Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne et tøft og lite brukt guttenavn!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmmm... guttenavn på A som ikke er så vanlige...

albrigt(?!jeg hadde nok måttet venne meg litt til dette men...)

astor

ante(?samisk kanskje?)

ellers har du jo Antor, Albert.... som er litt vanligere...lykke til!!!

hvor har du forresten hørt om navnet Niilo??

Annonse

Jeg syns nok at niilo er litt drøyt, man skal ta høyde for at det er et par kilo "yber-love-hormones" i sving gjennom svangerskap og fødsel. men om det ikke VIL slippe taket, kan det jo vurderes som et mellomnavn... om det ikke kjennes som et nederlag da!

En av grunnene til at jeg ville fraråde dette navnet er ikke fordi det er spesielt/uvanlig, men mest fordi det har et litt svakt lydbilde - så i tillegg til å være ukjent , er det litt vanskelig å oppfatte. Jeg syns det er viktig når man velger radikalt at navnet ikke er for vanskelig å oppfatte, og at det faktisk lyder som et navn. Denne lyden likner jo på mye annet enn et navn også!?

Men det finnes jo etablerte navn med liknene lyder i, som dere jo kan vuredere???

Annonse

Angartyr!! Det er et kjempegammelt norsk navn tror jeg..

Husker alle SAS flyene het etellerannet Viking før. og da bet jeg meg merke i Angartyr Viking.. Fløy faktisk det flyet to ganger! Hehe..

Eller så er jo Annar et mindre vanlig A-navn.

Lykke til!!

Her må jeg bare få komme med et forslag. Jeg har fått masse pepper for det fra familien men vi valgte å bruke det allikevel, og nå kunne jo ikke lillegutt hete noe annet. Det er selv de som var mest negative enige om. Men jeg klarte ikke å få navnet ut av hodet, og dermed ble vår lille sønn hetende: Felix.

Lite brukt, og ille tøft syns jeg da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...