Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt stebarnet mitt i helgen og nabojenta har vært på besøk i hele dag. Nabojenta satt og klødde seg masse, synes det var litt rart. spurte henne hva det var, da sa hun: "jeg har masse brennkopper vært hos legen, men mamma har ikke fått vært på apoteket og hentet medisin enda og det klør og gjør så vondt.."

Har jobbet i barnehage og der tror jeg regelen med brennkopper var at det var kjempe smittsomt og at det måtte behandles med antibiotika i 3 dager før man kunne komme i bhg igjen... synes det var utrolig frekt av mora å sende henne til meg, med ubehandlete brennkopper og enda frekkere når hun vet at jeg er gravid... !! Mulig jeg er sliten og overreagerer? men ble irritert...Hva synes dere? burde jeg ta en prat med mora og si at det ikke er greit? jentungen til typen kan jo bli smittet hun også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt enig med deg!

Jeg og faren til eldstemann ble i min 11.uke bedt på besøk til noen vi kjenner. De hadde flyttet til et sted vi ikke var så godt kjent, i nabokommunen. De visste at jeg var gravid. Da vi etter mye om og men fant huset de hadde flytta til, viste det seg at dama i huset hadde vannkopper i fullt utbrudd. Jeg ble nesten forbanna (men klarte å skjule det), sa bare at jeg skal ihvertfall sitte langt unna deg! Hun bare bagatelliserte det, og sa at det bare smittet før utbrudd. Det er jeg ikke så sikker på da, svarte jeg. Noe som jeg sjekket da jeg kom hjem. Det smitter helt til sårene er grodd. -Jeg synes det er høl i hauet å invitere folk, og spesielt gravide når man har barnesykdommer i huset.

Jeg kan nevne til slutt her at gutten fikk påvist autisme da han var tre år. Om det kan stamme fra vannkoppene vet jeg ikke, men jeg vil alltid ha det på minnet.

Skrevet

uff, så irriterende... fryktelig hvis autismen kom av hennes ubetenksome oppførsel...

Skrevet

Ja det er jo noe som skjer i fosterutviklingen. Gutten fungerer bra i hverdagen. Men han har dårligere språk, dårligere forståelse og kommunikasjonsproblemer generellt. Autisme er en alvorlig diagnose man må leve med resten av livet.

Skrevet

Jeg ville nok tatt en prat med denne moren.

Stakkars jente måtte gå å klø seg sånn hele helgen.

Skrevet

Bare så det ikke blir noen missforstårelser ;)

Ville ikke blandet meg oppi at moren ikke hadde hentet medisin, var ikke slikt jeg mente det, syns bare synd på jenta =)

Skrevet

ja, syntes veldig synd på henne jeg også.. Er jo ikke noe tvil om at hun burde få begynt på behandlingen så fort som mulig... så hun blir fort bra...

Skrevet

Æ hadde klikka vest nån kom i nærheita av mæ me sånne sykdomma. Vannkoppa sku vel gå greit, sia æ har hadd t tiliar? Men likavæll! Like ikkje være lamme folk som e forkjølt engång, mulig æ overdriv litt, e førstegangs å, så e kanskje litt ekstra "overbeskyttanes". Men vil overhode ikkje risikere nåkka som helst. Å d burde ivertfaill andre tenke på når dæm e klar over at man e gravid.

Skrevet

Lone34 (07.06.07) føler med deg... må være kjempe vondt å se at barnet sitt får en alvorlig diagnose som kanskje er pga andres ubetenksomhet. godt å høre at han fungerer godt i hverdagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...