Gå til innhold

Når bestemor bor laaangt borte..

Anbefalte innlegg

Hei!

Egentlig ikke et innlegg om selve graviditeten, men mer om livssituasjonen etterpå. Min svigermor bor i Australia og jeg og min mann synes det er skikkelig leit at hun bor så langt borte. Går jo glipp av så mye og så er det liksom ikke bare til å sette seg på et fly.. Andre som er i samme situasjon? Kanskje ikke nødvendigvis såå langt borte men.. Nå er vi så heldige at hun kommer på besøk ett par måneder etter fødselen, i tillegg til at vi mest sannsynlig skal feire jul der neste år. Kanskje litt teit innlegg dette her, men sitter nå å tenker litt på dette jeg da...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7680889-n%C3%A5r-bestemor-bor-laaangt-borte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skjønner at du tenker på det. Vi har alle besteforeldrene en dagsreise unna....blir ikke så ofte besøk, men vi prøver å sees to laaange økter i året. Går jo så fort i begynnelsen så de går utvilsomt glipp av noe, men så er det desto mere stas når vi sees. Bestemoren er kjempeflink å sende postkort med dyr ol til sønnen min, og det er stas. Ellers har jeg brukt hjemmesiden flittig, lagt ut nye bilder og sisste nytt! Nå er sønnen min 2,5 år og har fått et kjempegodt og nært forhold til bestemforeldrene sine. Vi er så heldig at vi er der to tre uker i slengen....og da vil de ha han for seg selv. Så vi har bare å pelle oss ut på kino, dagsturer osv.

Hadde selv en mormor som bodde langt borte når jeg vokste opp...hun besøkte oss en gang i året, og vi henne en gang...skal love deg det var stas, da fikk man liksom mere oppmerksomhet når man først var sammen. superkjekt!

Så jeg er ikke bekymret for nr. 2.

Hei!

Vi har lite samma situation, men de är inte lika långt borta. Jag och min man har precis flyttat till Oslo från Sverige. Jag har ca. 140 mil till mina föräldrar och han har närmare 60 mil till sina.

Mina är lite oroliga över att de inte kommer att få se sitt barnbarn så ofta och att då de träffas så kommer hon inte att känna igen dem. Känns trist att ha sina nära så långt borta...

Hei igjen!

Takk for fint svar! Ser for meg noe sånt vi også, Har jo selvfølgelig diskutert dette allerede, men som hunkjønn er det jo jeg som stresser og bekymrer meg mest. Har vel noe med at jeg er endel mer "familiekjær" enn han. Har jo bodd der nede i 3 år selv så jeg vet hvor langt det er og hvor mye man savner familie og venner. Ble litt beroliget nå ja! :) Nå bare gleder jeg meg!

Tusen takk igjen!

Hei Jenny!

Takk for fint svar til deg også! Vi får gjøre det beste vi kan for å holde kontakt med bestemor og bestefar og håpe at de gjør det samme! :) Jeg er jo norsk så jeg har heldigvis min familie rundt meg her, mens det er hans side av familien som bor i Australia. Lykke til videre med alt!

Hei på dere! Barnet vi får i april har besteforeldre i Tyskland og resten av slekta i Nord-norge. Da vi bor i Stavangerområdet, blir det ikke så ofte vi får vist fram vidunderet. Det er faktisk dyrere å reise nordover enn til Tyskland! Den nybakte tyske bestemoren skal komme på besøk i juni. Det er jo bra, men jeg er litt nervøs for at det skal bli litt mye å ha besøk en hel uke. Hvis de hadde bodd nærmere kunne man jo fått dem i litt mer passende doser. Min mor er død, så hun kommer nok bare på besøk i tankene.

Annonse

hei plutseligbolle.

skjønner godt at du er redd det skal bli en litt for stor dose svigermor. Fikk bare lyst å fortelle om da jeg fikk førstemann. svigermor kom før jeg dro fra sykehuset og var der en hel uke. Jeg strigårt hvær dag og ba mannen min om å be henne reise. Han skjønnte ikke hva som var så ille. Han var jo på jobb mye av tiden. Svigermor var med på første badet, føste turen, hadde 100-tusen råd om amming bleieskift. vi hadde toroms liten leil så jeg kunne ikke unngå henne heller. føltes helt KATASTROFALT feil å ha henne der når vår lille familie skulle tilpasse seg forandringene.

Så denne gangen når hun sa at hun skulle komme den første uken etter fødselen for å "hjelpe" til, tvingte jeg mannnen min til å be henne vente tre uker før hun kom. Og hun er dritsur og såret..........

Håper ikke du har like krevende svigermor som meg..he he!

Huff, det hørtes ille ut! Jeg vet at det ikke akkurat er gode råd fra 70-tallet man har bruk for når man kommer hjem fra sykehuset. Nei, mine svigerforeldre må nok vente noen uker før de kommer. Men da kan det sikkert være fint å få litt hjelp. Bare svigermor greier å være rolig og avbalansert og skjønne at det er vårt barn og ikke hennes. Og at vi ikke lever på 70-tallet. Jeg tror jeg må prøve å få sagt disse tingene ganske klart før fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...