Gå til innhold

Teit spørsmål, men; dere som hadde MA/SA, måtte dere til utskrapning ?


KS 15.08.07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte ikke det, da jeg gjennomgikk en SA for 4 år siden. Alt skjedde av seg selv, så det var ikke nødvendig.

 

Nå har jeg ikke helt fulgt med her inne, men jeg håper det ikke er aktuelt for deg.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte ikke det med sa. men med ma måtte jeg det..

tror de fleste som har ma, må skrape..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.. nei jeg håper jo ikke det skal være aktuelt... men jeg leser om så mange som har hatt MA/SA at det er et under om det skal gå bra for meg... jeg er bare 6+3 uker på vei så alt kan skje her.

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA,var 14 uker på vei og fikk utskrapning,heldigvis...leser så mye rart på disse sidene og hvis jeg er så heldig å blir gravid igjen skal jeg hoppe over alle disse negative innleggene.Noen mister jo selvfølgelig,men jeg ble skikkelig uroet over alle negative innleggene den gang. Så lykke til og tenk positivt selv om det ikke er så lett bestandig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt ma. i 12 uke.(11+3) Fosteret var 6uker gammelt og kom ut av selv, så jeg trengte ikke utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge gynekologen som jeg hadde da min MA ble oppdaget, trenger man ikke/sjelden utskraping dersom fosteret dør før 7./8.uke. Var en gylden regel her på sykehuset i allefall.

Jeg mista da jeg var 9+0, men fosteret hadde dødd 1-2 uker tidligere. Legen mente jeg ikke trengte utskraping, var litt i grenseland.

Dersom jeg ikke slutter å blø i løpet av en 14 dagers tid må jeg komme tilbake på sykehuset for da trenger jeg antagelig utskraping likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er virkelig skremmende dette med SA/MA. Jeg vet ikke, men jeg har en greie med narkose som er litt dritt å forholde seg til fordi jeg klarer ikke forholde meg til det hvis dere skjønner. Og så hadde jeg selv en blødning i uke 14 med mitt forrige og første barn, det var utrolig skremmende, men det gikk jo veldig bra, men svangerskapet ble et pes fordi jeg var så redd... Synd egentlig at man skal bruke så mye tid på å bekymre seg for det er så tidkrevende, energikrevende og i mange tilfeller alldeles bortkastet.. Men takker for svar, jenter ! Og ønsker dere lykke til denne gangen !!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen!

Ja jeg begynt å blø litt brunt nå sist onsdag, blødde mere torsdag og fikk komme til UL torsdag ettermiddag. Da var det ingenting igjen i livmora mi, bare litt hovne slimhinner. "Restene" etter svangerskapet begynte å komme ut fredag og fortsatte i går. Nå er det "bare" som en ren menstruasjon... (unnskyld detaljene).

 

Håper du/dere slipper å gå gjennom noe sånt, og lykke til! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomt for deg og dere ! Håper du kommer deg noenlunde greit i gang igjen og ikke har mistet troen og håpet!!

 

Masse lykke til du også !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte ikke utskrapning på noen av mine to sa. Men så hadde jeg de veldig tidlig. Ca uke 6 begge ganger. Andre gangen blødde jeg ikke noe særlig heller. Bare litt før selve "klumpen" kom ut. Og etter det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt to MA. Den første kom av seg selv i uke 6, den andre ble funnet i uke 10 (fosteret var ca 5-6 uker), da måtte jeg ha utskrapning. Vet ikke om det hjelper på angsten din, men; en venninde av meg hadde utskrapning med lokalbedøvelse, man får det hvis man vil. Mest sannsynlig slipper du unna hele greia! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde SA i mai 06 og måtte da ta utskrapning etter å blødd i noen dager pga at det plutselig stoppet helt opp.men da var det altså allerede forsent uheldigvis:-( var 13 uker på vei så det satt godt fast men forstår fremdeles ikke hvorfor det stoppet opp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar ! Leit å høre om alle som har opplevd MA/SA, hvordan har det gått med dere senere ? HAdde jeg visst jeg kunne få lokalbedøvelse hadde angsten forsvunnet, ja. Jeg prøvde å forhøre meg om det var mulig på sykehuset her, men de mente at det var det ikke - at de kjører full narkose samme hva... men samtidig er det så dumt av meg å gå rundt å tenke på dette.. samtidig skjer det jo for så mange, så det kan like gjerne skje meg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ca 80% sjanse for at alt skal gå bra når man først har testet positivt, så vi trenger ikke å ta sorgene på forskudd. For min egen del var det å kunne sove under inngrepet( utskrapning) veldig greit fordi jeg slapp å "delta" på en måte. Inngrepet gikk kjemperaskt, ca 20 min og man får en svært lett narkose. Jeg dro hjem fra sykehuset en time etterpå.

Psykisk synes jeg det var svært tungt, og det forfølger meg nå med at jeg er svært engstelig for å miste igjen(hadde MA i uke 11). Trøster meg med at det er ingenting som tilsier at det skal gå galt denne gangen, og at jeg har klart det en gang før( har ei jente på 2)

 

Klem til alle dere gravide, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i starten av uke 8. Var på UL, og fosteret var to uker for lite, ble sendt hjem og da ordnet kroppen opp selv! Var på sjekk to uker etterpå, og den viste at alt var ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...