rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #26 Skrevet 9. januar 2007 Du er her fortsatt du også, gullemor... Etter å ha prøvd å godsnakke med mitt lille gull og prøve å snakke strengt til h*n, uten hell på noen av metodene, prøvde jeg å ignorere h*n i går når h*n sparket og dyttet og ville ha oppmerksomhet. Pft, ingenting funker. Så nå har jeg funnet ut at denne babyen har det for godt i magen min, og har tenkt å bli værende her, gitt. Jeg sitter og venter på at min kjære snart er hjemme. Blir tidlig middag på oss idag, for vi er begge sultne nå (han ringte nettopp). Vi skal endelig prøve å lage bali kyllinggryte idag. Vi har tenkt på det lenge, men enda ikke gjort det. Men jeg fikk det servert hos tanta mi i romjula, og nam nam!
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #27 Skrevet 9. januar 2007 Her er det så som så med middag for tida... Går mye i Toros fantastiske produkter, samt baguetter med mye godt pålegg. Vi gidder liksom ikke noe, noen av oss. Jeg er rett_og_slett i ventemodus. Er jo ikke utenfor døra, engang, jo... ( Har satt livet helt på vent... Kanskje ikke helt sunt, det heller? Sitter og ser ut av vinduet, på skyene som trekker seg unna og den blå himmelen som kommer til syne. Kanskje det er meningen at onsdag 10. januar 2007 (min termin - I MORGEN!) skal bli en knalldag og at Gullebaby kommer da, som avtalt!!! ) Jordmor sa til meg på fredag (da det også var knallvær) at jeg måtte velge meg en "sånn dag" med fint vær å føde på! Så, ja takk, tar gjerne en "sånn dag" i morgen, jeg! Som dere twilightere sikkert har fått med dere, er jeg en liten (?) kontrollfreak som må_ha_oversikten og som følger regler "til punkt og prikke" (vel, ikke heeeelt, men er nok litt "uptight" sånn sett). Svangerskapet mitt har "også vært sånn"! Det har gått sååå greit "etter boka", og jeg krysser nå fingrene for at det fortsetter sånn til "the bitter end"; altså i morgen: At Gullebaby skjønner at avtaler er til for å holdes, og KOMMER PÅ AVTALT DATO! ;o) Hihi!
rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #28 Skrevet 9. januar 2007 Huff, ja, det å ikke vite når babyen skal komme, å ha NULL kontroll på det... det er på en måte godt, men samtidig helt grusomt!! Jeg har prøvd å lage avtaler med mitt gull underveis i svangerskapet, som at h*n skulle bli født 4. januar, som at jeg legger meg på venstre side og h*n på høyre side osv, men h*n har vært dårlig til å holde avtaler foreløpig. Synes godt at vi kan få hilse på hverandre på mandag, da, sånn at h*n iallfall ikke kommer etter termin hehe. Dessuten skal vi jo til sykehuset på kontroll uansett da, så når vi først er på sykehuset kan jo fødselen like godt starte, ikke sant? Jeg har ikke livet på vent lengre, men det har vel også noe med at jeg begynner å skjønne at denne babyen ikke har tenkt å komme ut til oss... hehe Imorra ettermiddag skal vi i bursdag. Slik det ser ut nå, så blir det nok bursdag på oss ja.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #29 Skrevet 9. januar 2007 Gullemor: Kanskje gullebaby varsler at h*n er akkurat lik? Men nå er det gullebaby som skal bestemme og ha kontrollen? Hehe... så kan dere sloss om det når h*an er ute.. :-D Sender masse tanker og ønskninger om at gullebaby kommer nå kommer innen 48 timer!!!! :-D
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #30 Skrevet 9. januar 2007 Det første jeg sa til Gullefar i dag da jeg våknet, var at "idag må vi spise kake"... Han klødde seg litt i hodet, gryntet et lite "åh?" før han skjønte det: "Fordi det er bursdagen til Gullebaby i dag?" ) -Sukk! Er så godt når han leser meg som en åpen bok og tenker det samme som meg! ) *forelsket* -Men angående denne "bursdagen til Gullebaby", vet jeg nå ikke lenger! Blir nok i morgen, ja! Nå har jeg bestemt meg for ikke_å_ha_livet_på_vent lenger (har jo ikke hatt det så lenge, heller, da... Kun 4-5 dager.)! I morgen skal jeg på et oppfølgingsmøte på et kurs jeg gikk på i høst, selv om det er termindato! Tenker kurskollegene får seg en overraskelse da, jeg! Og, ikke minst: Blir redde for evt. vannavgang eller rier! Hehe! *ler ondt* Hvis det på torsdag kveld fortsatt ikke har skjedd noe, skal jeg jammen reise på BiM-treff, også! *tøffe meg* rødhette*: Ja, det med å gå i fødsel når man likevel er på sykehuset er en lur idé! Kan jo ikke bli enklere! ;o)
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #31 Skrevet 9. januar 2007 Meg og lille Live: *gulp* Ja, du sier noe der... Uff, ser jo at jeg faktisk allerede_har_mistet_kontrollen! Tusen takk for tanker og ønsker om at jeg kommer igang... ;o) Hehe! Måtte le litt av den kommentaren din her forleden: "Ser at du er flink til andre ting enn bare å dytte Gulli-tråder nedover, Gullemor"... ;o) Hihi! Det var en morsom kveld! La du forresten merke til "Gulli-babyen" i "imm.com"-tråden min?
rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #32 Skrevet 9. januar 2007 Har dere spist kake da? Hehe, høres bra ut Lykke til med evt fødsel, evt. oppfølgingsmøte, evt. bim-treff da hehe Jeg er litt småegoistisk, men håper nesten at babyen min ikke har lagt noe særlig på seg nå, sånn at når jeg komme rpå sykehuset på mandag finner de ut at de vil sette meg i gang, hvis ikke noe skjer før den tid...
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #33 Skrevet 9. januar 2007 rødhette*: Skulle du bli satt i gang på mandag allerede hvis det ikke var noe "fremgang"? Altså, hvis h*n ikke hadde vokst noe mer?? *skjønner ikke helt*
DiddiDaddi Skrevet 9. januar 2007 #34 Skrevet 9. januar 2007 Ja, Gullemor sin baby og Rødhette sin glemte jeg jo helt i sted...kan vel skylde litt på ammetåka nå eller ) Håper ihvertfall de bestemmer seg for å komme ut snart! Var forresten veldig artig tråd du la ut her en dag Gullemor, måtte le da jeg så for meg babyene våre )
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #35 Skrevet 9. januar 2007 rødhette*: Fikk nok en bekreftelse på at jeg er en real kontrollfreak nå... Leste innlegget ditt og fikk helt hetta når jeg leste "evt. fødsel, evt. oppfølgingsmøte og evt. bimtreff"... EVENTUELT!!! Et ord jeg misliker sterkt! Skulle ønske jeg bare visste!!! Men, jeg skjønner jo at jeg ikke er alene om dét, da! *går og baker kake*
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #36 Skrevet 9. januar 2007 Så bra at dere liker tråden! Men: Legg for all del inn forslag, dere også! Det er skikkelig gøy å tenke "fra babyens ståsted"!!! Er jo så mye rart VI lurer på her inne på bim, så jeg kan tenke meg at babyene våre også hadde hatt ett og annet å snakke om! ;o) rødhette*: Finne ny dato for synkron-føding? Forslag: I morgen!
rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #37 Skrevet 9. januar 2007 Nei, de sa ikke noe om det... Men jeg skal jo tilbake for ny kontroll... og jeg bare tenker for meg selv at hvis babyen ikke har lagt på seg til da, vil de vel vurdere om jeg skal settes i gang tidligere, i stedet for å risikere gå 2 uker over tida... For de vil vel ikke la meg gå 2 uker til, hvis jeg allerede har gått 1 uke uten at h*n har lagt på seg... Så det er mer ønsketenking.
rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #38 Skrevet 9. januar 2007 Hehe.... ja, det er jo sånn for tida... alle avtaler vi lager, blir laget med et visst forbehold.... Skumle ordet! Hvilken kake blir det?? Jeg har 1-2-3-brownies i skuffa... Har også igjen julekaker i boksene....
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #39 Skrevet 9. januar 2007 takk for fødestøv SB, det hjalp... Jenta kom i morgest kl 07.24, 3150g og 50cm 34,5cm rundt hodet. Det ble ganske tøft, for alt var unnagjort på 2 timer... 05.30 begynte riene å komme. Jeg er i ganske bra form, mista endel blod, men ok. Jenta derimot er prega av en tøff start på livet, og ligger på nyfødt intensiv med drypp og mates m sonde. Er gått langt over termin- som jeg har sagt selv også. Har svelga store mengder fostervann og var misfarga i huden fordi f.vannet var bæsja i.
rødhette* Skrevet 9. januar 2007 #40 Skrevet 9. januar 2007 stinemor, takker, håper de kommer ut snart ja! gullemor, alle forslag som er nært i tid er jeg med på, vettu! Helst i går, eh...
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #41 Skrevet 9. januar 2007 Wow! DET var kjapt, liten2! GRATULERER så mye med jenta! Uff, synd å lese at hun fikk en sånn tøff start, men krysser fingrene for at hun kommer seg raskt! Hun var da jammen ikke så stor, til å være så langt over termin? Igjen: Gratulerer! Og lykke til med barseltiden! ;o) Klemmer fra
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #42 Skrevet 9. januar 2007 Gullemor: Hehe... ja den kvelden er noe av det morsomste jeg har opplevd her på BIM. Det beste var jo at folk glemte nesten gulli en periode, for de begynte jo med "slutte å poste disse vs innleggene". Hehe.. så det hadde jo sin hensikt, en liten stund. Gadd ikke mer når jeg plutselig innså at slaget var tapt, folk ville heller mobbe gulli. :-) La merke til det, det var dødsvittig! Gull! Satt og lo her da jeg leste det, ganske høyt. Live begynte å grynte her, så hun stemmer for at det var dagens morsomme tråd hun også. :-D
DiddiDaddi Skrevet 9. januar 2007 #43 Skrevet 9. januar 2007 Gratulerer med en liten jente liten2!!! Så flott ) Synd hun fikk en sånn start på livet, men du skal se hun kommer seg snart! Lykke til )
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #44 Skrevet 9. januar 2007 Gratulerer masse liten2. Masse varme tanker går til dere. Vet alt om å sitte på NI og vente på vesla si.:-) Lykke lykke til!!!!!
SpongeBob Skrevet 9. januar 2007 #45 Skrevet 9. januar 2007 Oioi, liten, det var sannelig på tide hun kom seg ut! Høres ut som hun hadde det tøft mot slutten der inne, men de tar vel godt vare på henne på NI. *krysser fingre og stor klem* Stor klem til Stinemor også, forresten, fikk akkurat bilde av jubilanten (1 uke i dag) og hun er bare nydelig... Hm, jeg burde kanskje vurdere å skaffe meg en sånn en? En liten baby mener jeg? Det virker jo på trådene her inne som at baby er det tilbehøret alle ønsker seg for tiden:) Har jo hevdet lenge at jeg på ingen måte kan få Knotten ut på lenge ennå, men plutselig begynte det liksom å virke mer overkommelig å skulle være ikke-gravid igjen... Har lest litt gamle baby-blader og slikt i dag og prøvd å huske hvordan det var å ha spebarn - så hentet jeg toåringen i bhg og ble helt paff over hvor svær han har blitt! Utrolig hvor fort det går...
selfangerkjerringa Skrevet 9. januar 2007 #46 Skrevet 9. januar 2007 Heihei, twilightjenter med baby i og utenfor magene Ville bare si fra at jeg kommet hjem fra sykehuset med ka-pingmannen og ka-pingbaby. Lilletrollet er stolt storesøster Jeg måtte inn til legekontoret for å fjerne de 14 stiftene i ks-såret idag - ingen som hadde anledning til å følge meg, og jeg ble helt utslitt av turen... føler meg så teit som ikke greier noe som helst... Lykke til dere som skal føde! Og gratulerer til alle som hAR født Snart er ka-ping tilbake! om det nå blir her på bim eller bum eller dib eller hva det nå blir... klem til dere alle!
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #47 Skrevet 10. januar 2007 Velkommen hjem, og vær nå så snill å være snill med deg selv, ka-ping! "føler meg så teit som ikke greier noe som helst" - du har akkurat vært igjennom en svær operasjon i magen, på toppen av mange dager med veer og uro og usikkerhet - hva er det du snakker om? Du burde være rekonvalesent og bli dullet med kjempelenge! Hadde jeg ikke vært så inmari gravid og slikt skulle jeg pakket snippesken og funnet veien til ka-ping-heimen for å ta meg av saken selv... Som du merker - jeg har fortsatt masing på ka-ping som hobby... I dag er absolutt siste dag jeg skal innom kontoret før baby - nå er det bare late dager på programmet framover. Drar til mamma i helga for å få avløsning med LT (to dager uten barnehage virker så slitsomt...) og da tenkte jeg å legge inn inspeksjon hos Stinemor mandagen:) Hvis formen hos oss begge (alle tre m Martine) tillater det, da - jeg skjønner at det pågår relativt heftige nattskift der? Hper det går bra med lille-liten og eventuelle andre Twilightbabyer og at Rødhette* og Gullemor får til denne synkronfødingen sin snart:)
rahi Skrevet 10. januar 2007 #48 Skrevet 10. januar 2007 Hei! Først MANGE GRATULASJONER til liten 2! Det var kjapt ja når hun først kom og veldig på tide - når jeg sendte fødestøv tidlig om morgenen var hun allerede der! Håper at alt går bra med henne og at du snart kan ha henne hos deg og kose masse. Velkommen hjem til ka-ping! Er enig med SongeBob over her. "ikke klare noen ting.." du liksom. Synes du skal se på deg selv med _veldig_ snille og stolte øyne nå. Begynner å bli litt mere virkelig dette her når jeg hører fra alle dere som har født. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det blir å ha et bittelite nurk i huset igjen. Om det føles like nytt - er jo en stund siden sist. Angående gårsdagen - takk for oppmerksomheten! Hadde faktisk handa i vann eller is i 6 (!) timer før det var såpass bra at det var mulig å ikke ha noe på den og tenke på andre ting. Fikk faktisk sove den siste timen med en pose frosne asparges i et kopphåndkle rundt handa Skillingsbollene høstet stor annerkjennelse av besøket som ble utsatt til litt senere på dagen. Må si meg enig i at de ble usedvanlig gode og jeg har sikkert lagt på meg et kilo i boller siste døgnet. Var imidlertid så trøtt resten av dagen at jeg ikke orket å bimme engang. Ja, var ikke i dag utnevnt til den nye store synkronfødedagen? Gullemor, Rødhette og Smaskeli ( som har termin idag så jeg lengre oppe i tråden) Vi venter i spenning på å høre fra dere..
SpongeBob Skrevet 10. januar 2007 #49 Skrevet 10. januar 2007 Synkronføding, frossen asparges, rekonvalesens - og masse babyer... Hvor mange er vi egentlig igjen nå som ikke har født? De tre synkronføderne, rahi og jeg? Himmel, det har gått fort siden jeg snek meg over fra 2. tri alt for tidlig bare for å få følge med på TZ-tråden:)
rahi Skrevet 10. januar 2007 #50 Skrevet 10. januar 2007 Ja, nå er det mange som er gått over fra Twilightzone til BabySpace. Hvis synkronføderne følger på i nærmeste farmtid, blir det kanskje bare deg og meg her igjen og vi ender opp med snike oss litt for tidlig inn på den nye BabySpace tråden på DinBaby for å holde tritt med de andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå