Gå til innhold

Ultralyd - får man det flere ganger

jaga

Anbefalte innlegg

hei - jeg er nå i min 22 uke (21+3) og var på ultralyd for ca 2 uker siden. Alt var bra - heldigvis (samme viste forstervannsprøven). Siden alt er bra - betyr det at jeg ikke skal mer på ultralyd? Må man i tilfelle ordne dette privat? Noen som vet noe om dette (jeg er akkurat 40 år ved termin og trodde kanskje at man fikk mer oppfølging enn yngre førstegangsfødende)

Fortsetter under...

hei jaga, jeg er også 40 år ved termin.. og førstegangsfødene.. jeg var på den ordinære ultralyden i uke 19 og fikk svar at vi ikke får flere ultralyd.. så lenge alt sto bra til.. ja hvis vil vil gå flere ganger må vi ordne dette privat.. hvor kommer du fra? hvor tid har du termin?

Annonse

hei på deg.

Jeg er gravid for 4 gang, men har kun ett barn fra før. Pga. min tidligere historie (en dødfødsel og en MA det siste året), får jeg så mange UL jeg vil, både på Riksen og på Bærum. Siden alt nå ser bra ut med snuppa (er i uke 24 nå, og har gjennomgått morkakeprøve og 3 UL), ser jeg ingen grunn til å "løpe ned" sykehuset. Men jeg har fått en time i uke 33 til ny UL på Bærum sh, og det gleder vi oss til!

Så svaret på ditt spm fra meg vil være at det vanlige nok bare er én ul som blir dekket - med mindre du har eller har hatt komplikasjoner tidliger. Ytterligere UL må du nok dekke selv (vi var på Omnia-klinikken på Frogner på privat ul med førstemann, som vi dekket selv - veldig dyktige og hyggelige der forresten!!)

Lykke til :-)

I utgangspunktet er det nok bare den ene sm er vanlig ja.

Men det kommer litt an på legen din sm du går til kontroll hos. Jge har en fantastisk lege som har ultralyd, så jeg har hatt UL nå 4 ganger allerede. Samme måte hadde jeg det med hun første da jeg bodde i Oslo, den legen hadde også UL app, og jeg fikk utltralyd mange ganger.

Høres ut som jeg er og har vært bortskjemt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...