FrøkenKnallkul Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har alltid (lenge før jeg ble gravid) tenkt at jeg vil vente til barnet er født med å få vite om det er gutt eller jente. Har også trodd at det er de færreste som velger å få vite dette på ultralyden. Men jeg skjønner jo nå, etter å ha fulgt litt med i debattene her, at det er minst like vanlig at folk velger å få vite kjønn på ultralyd. Hva tenker dere om dette? Hva ser dere på som en fordel med å vite kjønn på forhånd? Jeg har i det siste begynt å forandre mening selv, og funnet ut at det må være praktisk å vite om det blir gutt eller jente, med tanke på innkjøp av diverse utstyr, "bestilling" av strikkaklær fra besteforeldre osv MEN samboeren min er selvsagt ikke enig! Han vil vente til barnet blir født med å vite. Han har to jenter fra før, og med den siste tok ultralyden feil, så han har jo god grunn til å være skeptisk... Men hva er vel egentlig sjansen for at han skal oppleve det to ganger? Forsøker etter beste evne å omvende han, men det er ikke lett! Og et siste spørsmål - hvor lenge før ultralyden kan man forvente at innkallelsen kommer?
prins 07, prins 10 Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg vil vite kjønnet hvis de kan se det, og man kan jo gå til privat ul senere i svangerskapet for å få det bekreftet en gang til. Jeg fikk innkallelse i uke 11, samtidig som svar på fødeplass.
oktoberjentene;) Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 De kan jo aldri være 100% sikre,... Jeg vil vite for å liksom bli bedre kjent med den lille der inne.. kanskje knytte meg mere til den.. tenke på navn og det praktiske selvfølgelig
Lululu Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Min innkallelse kom ca en mnd før. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har en gutt fra før og med han visste jeg ikke hva det ble før fødselen. Men nå er jeg begynt å tenke litt nnerledes. Men om jeg hadde fått visst kjønn på ultralyden tror jeg ikke jeg hadde stolt 100% på det. Mannen min vil selvfølgelig IKKE vite det på forhånd. Men tror jeg må prøve å overtale han!!! Når har du termin??
HW & MW + nr3 Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Med vårt første barn visste vi ikke hvilket kjønn det var! Det føltes rett og gjorde det hele svært spennende for oss da gutten vår endelig kom til verden:) Nå med nr 2 ønsker jeg å vite kjønn da jeg har lyst å prøve det også en gang, men min samboer vil ikke det så vi er litt uenig der ja... men vi har enda litt tid å diskutere det frem til vi skal på ultralyd!!
FrøkenKnallkul Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har termin 13.07, så er i uke 14 nå! Regner med innkallelsen kommer om ikke så altfor lenge Spennende blir det iallefall! Tenker litt det samme som deg; tror ikke jeg uansett klarer å stole 100% på det "svaret" ultralyden gir. Så vi får diskutere dette atter en gang, jeg og min kjære. Han foreslo at jeg kunne få vite det, men ikke han. Særlig at jeg klarer å gå i flere mnd uten å røpe meg! He he... Trodde han kjente meg bedre enn som så
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jeg vil vite kjønn om de kan se selve kjønnet på babyen, altså se enten tutt og pung eller de tre strekene til jente, men ikke om de bare tror det er det ene eller andre (f.eks ikke kan se tutt derfor tror de det kan være jente, det er IKKE godt nok ;-)) Grunnen til at jeg vil vite det er fleredelt. Ene er fordi jeg er nysgjerrig og at jeg føler meg tettere knyttet til barnet når jeg vet hva det er, det blir mer personlig da og kunne si han/hun, gutten min/jenten min i steden for det, babyen han eller hun hele tiden. Dessuten synes jeg fødselen i seg selv er en så overveldende opplevelse at jeg ikke føler den mister noe av "spenningen" ved at jeg vet hva det er på forhånd, tvert i mot så er jeg i grunnen glad for å slippe å forholde meg til det også, i tillegg når babyen kommer, det er nok som det er å se den lille og gjennomgå alle følelsene som kommer veltende. Andre grunnen er innkjøpsmessig. Og her er jeg veldig uenige med dem som sier at mannen må få bestemme for i de fleste tilfeller jeg vet om så er det ikke mannen som står for innkjøpene, men kvinnen. Slik er det her også. Det er JEG som må sørge for at vi har nok klær til babyen, JEG som må kjøpe inn tepper, uteklær osv og derfor er det JEG som da ville fått trøbbelet med å forsøke å finne nøytrale klær (som jeg ofte ikke liker fargen på heller, dessuten er det lite utvalg), ikke ham derfor skal jeg vite kjønnet om de kan se det uansett hva han måtte mene om saken. Vi bor heller ikke i nærheten av slike butikker, faktisk 1,5 time unna, så jeg kan ikke akkurat kjøpe inn like etter fødselen heller, jeg må holde meg hjemme med babyen de første 5-6 ukene etterpå for å spare ryggen til babyen ved å sitte så lenge i bilstol kun for å shoppe klær liksom ;-) Jeg fikk innkallingen ca 4 uker før UL, skal i morgen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå