Gå til innhold

brio kombi vs simo kombi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukserfaring, men har sett en del på vogner i det siste (termin i mai). Kjenner noen både med Brio- og Simo-kombi, og alle er fornøyde, bortsett fra at hun som har Brio kunne ønske at kalesjen gikk litt lenger frem.

Bagen på Simo er en del lenger, så den kan nok brukes lenger enn på Brio-vognen. Simo-vognen er også vanntett (men jeg tror forhandlerene likevel anbefaler regntrekk.)

Ellers kommer det jo litt an på hvilken du synes er penest.... Synes begge er fine jeg, men ville nok valgt Simo pga bagstørrelsen.

Andre?

Skrevet

Jeg valgte brio fremfor simo ... årsak :

- Mannen min er ganske lang i beina, da er brio litt bedre. Simo har et ledd som vipper håndtaket oppover for å få det høyere, det vil si at den som triller kommer nærmere vogna, og min mann ble gående å sparke i understellet på den. Brio-vogna har et "teleskop"-håndtak som trekkes skrått ut og opp slik at jo høyere stilling håndtaket er i, jo lenger unna vogna kommer man, og slipper å gå og sparke i den!

- Briovogna er litt mindre og nettere

- Briovigna blir mindre når den slås sammen, fordi håndtaket rekker over hele kalesjen, mens simo sitt håndtak blir liggende oppå kalesjen.

- Hjulene er litt mer robuste, med dypere spor i (ikke avgjørende, men ...)

Ellers er de nokså like, og gode vogner begge to!

(Ja, simoen er vanntett, men fordi regn og vind sliter på trekket, er det lurt å bruke regntrekk slik at fargen ikke mattes osv. Vi fikk hvertfall anbefalt det når vi tenkte på simoen)

Lykke til!

Ps. Besøk butikken og sammenlign, og "prøve-trill". Da ser du hvilken som passer best til deg! Det viktigste er jo at du og din kjære (ev.) synes den er god å trille! Dere bør prøve den begge to først, særlig dersom han (som min) er lang i bena!

Skrevet

Brioen er 5 kg lettere enn simo.. Brio er 16 kg, mens simon er 20.9! Synes det er med å avgjør litt og jeg da

Skrevet

Om du velger en DUO-vogn er den lettere enn kombi-vognene. Men det kommer jo helt an på hva du vil ha da. Duo-vognene har større bag-del, deilig om vinteren da du har pose i vogna!

Skrevet

Ja, men om du må bære bagen endel, så er selve bagen tyngre enn kombivognene. Dels fordi de er større og dels fordi kalesjen sitter fast i bagen. Sistnevnte gjør også at bagen blir fremtung og dermed tyngre å balansere ...

Mye å tenke på ...

Skrevet

jeg hadde brio kombi...det neeste negative med den er at baggen er så liten...

aldri hatt simo, men baggene på den er vel større og dypere?

Skrevet

Jeg har simo kombi,. Skulle jeg valgt igjen hadde jeg nok gått for en duo siden bagen er større. Trillet nevøen min i briovognen hans og den var mye lettere.. så er det det at kalesjen på brio er veldig kort, så her er det mye å ta hensyn til

Skrevet

jeg har Simo. Den er perfekt, med unntak av vekten. Så om du skal ha den mye ut og inn av hus og bil, er det noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...