Gjest Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Heisann alle sammen! Dere er sikkert dritlei av å høre dette spm, men lurte bare på om dere er her enda alle sammen? Sett litt gjennom innleggene og ser at det har vært ting på gang med stort sett alle, men har alle født også? Føler meg enda mer som en twilighter nå, fødte jo en haug med tid før dere andre og termin. Kjenner jo nesten ingen på DIB Men har ingen planer om å havne på BIM igjen for det altså, annet å kikke litt :-) Man glemmer ikke så fort, som mange sier. Funker fint som prevensjon her i gården å tenke tilbake. :-) Men men... til spm da, noen igjen her?
Gullemor Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Gammel twilighter her! ;o) Har termin 10. januar; tre dager igjen! Vil_føde_IDAG!!! Hvordan går det med Live? Fint navn, forresten... ) Du kan jo lese litt om blant annet noen av twillight-babyene på denne tråden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7670629 Hmmm... Hadde det litt gøy i går! ) Lykke til videre med Live! Vi snakkes sikkert mer her inne. Klem.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Haha... så bra Gullemor!!!! :-D Ser du er flink til å finne på andre ting enn å dytte gulli innlegg nedover også... :-p Tusen takk, det syns bestemor Liv også, som vesla er oppkalt etter :-) 3 dager igjen, vi skal sende masse tanker om at gullungen må sette fart nå! :-) Stakkars, lite kjipt at gullebabyen ikke vil ut når du er lei da, det er dårlig gjort det.. hehe.. :-) tusen takk, hun vokser og begynner å bli stor! Eh.. alt er relativt da, men vi syns hun begynner å bli stor, selv om hun er veldig liten enda.. :-) Klem
SpongeBob Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Jeg og Gullemor og rahi og et par til har ikke kommet oss over på DiB ennå - vet ikke helt om jeg tør å bli med dit heller, det var så mange søvndepriverte hormonbomber der sist jeg hadde lite barn at jeg ble direkte skremt:)
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Hehe... det er det vel enda. Men syns ikke det er så mye mer ille der enn her.. :-p Slipper hvertfall spm om slimpropper.. of, den var stygg.. :-) holder meg mest på prematurdebatten, og der er de hvertfall koselige. Småtroll 0-1 er ikke så ille heller, men så består det kanskje av en del 3 trimestere da, miljøet skifter jo ofte etter hvem som er der.. :-) så nå at Ka-ping har fått. Samme suppa som meg, først fødsel og så hasteks, stakkars.. jaja.. hu er tøff :-) Venter ikke du svampebaby rundt de tidene jeg skulle hatt sponge? Jeg hadde termin 29.
SpongeBob Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Mulig folk på prematur har mer gangsyn... Nå har det jo vært såpass mange glimrende folk her på tredje-tri en stund at det kanskje er levelig inne på DiB også? Ikke for det, med en toåring og en nyfødt i hus regner jeg ikke med at jeg blir blant de mest aktive på nettet sånn etterhvert. Men det er jo leeeeeeenge til jeg skal ha! :-) Jeg har termin 25., ja, utrolig rart at lille Live allerede er blant oss - hvor gammel har hun blitt nå? Da jeg fikk min forrige hadde en veninne av meg termin 3 uker etter meg men fikk seks uker før (altså i sin uke 30) etter å ha hatt sengeleie i seks uker - det var litt av en suppe, det! Snuppa hennes er nå i allefall helt skjønn og snakket som en fireåring da hun var halvannet, det er utrolig hva som går bra! Virker jo som at ka-ping er like tøff som vanlig...
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Hehe... det er det jeg også håper og venter på. Når alle "gamle" kjente kommer til DIB, blir det moro å være der også. :-) Si ikke det, plutselig å får du en baby som bare vil sove, og du får masse tid til DIB :-) Men, ja er jo en stund til du skal ha enda, meeeen kan jo skje når som helst sånn sett nå da. Du er jo fødeklar? :-D Lille Live er nå blitt 25 dager gammel, på lørdag den 13, er hun en mnd gammel. Helt rart, det virker så lenge siden vi var på sykehuset, og stod å dugga på kuvøsen hennes. Men det er jo en stund siden nå :-) vi slapp jo hjem før nyttår, så det er definitivt en stund siden, off så rart.. hehe... Det er enda rarere å se twilighterne få babyene sine en etter en nå.. hvertfall siden jeg var den som i teorien skulle sist ut av alle! Hehe.. ja det er utrolig hvor sterke disse små nurka er. Gruer meg nesten til hun blir større og jeg, er så søt der hun ligger, bittelita.. :-)
rahi Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Er her ennå jeg også _Bittelitt_ mere fødeklar enn før helga. Jeg har nemlig gyvd på med diverse rydde og vaskeprosjekter, pakking av bag, babytøy m.m. Kjente jeg begynte å bli småstressa av å ikke ha ting på plass i tilfelle noe skulle skje før termin. Blir så bløt i hjertet av de bittesmå klærne, særlig sokkene, helledussen så små. Skal se det setter igang fødehormoner. Ul termin 18. og menstermin 25. jan, og er innstilt på at det kan være en stund til. Mistenker tålmodigheta mi for å være ispett noe fordekt fødselsangst og lett fortrenging. Har forresten lagt på meg 3 kilo (!) på to juleuker - et par kilo til så er det 20 ekstra gravidekilo. Ikke så lett å pakke den bagen ferdig. Har et _veldig_ lite utvalg av klær som fortsatt passer pg er i bruk. Ikke noe igjen å pakke liksom. Har blitt lite bimming i helga og var inne å oppdaterte meg på `den siste twilighter` tråden og ikke minst den imponerende kreative imm.com tråden til Gullemor . Kjekt å høre at det går fint med lille Live og med Ka-pingfamilien! Intenst i starten , særlig med at det også ble ks på dere begge, og med Live som kom så tidlig. Noe vektforskjell på babyene vil jeg tro . Hvor stor ( liten) var lille Live da hun kom til verden? Tenk at dere har fått små barna deres. Synes ennå det er rart å tenke på lillebror er her snart. Kan ikke helt tro at det før jeg ser han *glede seg*
vims-74 Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 De få gangene jeg er på nett for tiden, titter jeg innom her -har ikke kommet meg over på DinBaby ennå, skummelt! Men kanskje vi kan opprette en tråd der etterhvert? Jeg, bombi og vimsemannen var på besøk hos ka-ping familien i dag, helledussan for ei skjønn lita jente! ka-ping så bra ut og ka-pingmannen så lykkelig ut -forståelig nok!
rahi Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 God morgen! Fin blanding av bim og bum (barnutenformagen) her nå ) Aktivitetsnivået i går har straffet seg med bekkenvondt idag og i natt, men samtidig god følelse av å ha ting mer på stell! Tror det var verdt det. Er ikke sikker på at graviditet er bra for intelligensen - svinger ikke helt i kommunikasjonen mellom de små grå alltid. Er smådistrè til vanlig og nå værre. Det er er vel hormoner som gjør en mer ukonsentrert. Etterpå er det ammetåke. Om ett års tid klarer det vel opp i tåkeheimen. Kom f.eks til å tenke på at jeg må pakke klær i bagen som passer _etter_ fødselen, ikke sånn som jeg er nå..
SpongeBob Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 hehe - jeg har faktisk også pakket i helgen, bare litt men i alle fall så jeg kan overleve til jeg får noen til å dra hjem for å hente det jeg har glemt. Eller ut og kjøpe det jeg har glemt hvis jeg skulle havne feil sted - sykehus i stedet for fødestue, jeg ser jo at det skjer ting med flere Twilightere, så jeg skal holde meg realistisk. Morsomst er det jo å pakke de søte små klærne, jeg pakker de nusseligste blå plaggene jeg har:) All klesvasken jeg skulle ta står fortsatt og venter, det har vært brudd i vannledningen der vi bor, så vanntrykket har vært helt bak mål hele helgen - en glimrende unnskyldning for å ikke vaske tøy... Har ellers sovet usedvanlig dårlig i natt, magen (og baby) har sunket ned og blæra er dermed mindre enn en peanøtt, etter denne natten innser jeg at alt væskeinntak tydeligvis må skje i god tid før kl 17 om jeg skal ha håp om mindre enn 5 oppvåkninger og tisseturer. Legg til isjas og symfysevondt, så kanskje jeg begynner å kjenne meg mer "fødeklar" etterhvert? Dagens plan er forøvrig besøk hos ei som har termin to dg etter meg, vi har stor moro av å sammenligne mager og plager!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 God morgen rahi! Du har klart å trekke det store vinnerloddet i "slit deg ut" lotteriet og vunnet ja :-) Kjenner til den, 3 timer julevask, der til og med cd'ene gikk ut av hyllen for støvtørk, satte i sving saker her og :-) Kunne ikke bevege meg på kvelden, lå bare helt stiv og forbannet bekkenløsningen. :-) Og noen dager etterpå var den borte og babyen ute :-) of.. :-P Hehe... vil tro det er litt forskjell på Live og Ka-ping baby :-) Omtrent halvparten/dobbel. Live var 1943g da hun kom, og 43,5 cm ca. (De målte henne 5 døgnet) og ca 30,5cm rundt hodet :-)
DiddiDaddi Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Hei alle sammen ) Klarer heller ikke å løsrive meg helt...må jo se hvordan det går med dere andre! Her går dagene i ett, Martine er snill og rolig på dag og kveld, mens på netterne går det nesten kontinuerlig i pupp...så overskudd er det smått av, men vi koser oss stort. Det går seg jo til ) Er det noen som har fortsatt en tråd inne på Dib? Meg og lille Live: Har tenkt sånn på hvordan det gikk med dere - hvor lenge for tidlig kom lille Live? Så bra alt går så bra nå! Må være deilig å ha kommet seg hjem fra sykehuset! Gullemor: veldig artig tråd du lagde her en dag...hehe, syns jeg både ser og hører babyene våre ) Sponge: Hvis du er i byen før terminen din, og føler deg i fin form, er du hjertelig velkommen innom til oss ) Håper formen til alle gravide og alle ikke gravide er strålende, og at dere alle har det bra! Lykke til til dere som straks får de små nurkene ) Når er terminen deres forresten? Flere av dere må jo være helt i startgropen nå?
SpongeBob Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 Hei, Stinemor, hyggelig å se deg! Håper jo på en Bodøtur før det skjer noe, men hvis ikke får vi ha det til gode så småttene våre kan bli kjent etterhvert. Skal ha meg noen byturer med bare baby, så kan pappaen være hjemme med LT. Har hørt gode ting om Tapasta som barnevognsted, så dette må jo prøves ut! (De har tydeligvis skjerpet seg veldig siden åpningen:)) Var det ikke du som skrøt av kakebordet der? Jeg mener, hvis det ammes hele natta trenger du _mye_ kaker til energi-påfyll! Kos deg masse med lille Martine, så snakkes vi - klem
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Gammel twilighter her også....dessverre;-( 13 dager over termin idag, og det med andremann- hadde jeg aldri trodd, men sånn er det. Time på sykehuset til overtidskontroll i morra, og da bør jeg jammen bli satt igang. Har jo avvik på 11 dager ifht til mensternin også, så nå er jeg nesten 4 uker over den...
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 Stinemor! Grattis med jenta. Jammen meg klarte du å knipe igjen lenge gitt :-) Trodde kanskje vi to kom til å lide samme skjebne en stund :-) Live kom i uke 32+3, 7 uker, nesten 8 uker for tidlig. Det er helt utrolig deilig å ha kommet hjem. Vesla var kjempesterk og allerde etter 15 dager passerte hun fødselsvekta som var 1943g, spiste alt selv og var klar for hjemreise. Ikke så ofte de fikk dra hjem så raskt sa de, når de var så små. :-) i dag var hun 2250g så hun har skjønt dette. Hehe... vi kom hjem den 28.12, så vi rakk akkurat nyttår i egen stue. :-) Masse lykke til med prinsessa :-)
SpongeBob Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 Hei, Liten - har du sjekket på imm-tråden til Gullemor? Du skal se liten2-babyen ligger der inne og planlegger barndåp, konfirmasjon og så videre vel forvart der inne! Men nå _må_ h*n da komme ut snart? Alt fødestøv som måtte befinne seg i min nærhet er herved oversendt - *trøsteklem*
rahi Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Hei dere -kom ikke inn på forumene her i hele går kveld. Var vel noe feil et eller annet sted. Ikke den helt store morgenen her. Har vært våken siden 3 i natt. Vondt i rumpa og nedover beina, symfysen, stadig tissing og det hele tatt umulig å få til å sove igjen. Ikke så forskjellig fra Sponge høres det ut som. Gikk igang med skillingbollebaking kl. 6 og greide å brenne med på kokende smør. Sitter to timer etterpå ennå med hånda i vann. Ikke blemmer, men svir som bare f.. når jeg tar handa ut. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Hadde tenkt å sove litt nå som familien er ute av huset og jeg får besøk kl. 11...men det gjør bare for vondt. Hjelper vel neppe med paracet på dette? Sender fødestøv til liten2 jeg også. Skjønner du blir lei. Jeg gikk 16 dager over sist, og venter liksom ikke at det skal bli sånn denne gangen..så på `fra uke til uke` her på bim at de har til og med uke 44 (!?) Jeg får lide videre og spise de jævla skillingsbollene.
SpongeBob Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Ingen bra morgen det der, rahi, men det store spørsmålet er jo om vondt i hånden distraherer deg fra alle de andre stedene det er vondt? Prøv med paracet, lokalbedøvende krem skal du vel helst ikke bruke som gravid eller på brent hud... Men kan være verdt det å sjekke pakningsvedlegget og se, man kan jo ikke labbe rundt med hånden i en bolle vann hele dagen heller? Skillingsboller hørtes forresten glimrende ut, *vurdere energinivå* kanskje det var det jeg skulle bruke dagen på i tillegg til den etterlengtede klesvasken?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 rahi: Of, stakkars.. ikke nok med svangerskapsplager, men så kommer selvpåførte plager i tilegg gitt! :-( Paracet vil nok ikke virke noe særlig tror jeg, men litt sikkert. Et tips er å ta to paracet, pakk inn MASSE is i et kjøkkenhåndkle, putt det oppi en frysepose, pakk hånda nedi der, og gå å legg deg! :-) Posen er for at ikke senga di skal bli vannseng. :-) samt holde kulden lenger, ta gjerne to poser utenpå hverandre så er du sikker på at det er tett. :-) Sponge: Makan til overskudd og energi da.. skillingsboller OG klesvask? Ligner ikke meg når jeg var på mitt siste, og det var i uke 32 liksom... *dårlig samvittighet* Tok julevasken da.. :-)
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #21 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er ........ Vondt siden i går, men skjer liksom ikke mer..... 1 dag igjen til termin....
SpongeBob Skrevet 9. januar 2007 #22 Skrevet 9. januar 2007 Der har du svaret - "julevasken" her i huset ble tatt med støvsuger og wet wipes av forskjellig slag! Visste det var lurt av meg:) Har jo masse "overskudd" i dag siden jeg faktisk er hjemme og har poden i bhg og ikke jobber - det kjennes direkte bra, skal jeg si deg! Skal se det er noe i dette med at vi begynner permisjon 3 uker fød termin, selv om enkelte utålmodige sjeler selvfølgelig ikke klarer å vente (den var til deg, lille Live!) Håper hånden blir bedre, rahi, så du orker å ha besøk - ikke noe særlig det der...
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #23 Skrevet 9. januar 2007 Sponge: Hehe, ja hold deg unna støvtørking på alle hyller, bilder, vask av gulv under sofa og hyller.. :-p Live grynter og tar et ekstra godt tak i puppen som respons til kommentaren :-) Ja, det er rart, pga riene gikk jeg jo ut i perm allerde i november, da kjeda jeg ræva av meg og trodde tida kom til å stille til januar. Men så begynte jeg merksnodig og kose meg hjemme. Og mot slutten som du sier kom overskuddet. Ser det motsatt for mange her, men vi er jo forskjellige. Men nå slapp jeg de tyngste ukene, så jeg holder meg lavt i terrenget :-) Frister ikke å teste det ut, foreløpig blir nok vesla enebarn ja :-D Smaskeli: Of da En liten trøst er at nå er det vel maks to - tre uker igjen så har du babyen din. Men akk ja, en mager trøst sikkert... klem!
DiddiDaddi Skrevet 9. januar 2007 #24 Skrevet 9. januar 2007 Godformiddag jenter ) Føler meg endelig litt uthvilt, har vært dårlig med søvn helt siden rakettene suste opp! Men i natt sov snuppa 3 timer mellom hver amming, istedenfor 1 time...og det gjorde stor forskjell ) Tenk...Martine er 1 uke i dag, så fort tiden går!!! Rahi: Uff...stakkars deg! Det der hørtes ikke godt ut! Ser du har fått gode råd, håper det blir bedre snart. Var liksom ikke måte på hva du måtte slite med...kan ihvertfall blåse litt på jeg da ) Håper Smaskeli og Liten2 (og var det flere over eller rundt termin?) er godt i gang med fødsel snart! Ha en fin dag da jenter )
Gullemor Skrevet 9. januar 2007 #25 Skrevet 9. januar 2007 Hei på dere! Har en slapp dag... Sittet foran pc'n, i mørket, i hele dag... Helt til for en time siden, da jeg tok meg selv i nakken trakk fra gardinene, slapp inn litt lys, ryddet oppvaskbenken (vaske opp orker jeg ikke), ryddet stua, spiste et par skiver og tømte og kastet en juleoppsats (tømte for å ta vare på kurven...). Har fortsatt ikke kledd ordentlig på meg i dag eller tatt en dusj, men har nå satt meg foran pc'n igjen med alarmen på til ringing om en times tid! ) Så da skal jeg karre meg i dusjen, og også få kledd på meg! Bra med alle sammen? Vi venter fælt, vi som er igjen nå... Hvem av twilighterne er det som har født??? Klarer ikke å følge med, jeg! Uansett: Gratulerer så mye, alle sammen! ) *venter utålmodig* Ønsker alle en fin dag. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå