Gå til innhold

Tannpleiere, bioingeniører, radiografer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber med dette;

Hvor jobber dere?

Hva tjener dere i året?

Hvordan er arb.tiden?

Skrevet

Heisann!

Jeg er radiograf (3 årig), og har tatt videreutdanning i stråleterapi (+1 år). Som stråleterapeut tjener man ved statlig sykehus mellom 280.000 og 340.000, alt etter som om man har lederstilling eller ei. Så max lønn blir ikke så høy, da man etter 10 års ansiennitet ikke stiger mer.... Arbeidstiden er for oss fra 07.30 til 15.30, noe som er veldig gunstig. Da har vi helgevakt (hjemmevakt) ca. 6 helger i året. Da kan man tjene litt ekstra hvis man blir utkalt.

Som radiograf i turnus ved statlig sykehus, begynner man på 265.000 tror jeg det er nå. Da får man nattillegg og kveldstillegg utenom.

Jobber man ved et privat røntgensenter kan man tjene veldig godt, alt etter som hvor mye man er villig til å arbeide.

Det er også mulig å arbeide med kliniske studier (utprøving av medisiner), med såkalt PET (nytt i Norge), nukleærmedisin (innsprøyting av radioaktive isotoper ti lmedisinsk bruk) i oljebransjen med å ta røntgen av rør etc. (krever tilleggskurs).

De fleste radiografer arbeider ved sykehus. For tiden er det sinnsykt vanskelig å få seg jobb, da det mange steder er inntaksstopp. Mange går også i årevis før de får seg en fast stilling.... Mange nyutdannede har fått seg jobb i Sverige eller Danmark. Vurderer du å studere til radiograf, bioingeniør eller tannpleier? Tror ikke jeg hadde valgt å studere radiografi i dag, bare pga av usikker arbeidsfremtid- DESSVERRE!! Det er et utrolig interessant felt, hvor det stadig skjer nye ting innenfor teknologien! Kan ikke svare for de andre. Vet

at bioingeniører på det sykehuset jeg jobber ikke får seg jobb ihvertfall. Ble langt dette, men håper det kan hjelpe deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...