Gå til innhold

Er dattera mi sein???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ho er 8mnd og krabber ikke enda og har null tenner.. Sier ikke mamma og pappa!!

Men på en annen side er ho tidlig syns jeg da,for ho sier hadet og vinker til folk.. og vinker når di kommer!! Sier hei noen ganger..

Går som bare det i gåstolen sin (og det går fort )hehe... Sitter selv..

står selv..

Mange svar ønskes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at alle barn er forskjellige og at man ikke skal sammenlikne de. Men tror ikke hun er sen, de gjør ting til sin egen tid! :)

Skrevet

Nei, hun er ikke sein. Alle barn er forskjellige. Min gutt på snart 8 mnd har så vidt begynt å krabbe og har snart 4 tenner. Men han sier ingen ting, vinker ikke og klarer ennå ikke å drikke fra flaske. Så jeg vet ikke hva som er å foretrekke, hehe...

Skrevet

Min er født 19.04.06 har fortsatt ikke en eneste tann.

Krabber gjør han heller ikke. Men han kommer opp i krabbestilling, han åler seg bortover gulvet, han setter seg opp selv og reiser seg og står og "danser" :P (hehe, han vrikker på rompen).

Han kan si mamma, men tror ikke han vet hva det betyr. (hehe, tror det betyr kos, eller plukk meg opp). Sier mange "ord", men tror det er mest herming etter meg, for jeg maser veldig mye med ham om dagene.

Han sier hadet, men vinker ikke, og sier det til alle uansett om de kommer eller går. Men en ting kan han: det er titt-tei leken. Han løfter et pledd over hodet og gjemmer seg og så sier jeg hen er Håvard? og så tar han ned pleddet og sier tittitititititititititt. :D

Men det kommer jo an på hva du øver med barnet og da. For eksempel har jeg ikke øvd så altfor mye på klappe søte, har ikke øvd noe på særlig vinking, og ikke på "så stooooor" heller... Men ting som jeg gjør med han, det kan han! Så det kommer egentlig an på hvor mye foreldrene orker og hva de prioriterer. (jeg liker godt titt-tei fordi da ler han så godt, og jeg liker godt å "danse" med ham. Klappe søte gjør vi innimellom, men ikke den store begeistringen ennå.)

Men de er ikke sene, de er akkurat der de kal være :D Krabbingen pleier å komme et sted mellom 8-12 mnd i følge boken. Noen tidligere noen senere.

Skrevet

Oki... Takk for alle svar!!!! :)

Skrevet

snuppa er 8 mnd, snakker heeeeeeele tiden selv om det ikke er noen mening eller noen ord hun sier, bare babling (gruer meg til hun begynner med ord for da kommer vi til å bli gal!)

Hun setter seg ikke opp selv, men har sittet stødig siden hun var 5 mnd. Hun krabber ikke, men åler seg fremover på gulvet når hun gidder. Når hun gidder pga at hun orker verken rulle eller åle seg til noe hun ikke er veeeeeldig interessert i eller er nært. Litt lat ja :-)

Hun har 2 tenner å de fikk hun for 1 mnd siden.

Siste kontroll var hun lengre enn de andre, men tror hun har stagnert litt nå. Når hun kommer seg dit hun vil med å rulle å åle seg, så hvorfor orke å lære seg å krabbe ? :-)

Klappe klappe søte er det stor her i gården :-) Det lærte hun da hun var 6 mnd :-)

Skrevet

Syntes ikke hun var sent ute, jeg:)

Jenta mi er også 8 mnd (kun 2 dager eldre enn jenta di, faktisk).

Hun åler seg fort rundt omkring, står på alle 4 og gynger. Hun sitter stødig hvis jeg setter henne opp. Hun sier "mammamammamamma" hele dagen, men hun vet nok ikke hva det betyr. Også babler hun en hel masse annet rart ;) Hun kan holde tutekopp/flaske selv.

Men hun reiser seg ikke eller setter seg opp. Og hun har ingen tenner ennå. Hun lærte seg å vinke på juløaften, men nå har det dabbet av, så nå gjør hun det ikke fortiden... Kommer vel tilbake :)

Skrevet

Neida, hun er ikke sein - min er enda "seinere"...

Min er 9 1/2 mnd:

-Hun sitter stødig, men setter seg ikke opp selv.

-Sier mamma "mammamam" bevisst

-Vinker når vi sier hei eller hadet eller hun ser andre vinke

-"Synger" med når jeg synger

-Pinsettgrepet i orden og spiser brødbitene selv

-Fikk 2 tenner i jula, og tror det er flere på gang for hun er såååå grinete for tiden.

-Peker på og "snakker" veldig når hun ser spennene ting, f.eks adventsstjerner, juletrelys og dyr.

-Peker påCD spilleren når hun vil høre musikk :-)

-Kan borte - titt-titt leken

-Hun krabber ikke.

-Hun vil ikke stå på beina i det hele tatt, bare krøller de opp.

-Åler seg bare bakover og rundt i sirkler - dette har hun gjort i 2 1/2 mnd nå, og jeg håper hun snart kommer seg fremover for hun synes dette er veldig frustrerende

-Det går også bakover og rundt i sirkler når hun sitter på rompa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...