Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig vanlig? Noen som har gjort det?

Jeg hater å kaste opp,og vil være alene når jeg gjør det-..Vil ikke kaste opp! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det, følte aldri noe trang for det, men vet at det er veldig vanlig og mange som gjør det. Tror ikke du tenker så mye over det når du er i fødsel. Bare pass på å ha et pussbekken klar, eller en pose. Det kan jo være en av oppgavene til samboeren din.

Skrevet

Har kastet opp ved begge fødslene. Har med påvirkning fra barnet på vei ned i fødselskanalen å gjøre tror jeg. Ble grundig kvalm først, så jeg rakk å si ifra og få meg noe å "levere" i.

Og tro meg: når det skjer gir du f... Er mest opptatt av alt som skjer inni deg :-)

Skrevet

jeg gjorde det med sistemann....... Fødselen gikk så utrolig fort og jeg ble kjempe kvalm ;o((

Skrevet

hehe.. ok :) ja man mister vel alle hemninger.. hehe dakkar sambo, hvis jeg spyr og driter aller veier.. hihi.. :) men er vel sånn det er! :)

Skrevet

huff.. har hørt at noen spyr uten forvarsel.. får jeg spy over hele meg får jeg fnatt altså..Jobber i helsevesenet og kan tåle både det ene og andre,men spy.- nei fytti grisen.. åh.. ;)

Skrevet

Jeg tror det er like vanlig å kaste opp som det er å ikke kaste opp.

Jeg kastet opp da jeg fødte sist, dem skulle sette en sonde på hodet til gutten for forstervannet var misfarget, jeg ble kjempe kvalm når jordmora dytta på rota rundt nedi der. Jeg kjente i god nok tid at jeg måtte kaste opp, slik at jeg fikk noe å gjøre det i.

Skrevet

kan tenke meg det! av og til når magen blir hard når jeg har kynnere, kjennes det ut som ett voldsomt trykk mot ribbeina mine. da kjenner jeg at jeg må spise/drikke noe fort som f.. vet at jeg ellers kommer til å brekke meg.. Ikke nå godt når magen "vrir" seg nei :)

Skrevet

Har ikke født før, men regner med at jeg kommer til å spy som en gris.

Skal nemlig ikke mye smerte til her før jeg kaster opp!

Skrevet

Forrige gang spydde jeg uten forvarsel utover hele meg, senga og de som var i nærheten pga blodtrykksfall.

Skikkelig ekkelt med magen full av juice:(

Sorry info...

Skrevet

Jeg kastet opp da jeg lå med rier uten forvarsel og etter keisersnittet da de skulle løfte meg opp i sengen. Begge gangene rett ut i intet.. men tenkte egentlig ikke noe over det. Var sånn i min egen lille verden av lystgass og smertestillende.

Etter jeg fikk epudiralen var jeg sulten og spiste en sjokolade.. husker den kom opp. Og masse saft! En gang søtmoms, alltid en søtmoms

Da jeg lå på operasjonsbordet og jeg var bedøvd fra brystet og ned og plutselig hørte jeg at jeg prompet masse uten at jeg klarte å holde igjen for jeg var så bedøvd. Husker jeg synest det var litt ekkelt der og da for jeg bæsjet også. Men sånn i ettertid er det fortrengt og tenker ikke noe over at det er det jeg gruer meg til nå når jeg skal føde neste gang:)

Beklager om det hørest ekkelt ut ................. men det var slik det var:)

Skrevet

Jeg kastet opp tre ganger forrige gang. Men det var ikke fordi jeg ble kvalm, det krampet seg kraftig på den ene siden av magen, helt til jeg kastet opp. Men det var ikke så ille som å kaste opp til vanlig fordi man er kvalm eller har spysyka, vanligvis hater jeg å spy.

Men to av gangene var hjemme før jeg dro til sykehuset, og den tredje gangen var vi alene på rommet, og da var det jo nesten ikke mer å kaste opp heller...

Tror nok det er ganske vanlig...

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt eller kastet opp under mine to fødsler. Tror jeg kastet opp nok under svangerskapet :-)

Skrevet

jeg kastet opp et par ganger under de første riene. Var egentlig kvalm under mesteparten av åpningsfasen, da den gikk så fort hos meg. Men ikke kvalm under selve forløsningen. Tror dette med å kaste opp er veldig individuelt fra person til person.

Skrevet

hm... jeg kastet opp to ganger. jeg er av den typen som aldri får det til. skikkelig angst for det.

selv om jeg er dårlig, kvalm som f*** og stapper fingrene i halsen så får jeg ikke opp noe! så, jeg gleder meg skikkelig. følte selv at det var at riene var så harde at jeg gjorde det, men ifølge jordmora jeg hadde den gang, så var det at hodet stanget litt i bekkenet.. som visstnok skulle ha den virkningen....

Skrevet

Jeg kastet opp av lystgassen. Ikke gøy, men tro meg ikke det en tenker mest på der en ligger...

Skrevet

D verste jeg vet også er å kaste opp, men da jeg skulle ha min første så var d ingen vei utenom. Alt jeg fikk i meg av væske, som vann og sportsdrikk kom opp under ett minutt etter inntak. Jeg tror jeg reagerte slik pga smerten, for da jeg fikk epidural, så fikk jeg "sove" fra 5 til 9 cm, og hadde da krefter til å presse henne ut.

Med nr to hadde jeg d ikke slik, lå å "krafset på madrassen istedet med fingre og tær. D barnet var en gutt, så d kan jo også hende at d er forskjell på kvalmenivå alt etter hvilket kjønn som er på vei. Jeg kan ikke si noe sikkert ennå, men venter jente så kanskje jeg vet noe mer om d innen en mnd.

Skrevet

Ja, kastet opp mange ganger under forrige fødsel og tror det kom fra lystgassen. Synes heller ikke det er noe særlig å spy foran andre mennesker, men man har jo ikke noe valg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...