candymams Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Er det noen med erfaring ved bruk av epidural, og gjør det vondt å sette den? Har fått tilbud om den og har tenkt og ta den i bruk.
Pinklady og Amalie Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Har ikke erfaring, men skal selv ta deni bruk. har hørt at den er en befrielse.
Anita65 Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Har fått epidural før, og det er ikke vodt å sette den. Men viktig at man er i fullstendig ro når epiduralen blir satt, fordi den må settes på akkurat riktig sted.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 fikk epidural når jeg skulle ha førstemann..fikk ingen virkning av den, så jeg måtte få den 2 ganger..uten noe hell..var ikke vondt å få satt de inn i det hele tatt.. men de som har virkning av den, sier det er en befrielse.. har vært plaget med vondt i ryggen etter det, så jeg skal ikke ha det denne gangen..
eva luna Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Har ikke hatt epidural selv, men vet hvordan rier kjennes ut og tror nok riene er mye vondere enn det lille stikket fra epiduralen, så du skal ikke være redd for det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Ikke vondt å sette, bare et lite stikk. Imidlertid var det pyton å måtte sitte heeeeelt stille inntil anestesimannen var ferdig. Bra smertelindring, men kjente ikke pressrier da de var der og endte med vacuumfødsel + stresset barn som måtte hjelpes til å puste og ble sendt rett på nyfødtintensiv. Ikke for å skremme, men du bør være klar over ulempene også. Fødte uten noe smertelindring med andre barn og det var midt livs mest fantastiske opplevelse.
Vibbemor Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jeg fikk epidural sist, var ikke vondt å sette i det hele tatt, akkurat som et nåle stikk, når du får den er du så vandt med vonde rier at epiduralem merker du omtrent ikke i forhold. Jeg hadde en veldig lang fødsel, lå 20 timer før jeg satte den, da var jeg så sliten at jeg trengte å få vilt litt. På meg begynte den å virke allerede på første rien etterpå, etter et par min kjente jeg ikke riene, utrolig deilig. Jeg kjente godt pressriene da dem starta alikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå