ta imot sitt eget barn, være i fred osv) så bør en vel velge Føden som er mer tradisjonell.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7685048-hei-2-gangsmor-81-i-bergenspm-ang-kk/#findComment-7746690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå