Gullemor Skrevet 10. januar 2007 #51 Skrevet 10. januar 2007 Jøss! Det var'a fælt til mas på oss synkronfødere!!! ;o) Rettelse: smaskelig og undertegnede har termin i dag (samt en drøss andre her inne på 3. tri), og rødhette* har termin på mandag (15.), men må for_all_del føde sammen med meg, i alle fall! Kan vel kanskje ikke snakke for verken smaskeli eller noen av de andre! ;o) Forresten; vær litt greie, a'!! Sjå her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7725097 Må jo markedsføre den lokale kjekkas-helten... ;o)
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #52 Skrevet 10. januar 2007 Så den, men i farta fant jeg ikke ut hvor jeg skulle stemme - litt treig eller lett distraherbar?
rahi Skrevet 10. januar 2007 #53 Skrevet 10. januar 2007 Kjekke gutter, men kan ikke noe for det, blir bare lattermild av sånne muskle - seg -med- sug-i-blikket-bilder
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #54 Skrevet 10. januar 2007 Og "gutter" var det operative ordet - himmel, så gammel jeg kjenner meg...
rahi Skrevet 10. januar 2007 #55 Skrevet 10. januar 2007 Uffa - kjente meg som en litt lett overbærende gamlemor etter at jeg hadde skrevet den kommentaren, ja.
Gullemor Skrevet 10. januar 2007 #56 Skrevet 10. januar 2007 Hehe! Ja, det er litt sånn muskler og "se på meg"-holdning over det hele... Men, hva vil dere?? Det er vel ikke så veldig gamle gutta, nei! ;o) Men jeg syns nå Preben (broren til venninna mi) er en kjekk kar, jeg... Og legg merke til hva han sier at han gjør om ti år...! Er ikke DET søtt, da??? *føle seg også gammel*
Gullemor Skrevet 10. januar 2007 #57 Skrevet 10. januar 2007 SB: Avstemningen er forresten på høyre side; under "Avstemning - hva syns du?"... ;o) På forhånd takk!!! Hehe!
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #58 Skrevet 10. januar 2007 Da har jeg stemt på guttehvalpen din...
Gullemor Skrevet 10. januar 2007 #59 Skrevet 10. januar 2007 Takker for det! Hehe! Guttehvalpen min... ;o) Jaja... Nå skal jeg sette meg ned og ha en alvorsprat med Gullebaby. Det er tross alt termindatoen, og vi_hadde_en_avtale, hadde vi ikke? *lengte*
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #60 Skrevet 10. januar 2007 Du får begynne å lese sånne barneoppdragelse-bøker, er det ikke så at man skal belønne ønsket adferd og ignorere uønsket? Så siden Gullebaby somler burde du vel ignorere ham/henne totalt? Si såpas høyt at h*n kan høre det at siden du kjeder deg sånn planlegger du å finne en hyggelig baby å leke med, og har hørt at det bor en OK en i nabohuset?
Gullemor Skrevet 10. januar 2007 #61 Skrevet 10. januar 2007 Oi! Jeg er nok førstegangs, ja! ;o) Jo, det hørtes i grunnen lurt ut! Det helt ideelle nå, hadde vel vært å slå på tråden til ka-ping og snakket masse med henne om ka-ping-knøttet? ;o) Hehe! Takk for tips! Fint med dere som har barn fra før, altså! Som har tråkket opp stien og gjort alle de feilene som vi andre dermed slipper å gjøre. Er det ikke sånn? *revurdere situasjonen ang. alvorspraten*
rahi Skrevet 10. januar 2007 #62 Skrevet 10. januar 2007 Har nå ligget i bløtt en halv time i badekaret. Kjente meg straks lettere i kroppen , ti år yngre og la inn en stemme på Preben. Godfølelsen varte helt til jeg så meg i speilet igjen. HÆ! Hva er det med nesa da? Ser ut som den har blitt større, litt hoven..ser litt sånn alkoholikernese ut. Begynte å demre at noen har nevnt det inne på 3. trimester en gang..en gravidegreie? Ellers må jeg opplyse at det _snør_ i Bergen idag etter 74 døgn på rad med regn. Stor jubel i barnehagen tenker jeg!
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #63 Skrevet 10. januar 2007 "Fødeansikt" kalles det visst - bare vent, du! Hørte ellers rykter om at noen i Bergen hadde sett sola i dag?
rahi Skrevet 10. januar 2007 #64 Skrevet 10. januar 2007 Hadde nesten glemt den der sola - har noen sett den altså? Ja, selvfølgelig, glemmer fort. Det er begynnelsen på pløsetrynet - var litt oppblåst på slutten sist også. Godt at det er en forbigående greie og ikke en spontant aldersnesevekst på grunn av hovmodet jeg framviste her tidligere. Aldersvarianten av Pinoccio
rødhette* Skrevet 10. januar 2007 #65 Skrevet 10. januar 2007 SpongeBob, jeg har prøvd det der med å ignorere... Har prøvd å godsnakke med babyen min, være streng, og ignorere... men h*n er fortsatt inni magen. så tror den driter oppi hva jeg mener og synes og gjør, gitt, og ignorering av uønsket atferd funker iallfall ikke her
rahi Skrevet 10. januar 2007 #66 Skrevet 10. januar 2007 Da er det leggetid for Rahi også. Jeg har fått diverse føde -til-termin-nåler og sove-godt-nåler hos akupunktøren ikveld, så får vi se da om det virker. Sender fødestøv til de som ønsker det, dvs alle unntatt SpongeBob
rahi Skrevet 11. januar 2007 #67 Skrevet 11. januar 2007 Særlig. Sovet _helt_ fra 1.00 til 3.30. Et par -tre timer sammenhengene søvn som vanlig for tiden. Prøvde å sove videre men gav opp 4.30,. Nå er det rett-i-koppen-suppe og lese nettaviser Må få kjøpt meg noen nye pocketbøker til nattlektyre snart. Trøster meg med at jeg nesten kan sove når jeg vil på døgnet og har hensynsfulle og snille folk rundt meg. Prioriterer å være med lille frøken solstråle hver morgen, så nå kan jeg likegodt være våken til hun er dratt avgårde til barnehagen sammen med far.
SpongeBob Skrevet 11. januar 2007 #68 Skrevet 11. januar 2007 Huff, rahi, det der høres ikke noe særlig ut. Godt folk rundt deg tar hensyn, i alle fall! Her har vi også hatt en urolig natt, LT begynte plutselig å hoste noe så inni hampen, så han har våknet ca hver time og grått. Ikke noe feber å snakke om, men han er hes og hoster litt og snørrer, så er usikker på om jeg skal gidde å prøve bhg i dag. Det er jo litt kos å ha ham hjemme også, når han er sånn småsyk kan det kanskje være like greit? I tillegg er jeg skikkelig usikker på egne vegne - totalt utenfor tema jeg har hatt hodet fullt av de siste ukene. Drømmejobben min er utlyst nå, søknadsfrist i morgen... Masse som taler _mot_ at jeg skal søke (arb.sted, at jeg venter barn når som helst osv), men jeg er veldig godt kvalifisert og ble faktisk oppfordret til å søke her for en stund siden. Og når jeg ser på arb. oppgaver og betingelser blir jeg jo veldig fristet, da... Hva sier dere? Sende inn en søknad (=skrive som pokker i dag for å få det bra) eller bare gi blaffen? Tviler jo på at jeg blir den utvalgte, men...
rahi Skrevet 11. januar 2007 #69 Skrevet 11. januar 2007 God morgen! Kan være greitt for han lille å slappe helt av en dag hjemme, ta det litt i emninga og kanskje unngå at forkjølelsen blir verre, men kanskje ikke så greitt om du skal skrive søknad + har vært mye våken i natt? Synes absolutt at du skal søke drømmejobben! Iallefall levere inn søknad i første omgang selv om jeg skjønner at det er mye arbeid. Så får du heller se hvordan du ligger an og ta stilling til i etterhvert om det er noe du vil nå. Bedre å ha søkt og tenke over det enn å angre på at du ikke prøvde? Mannen min søkte forresten en jobb i fjor som han tenkte han aldri ville få. Mye jobb med den søknaden. Vi nærmest å fniste over hvor bortkastet dette var da vi satt å flikket på ordlyden og det var mye styr med diverse vedlegg på arbeid etc...også fikk han den! Virker jo som du har rimelig god sjangs på denne jobben hvis du har kvalifikasjonene og er blitt oppfordret til å søke. Noe anna er om du synes den lar seg forene med livet forøvrig. Lykke til
SpongeBob Skrevet 11. januar 2007 #70 Skrevet 11. januar 2007 Ja, du sier vel mye det samme som jeg tenker selv, og jeg tror nok desverre livssituasjonen sier nei. De trenger folk fra mars/april, og da er jeg en smule opptatt... I alle fall hvis alt får som det skal, og det må man jo bare håpe på? Nei, jeg tenker jeg lar være å stresse med det i dag, og så kan jeg heller se litt når ting roer seg i min verden. Mulig de trenger flere folk etter hvert, og jeg _har_ jo en jobb jeg stortrives i, som i tillegg er der jeg vil bo og ikke kjempelangt unna. Nei, jeg tror jeg går og ser "Monsters Inc" med guttungen, jeg:)
rahi Skrevet 11. januar 2007 #71 Skrevet 11. januar 2007 Åja, stiller seg litt annerledes om du må begynne i jobben så snart...er vel ikke sånn at du kan få jobben og så ha permisjon fra den. God bedring til gutten og kos dere med monsterne! Her er siste innspurt på oppgaveinnlevering til imorgen. Ligger ennå et tynt lag med snø. Jenta vår var rødkinnet og lykkelig igår etter aketur på det nye brettet sitt som viste seg å gi god fart og være perfekt på gresstustesnøføre! Det lille som er skal visst smelte vekk iløpet av dagen, så får skyndte oss å ta en liten aketur i ettermiddag hvis det fortsatt er mulig ( dvs med far - jeg suser ikke nedover bakken med den magen og det bekkenet her
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #72 Skrevet 11. januar 2007 Titter innom igjen jeg Her er ka-ping-oppdatering (om noen gidder å lese i det hele tatt, det blir langt ser jeg): Håper de siste twilighterne snart har knøttene utenfor magen, så vi kan få regruppert oss på ei annen nettside... savner dere alle! Men merker nok at det kommer til å ta litt tid før jeg er fast på pc'n igjen. Har gjort litt husarbeid idag etter vi sto opp kl 11 (ka-pingbaby er en engel, sover som en stein fra ca 20 til 11, med matstasjoner sånn hver 3. time omtrent), og merker at det var mer enn nok å spise frokost, fyre i peisen, koste kjøkkengolvet og sette på en klesvask... her har vi altså begrensede evner... Kroppen sier rett og slett stopp. Satt og grein da jeg amma inatt, det er så sykt vondt i magen. Kanskje ikke rart siden jeg har blitt spretta og revet opp i ganske mange lag innover.. så selv om huden er grodd fantastisk bra (arret kommer neppe til å vises, selv om forklemagen skulle forsvinne og eksponere det aktuelle hudområdet), er det ganske mye inni der som IKKE er helt tilbake til normalen. Men amming om natta må jo gjøres... og hver gang jeg må sette meg opp i senga så røsker det godt i den sløya ka-pingmagen Heldigvis virker det som om de første barseltårene har gitt seg litt - jeg føler meg så utrolig mye mer sikker på meg selv og ungen denne gangen enn med lilletrollet. Deilig å være andregangs! Men selvsagt kommer de rare tankene, som f.eks da jeg var livredd for brystbetennelse, tette melkeganger osv fordi brystene var så sprengt. Så ble de myke igjen, og jeg ble livredd for at melka var borte... hehehe Jeg er forøvrig veldig spent på første kontroll på helsestasjonen - lillejenta spiser så innmari mye at jeg lurer på om hun allerede er blitt over 5kg... Hver gang hun skal spise, så tømmer hun det ene brystet og eter seg godt innpå det andre, og så skal hun ha sove-påtår... Hjelp! I have created a monster! Jeg tror også den idiotisk inkompetente dritkjerringa av en barnepleier presterte å måle ungen til feil lengde... dag 4 da vi forlot sykehuset målte jeg og ka-pingmannen jenta til å være 54 1/2 cm. Og det stemmer nok bedre - det er bare halvparten av 56-klærne jeg kan bruke, mye er for smått allerede og hun passer i nesten alle 62-klærne jeg lo av meg selv da jeg vaska og gjorde klar før fødsel...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #74 Skrevet 11. januar 2007 God ettermiddag kan man vel si nå.. :-) snart hvertfall... Spongebong: hvordan var din sisite tur innom kontoret? Husker når jeg hadde min siste dag, var nesten vemodig. Hehe... de jaga meg nesten til slutt, for jeg satt å snurra på stolen min og ville ikke gå. De andre følte jeg mobba dem.. :-p Ka-ping: Føler med deg!! Jeg har sluppet billig unna tror jeg, lite smerter og sånn. Men til tider så begynner det bare plutselig å rive i magen noe hinsides.. men det er heldigvis bare innimellom. Men stakkars.. vet hvordan det føles. De første dagene etter hasteks synes jeg var verst egentlig. Og følelsesmessig komme over både vanlig fødsel i nesten to døgn før ks'et. men.. alt går over heldigvis.. :-) Nurket passer inn i 62, nå ler jeg litt.. hehe.. vesla mi passer snaart inn i 50 tøyet sitt... hehe... ta det med ro og kos dere!! :-) Gullemor, smaskeli, rødhette og rahi: Hvordan er formen.. jeg kan tenke meg humøret nærmer seg smertepunktet med tanke på at babyene ikke kom til avtalt tid. Men ellers? Er det levelig? :-) Maaaaaaasse fødestøv fra oss..!
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 #75 Skrevet 11. januar 2007 Hei! Uff, ja, nå begynner jeg å bli lei... Har visst vært fryktelig opphengt i termindato, 10. januar, og kjente jeg ble litt mismodig da jeg logget meg på i dag og leste at jeg hadde -1 dag igjen til termindato... Blæh! I tillegg er det bare sååå mange kjente som har bursdag i disse dager, så jeg formelig kniper igjen annenhver dag! I dag er det forresten bursdagen til svigermor, og Gullebaby, hvis du hører mamma nå; *ikke aktuelt med bursdag samtidig som bestemor*!!! Uff... Kjipe greier... SpongeBob: Ikke lenge til du også er klar nå? ;o) Hvordan er det å "ha permisjon"? Har du egentlig startet den ordentlig ennå?? ka-ping: Long time, no see! Eh... Jeg må jo bare beklage at jeg har vært så treg med meldinger i det siste... Har jo fått oppdateringer fra deg, men har ikke vært så flink til å svare. Etter å ha lest oppdateringene dine, ser jeg jo kjapt én ting: Du har vært/er kjempeflink! Du må ikke "straffe deg selv" og forvente så j/&%/&%% mye rett etter alt det som du nettopp har vært gjennom! Ta det rolig, nyt barseltid, nyt den nye ka-ping-tilværelsen og ikke minst; begge barna dine! De trenger en rolig mamma som ikke_er_misfornøyd_med_seg_selv! Så det så! ;o) Regner med at du får litt hjelp fra både ka-pingmannen, foreldrene dine og søstrene dine? Meg og lille Live!: Jeg sitter her og ser etter storken, jeg... Men han har kanskje ikke fått med seg adressen?? Den veien vi bor i, er delt i flere deler, og det er ofte at folk roter_seg_bort på vei til oss, så kanskje jeg får sende en mail eller noe?? ;o) Takk for fødestøvet! rødhette*: Er du her nå? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå