Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Noen her som har et tips mot hard avføring? Jeg sliter sånn akkurat nå, klarer ikke å få noe UT!! Har sittet på do i 40 minutt!!! Det er kjempevondt, samtidig som jeg blør litt.. Har aldri hatt såpass hard avføring før.. Trenger tips nå til hva jeg kan gjøre for å få "tømt" meg!!! Akkurat nå drikker jeg masse vann, samt har tatt litt laktulose, får håpe det hjelper!!! Alle råd mottas med STOOOR takknemmelighet!!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 For meg hjelper det nesten alltid med en kopp kaffe eller te... Må i hvert fall alltid på toalettet etter en liten kopp kaffe, selv om jeg nesten ikke har drukket det i dette svangerskapet (blir kvalm av tanken). Viktig at du ikke sitter og presser som en gal, for da kan du fort ende opp med hemorider... Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Kan være at du rett og slett trenger noen form for avføringsmiddel for å få "gang på det" igjen for deretter å forebygge etterpå. Høres ut som om det er så hardt nå at du rett og slett trenger litt "hjelp". Ikke godt det der!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Zoomer, takk for kjapt svar!!! :-) Jeg koker meg en kopp te med en gang, jeg!!! Har også drukket 1 liter vann nå, så krysser fingrene for at noe skjer. Har aldri trudd at mitt do-besøk skulle publiseres over nett;-)...hehe.. Flere tips mottas med stor takknemmelighet!!!!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Før jeg ble gravid, tok jeg meg en røyk for å få dritti... hehe...Hjalp faktisk... Men er ikke noe jeg anbefaler til deg nå da... hehe
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Microlax- har tatt det to ganger i uka hele svangerskapet. Potta tett her og ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Er dette å få kjøpt på Apoteket eller må jeg til lege?? Er dette kanskje det samme som Klyx?
Flutili Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Hei Jeg har kronisk forstoppelse i tillegg så er jeg gravid, så jeg vet hvordan det er med virkelig hard mage. Drikk biola Spis sånne tynne knekkebrød som heter Rugsprø(mye fiber i de) Spise svisker Du kan og kjøpe visiblin på apoteket, det er i pulverform og blandes ut i feks youghurt eller andre ting du liker.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Du kan få avføringsmiddel på Apotek, snakk med dem der og be om råd. Lykke til!
Brokade Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Eple synes jeg hjelper bra. Ellers generelt frukt/nøtter/grønnsaker (svisker, gulerøtter etc.). Så hjelper det å spise suppe. Ved å spise suppe setter det fart på ting ganske umiddelbart. Så anbefaler de Biola som inneholder en spes. type bakterie som er bra for fordøyelsen LGG eller noe heter det... Tilslutt en spasertur/ fysisk aktivitet skal også gjøre susen. Legene har alltid anbefalt fiber til meg... men det gjorde det bare verre... Spiser man mye fiber må man til gjengjeld drikke masse masse vann og det er ikke alltid så lett å huske på.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Hei. Sliter med det samme.. Jeg har begynt å ta Lactulose, det hjelper jo for å få det ut,men det blir ikke så mye "mykere" så det kan gjøre vondt da..Ellers så prøver jeg hver dag å drikke mye vann,er ikke flink nok... også det jeg synes hjelper er Lakrisbåter.. trykker i tryne nesten hele posen hehe.. Også har jeg funnet ut at litt ekkelt,men jeg har begynt å ta med mobilen og spiller spill som er på den,sånn at jeg slapper av og ikke stresser med å bli ferdig.. hehe..
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Det som har hjelpt hos meg er faktisk eit eple.Når eg eit 1-2 eple kvar dag så går alt som det skal. Jordmora tipsa dessutan om kiwi. Begge desse dingene er iallefall noko som ikkje skadar, godt, og verdt å prøva.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 Ville bare si at klyx og miniklyster kan fremkalle rier og skal derfor helst ikke brukes de siste 3 månedene av svangerskapet.... Heller ikke laxoberal dråper av samme grunn. Kun laktulose og duphalac en bør bruke av slike midler uten at det er i samråd med lege!! Hilsen en som er sykepleier på KK!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 Prøv dupalack (eller hvordan det skrives) Det hjelper på å gjøre avføringen mykere, uten å være et direkte avføringsmiddel.... Jeg brukte det etter fødselen forrige gang, og denne gang har jeg brukt det til og fra under graviditeten - funker godt her i gården. (kjøpes på apotek)
Oi ..! Skrevet 7. januar 2007 #15 Skrevet 7. januar 2007 Spis en tallerken med Kellogg's AllBran Det pleier å få ting til å buldre hos meg. Har spist én tallerken hver eneste dag siden uke 20, enten til frokost eller kvelds, og jeg er på do én til to ganger om dagen. Lykke til
mona_k og lille brage;) Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 har også det samme problemet avog til.. hos meg hjelper youghurt, og svisker er også bra =) smaker dritt da ..svisker mener jeg..
Ny bebis i magen! Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 Hei. Jeg har drukket 1- 1,5 glass med blåbærbiola hver morgen siden jeg ble gravid. Hvis jeg har glemt det, eller ikke tatt det i perioder merker jeg det faktisk på magen. Anbefales.
2gangs Skrevet 8. januar 2007 #18 Skrevet 8. januar 2007 Jeg spiser lakris.. Funker godt etter 2 daga, men da spiser jeg ikke bare par stk men gjerne hele posen.. hehe har dilla på lakris å da.. Tar også 1 spiseskje med betulac noen dager der jeg er extra hard..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå