Mine to små Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Mini er snart 8 måneder og jeg har i det siste bare ammet kl06, en gang i løpet av dagen og før hun legger seg. For noen dager siden skulle jeg pumpe fordi vi skulle ut nestes kveld og der fikk jeg jammen ikke ut 20ml tilsammen engang... Huff! Storesøster har laktoseintoleranse så jeg har derfor ikke lyst å bruke mme siden det er basert på kumelk. Mannenmin fikk fatt på mme basert på geitemelk i Helsekostbutikk. Jeg tenker å prøve å amme litt likevel slik at hun ihvertfall får i seg noen dråper. Noen som har samme erfaring?? Hvor mye mme bør jeg gi og til hvilke måltider?? Takknemlig for svar!
Matpakke Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Det trenger ikke å bety at du har mistet melken fordi om du ikke får pumpet ut noe særlig. Det er nok bare utdrivingsrefleksen som ikke er som den var.. Jeg har selv en liten en på ca. 8 mnd og han har nesten ikke villet ha pupp den senere tid, så jeg ammer bare om morgenen og en eller to ganger i løpet av dagen (da suger han bare et par min. mot 30 tidligere...) Jeg prøvde å pumpe meg for å øke produksjonen og fikk til min store overraskelse bare ut nok til å dekke bunnen i flaska omtrent... Tidligere har jeg pumpet meg masse for å ha reservelager i fryseren og har da fått ut 150-300 ml per pupp. Jeg trodde derfor at jeg mistet melka og at det bare var å "rulle inn puppen" og begynne å gi tillegg i stedet. Men på 8mnd kontrollen sa helsesøster at så lenge jeg fikk gitt minst et måltid mm om dagen (og masse vann til de andre måltidene) så trengte jeg ikke å gi noe annet og jeg ville heller ikke miste melken så lenge jeg opprettholdt det. Jeg har nå fortsatt som hun rådet meg, og det ser ut til at alt går fint. Jeg hører at han svelger unna som bare det når melken først kommer, men sliter litt med å få ham til å gidde å suge til utdrivingsrefleksen slår inn. Han har så mye annet å ta seg til for tiden som er langt mer spennende enn å henge i puppen hennar mor :-) Det var vår historie - lykke til med din!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 jeg vet ikke om hun kan bruke det da, men det finnes en mormelkerstatning på apoteket - nutramigen heter den- som ikke er kumelkbasert, den må man spørre etter for den står bak disken, koser 250kroner da, men hvis hun fårpåvist allergi kan du få dette refundert fra trygdekontroret, det finnes også en annen type -nan ha1 heter den, koster ca 150 kroner, og er for hyper allergiske barn , skal ikke innerhilde kumelk proteiner å sånn.... fungerer fint på lillemor her som er to mnd og får vondt i magen av for mye melkeprodukter. hun har brukt den nutramigen til i dag og nå har vi prøvd den nan ha1, og ser ut tilå gå helt supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå