Gå til innhold

Kjøpelysten jeg også? Hvilken vogn???

Åleby

Anbefalte innlegg

Hei på dere her inne.

Jeg er som så mange andre lysten på ihvertfall å se på utstyr, og vogn er jo det vi er mest nysgjerrig på. Ser at mange skryter av OTH-vogna. Den har jeg aldri hørt om før... Noen erfaringer med Tautonia? Det er liksom den eneste jeg har sett på og vurdert...

Takknemlig for råd.

Hehe... er i uke 15 straks, jeg da.

Fortsetter under...

hei..jeg skal kjøpe en brio vogn som kom i mars 2006..skal kjøpe den av søskenbarnet mitt da..den er drit fin og de har vært kjempe fornøyd med den..de har ikke brukt den så mye da,så den er kjempe pen åsså..den kjentes lett å trille åsså..

Hei!

Vi har diskutert my hvilken vogn vi skal velge til jentene våre. Har sett på OTH vogn og TFK. Hadde nesten bestemt oss for TFK vogna. Det er flere grunner til at vi ikke ville ha OTH, men heller TFK. Noen av de er at det er ikke håndbrems på den, TFK er billigere, barna sitter bedre i TFK, og vi syns den ser bedre ut. Men så begynte vi å tenke litt videre. Det er jo ikke så lenge de ligger i hardbag. Og da må du ha barnafra deg i begge disse vognene. For oss er dette en vikig faktor. Det å ha barna vendt fra oss fra de er rundt ca 6 mnd fra oss, slik at vi ikke kan se dem når vi triller tur. Der er uaktuelt!! Så nå vurderer vi Teutonia, med softbag. Der kan vi snu de når vi synest de er gamle nok til det. Billigere er den også.Det er og svinghjul på alle disse vognene. Noe som jeg tror eg temmelig lurt å ha når vi skal trlle på to. Det blir nok tungt nok uansett.Teutonia er noen kilo tyngre enn disse andre, men ikke tyngre enn de når du har hardbag til. Også har vi hørt at det går an å få tak i triller som vi kan sette acta grako bilseter i. Da har vi lettere vogn når vi er to om trilleturen

Lykke til med valget!!

Jeg er gravid i uke 24 med tvillinger. Vi har vært i tvil om hvilken vogn vi skal ha. Veldig mange velger OTH eller TFK fordi de er lette og smale. Det ser ut som fine vogner, men vi endte opp med en Teutonia Team S4 da den virker lunere, har fotbrett som kan flyttes, vognen kan være vendt mot deg med og uten bag i og det er god plass i vognen. Men jeg har jo ikke brukt vognen, så om det var et lurt kjøp vet jeg ikke.

Babyshop har salg på Teutonia Team S4 vogna nå. Nedsatt fra 6000 kroner til 4200 kroner (uten bag).

Vi dro til Sverige og kjøpte Babytravel tvillingvogn. Vi fikk den anbefalt av noen tvillingforeldre som var veldig fornøyde. Litt samme oppsett som OTH, men bagene er større og så kostet den bare ca 6500 svenske kroner (noe sånt i hvertfall...Husker ikke akkurat) Vi monterte den i stua her om dagen og hadde ikke noe problemer med å kjøre den rundt i leiligheten. Den gikk inn på alle rom!

Annonse

Eg syns utvalget i tvillingvogner er dårleg. Altfor mange vogner der ungane blir liggande frå deg, og det er ikkje noko kjekt når dei er nyfødde. Og vognene med små, svingbare hjul er ikkje gode å trille på grusvegar. Dei såkalla "joggevognene" med 3 hjul har eg høyrt er svært ustabile, kan lett velte. Ikkje veit no eg... Har enda opp med ei Emmaljunga. Ryggen er todelt, det trur eg er ein fordel. Når ungane er nyfødde/små, kan dei ligge i softbag, så er sportsvogna klar etterkvart som dei veks. Og vogna kan køyrast i begge retningar.

hei hei:) jeg har litt erfaring med tvilling vogn siden mine tvillinger er 7 md. jeg hadde først en teoutunia s4 og var egentilig kjempe fornøyd med kjøpet, de hadde god plass og vognen var lun og god.. :Men så begynte forhjulene og tulle seg og bremste når jeg kjørte, jeg klaget på vognen og fikk nye hjul men det samme skjedde hver gang de bare bremset. Jeg fikk til slutt hevet kjøpet. men det var ikke bare det som var gale ryggene var treg og få opp i sittende stilling også. (når barne skulle sitte) vognen var kjempe tung og få inn og ut av bilen, jeg klarte så vidt og holde rundt den for og få den inn og ut. Jeg kjøpte meg en OTH når de var 6md. og er kjempe fonøyd de sitter kjempe godt i den og den er kjempe god og gå på tur med(jeg går på tur 2 ganger om dagen) og at de sitter vedt i fra meg synes jeg er bra for ungene koser seg og kan se masse. og ikke minst den er kjempe lett og få inn og ut av bilen. det er ett kjempe pluss. for og si det slik jeg angre på at jeg ikke brukte de tusen lappene ekstra og kjøpte denne med en gang, for jeg har fått en ny hverdag.......

Hilsen en med litt erfaring:):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...