Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1,5 år var mye syk før jul. Halsbetennelse, ørebetennelse, forkjøla you name it. Nå er han frisk som en fisk, men hoster fremdeles litt innimellom og har en merkelig surklelyd i brystet. Forleden natt hørte jeg at han hostet og så hørtes det ut som han måtte snappe etter pusten, eller et veldig rart gjesp...Lurer på om han kan ha astma, noen som har en ide. Skal på kontroll i slutten av mnd., så tenkte å spør helsesøster da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Astma høres ut som piping i brystet. Jeg vil tro at han har/har hatt bronkitt, og at det ligger igjen. Det er i øvre luftveier, om det høres lenger nede i luftveiene så er det lungebetennelse. Jeg hadde tilfeller med min gutt og trodde kanskje det var astma, han kjempet virkelig for pusten under harde hostekuler. Og så var det en merkelig pipelyd/surklelyd i halsen når han pustet. Dette varte i ca 3-4 uker. Men sykehuset sa at man kaller det ikke astma før man har hatt 3 episoder.

Skrevet

Jeg ville nok ha tatt en liten sjekk til fastlegen hans bare for å utelukke at han ikke har pådratt seg bronkitt eller mild lungebetennelse. Jeg har også en gutt på 1,5 år som har vært utrolig mye forkjølet i hele høst, hostet masse og hatt små perioder med feber innimellom. Hadde flere runder til legen med han i november-desember uten at det var noe utover forkjølelse/virusbetennelse etc. Men siste gangen til lege før jul fikk han faktisk påvist en mild form for lungebetennelse og ble satt på antibiotika kur.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Kanskje lurest med en sjekk. Det er bare om natta, når han ligger i senga at han gisper etter luft etter han har hosta. På dagtid hoster han nesten ikke lenger. Det er sikkert bare hønemora i meg som reagerer;) , men bedre å vere på den sikre siden:)

Vet ikke hvorfor jeg trykte på anonymknappen i sted....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...