hæppi;) Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg er 32 uker å vei, og har oppdaget litt tendenser til hemoroider. I ene boken min står det at man skal rådføre seg med lege og jordmor før man bruker salver eller stikkiller. Men jeg kunne tenke meg å dra på apoteket allerede i dag og ta i bruk ett eller annet. Noen av dere som har erfaring med noen midler som trygt kan brukes uten å skade fosteret? Tusen takk for svar, og ha en god søndag alle sammen;)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også hatt antydning til hemorider men har ikke brukt noen form for preparater. Det jeg har gjort er å være veldig flink til å drikke vann også spiser jeg grovt brød og da mener jeg veldig grovt brød, type dansk rugbrød. Prøv det så kan det være at du slipper å bruke noe som helst, det forsvant igjen hos meg rimelig fort. Ellers kan du jo alltids spørre på apoteket.
hæppi;) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 Åh, dansk rugbrød hørtes helt herrrlig ut. NOT;) Men takker for svar;)
sunbeamen Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 heisann eg har et råd som eg brukte, funka for meg (har ikkje hatt hemorider etterpå) dere vet sånn munnskyllevann man bruker når man har sår i munnen og div, Corsodyl(brun flaske) -dypp ein bomulsdott i det og legg den der hemoriden er(kun utvortes altså) og la den vere der i ein time... det svir voldsomt i begynnelsen samtidig som det kjøler, men det hjelper faktisk veldi bra! Gjore det på meg. -gjenta dette etter behov... eg gjore det etter eg hadde vert på toalette ikke etter tissing men ja du skjønner... så e de jo viktig å spise grov mat og drikke masse vatn og ikkje sitte å presse når du må på do men ikkje får det til... vent til det kommer av seg selv!!!
hæppi;) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Hørtes alternativt og trygt ut. Skal prøve det. Takk for svar;)
hæppi;) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2007 Er den helt trygg å bruke m tanke på babyen altså?
nutri Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Alcos-anal kan trygt brukes av gravide ja. Du kan lese om den på www.felleskatalogen.no
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Jeg ble anbefalt "Hamamelis-salve" av fastlegen min ved forrige svangerskap, og bruker denne også denne gangen. Fås kjøpt hos helsekostbutikker. Antar denne er rimelig harmløs siden den ble anbefalt av lege til bruk under svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå