¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Tenkte jeg skulle stikke innom for å sjekke om du er her.. er vel slutten av januar du venter ikke sant? Dere har vel kommet dere godt inn i ny leilighet ogå vel? Blir koselig når vi kan trille tur sammen da:) Ikke lenge igjen nå. Hvordan er formen og hva tenker du om det som står foran deg om dagen da? Her er Jenny snart blitt 7 uker alt (til tirsdag)!! Tenk så fort tiden går!!! Hun prater, smiler og sjarmerer folk, og selvfølgelig oss i senk:) Hør fra deg da!
propella Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Hei. Så hyggelig å høre fra deg! Ja, nå har vi kommet på plass her. Tiden fra vi flyttet og frem til nyttår gikk utrolig fort. Vi overtok jo på termindatoen din og pusset opp et par dager. Etter en intens flytte uke, ble det eksamensforberedelser som tok Morten sin tid. Mens jeg puslet her hjemme med å få ting på plass og korte julegave-handleturer med joggesko på bena. Uka før jul gjorde vi alt det jeg ikke fikk gjort. Nå er jo ventetiden i desember over, men det er nå den virkelige ventetiden er her! Er i fin form, litt bekkenløsning. Det hemmer meg ikke så veldig, kan gå turer i rolig tempo heldigvis. Terminen er 21. januar så nå er alt klart her. Mangler bare bleiebøtte på badet og bagen er nesten ferdig (skal bare vaske noen klær til meg og Morten som skal oppi). Gruer meg ikke til selve fødselen, foreløpig hvertfall. Men er veldig spent på tiden etterpå, tror det er viktig å vite at alt naturligvis ikke er perfekt med en gang - selvom det er fantastisk å bli foreldre. Men så er det amming, gråt og søvn. Føler meg som en høygravid som bare ruger, tusler rundt og venter. Er ikke utålmodig, ennå. Håper bare ikke det blir overtid, da skjønner jeg at man begynnerå bli lei. Også må det være utrolig tungt hvis magen skal fortsette å vokse i flere uker.... Så fint å høre at dere koser dere med Jenny, ser for meg at hun er en nydelig og sjarmerende jente! Så at Vips og Popkind også hadde fått hver sin jente, så hyggelig. Spennende å se om det er ei jente som befinner seg i min mage også. Morten er helt sikker på det, og det har blitt sagt på to ultralyder - men det er jo ingen garanti... Det blir fint å trille sammen ja, gleder meg til jeg også kan troppe opp med vogn. Har du lyst på en spaserkamerat så stiller jeg opp med babyen i magen også jeg, eller over en kopp te på cafè. Tusler jo som sagt rundt her hjemme jeg. Lurer på en ting forresten, hvordan var perioden etter fødselen? Var det mange som kom på besøk etter fødselen?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2007 hei du:) Godt å høre at du er ved godt mot:) Den siste tiden før fødselen var en prøvelse for min del..hadde så mye vondt at det å gå i fødsel var en lettelse. Hadde forresten en fin fødselsopplevelse som forøvrig gikk veldig fort. Fødselen gikk unna på 4 timer!! Begynte med rier klokken syv om morgenen, men det var helt overlevelig. Men da vannet gikk klokken 22.45 begynte det virkelig å gjøre skikkelig dritvondt. Jenny var ute klokken 02.13, så jeg rakk ikke epdidural, det gikk unna gitt. Ikke revnet jeg noe heller, så jeg var virkelig heldig! Sykehusoppholdet på pasienthotellet var også fint. Møtte forresten kusina mi der:) Hun fødte en gutt dagen etter at Jenny kom til verden..morsomt:) Skulle du på ABC eller skulle du på Ahus? Vi prøvde å være flinke til å si ifra når vi synes det var nok besøk. De eneste som kom på besøk på sykehuset var foreldrene og søsknene våre. Fordelte de over to dager. Svigermor ble furten for at hun måtte komme dagen etter mamma og de. Synes det var en barnslig oppførsel, og en teit ting å bli snurt for. Vi valgte å h de på besøk separat kun fordi det ikke var plass til så mange på hotellrommet, og jeg orket ikke sitte ute i gangen med besøk. Sleit med ammingen og trengte ro for å få det til. Det er forresten noe jeg ikke hadde tenkt på. At ammingen skulle være vanskelig. Totalt uforberedt på det. Slet mase med det, og ble skikkelig lei meg da de på sehuset pushet amming så innmari, var liksom ikke noe alternativ. Seff vil jeg amme, men jeg trengte å høre noen si at vi prøver så godt vi kan, og om det ikke skulle gå, så er det ikke vedens undergang. Siste natten fant vi ut hvorfor ammingen ikke funket. Jeg fikk så vondt fordi hun sugde helt feil. Hun gapte med tungen opp i ganen, og da jeg dyttet henne på puppen så bare spyttet hun den ut igjen, eller fikk feil sugetak. Fikk råd av jordmoren på vakt den natten om at vi skulle prøve brystskjold. Kjøpte det, og jaggu sugde hun som en helt, og nå får hun morsmelk..Mye slit, men var vel vedt det. Er litt ekstra pes å amme, men pumper så jeg kan gi på flaske når vi er ute på cafe og sånn feks. Det var jo en skikkelig digresjon..hehe:) Tilbake til det med besøk.. Etter at vi kom hjem satte vi opp tider og dager vi hadde åpent hus. Skrev melding til folk om at de kunne komme på besøk feks: lørdag mellom 12 og 15. Funket ganske greit, men var seff noen det ikke passet for, så da tok vi det igjen da vi følte vi hadde nogenlunde overskudd til det. Ja, Vips og Popkind fikk jente de også. Koselig. Har ennå ikke møtt de med barnivongnen, men de fikk jo litt senere enn meg, så har full forståelse for at de ikke er helt klare for "utelivet". Så nå er det Jenny, Aurora og Christine.. Blir spennende å se hva ditt "tilskudd" blir da:) Har dere noe navn klart for begge kjønn eller? Om vi hadde fått en gutt skulle han hett Jesper tror jeg.. Har lurt på om jeg skal sette opp et treff. Men gjør det i tilfellet inne på DIB. tenkte å samle de gamle traverne også(de som fikk i sommer). Lenge siden jeg har sett de. Men det hadde jo vært koselig om du kom på treffet da. Så fikk vi sett deg en gang til med mage:) Jo, forresten så tror jeg Nina&Emil setter opp et treff inne på DIB. Kan du ikke følge med der inne da, og komme på det treffet om det blir før du føder da:) Om du skille føde sånn plutselig, så får du ha lykke til. Håper du får en fin opplevelse:) Også må du stikke innom DIB å fortelle om det etterpå Snakkes:)
propella Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Det er alltid hyggelig å lese de fine fødselshistoriene, prøver å styre unna skrekkeksemplene - trenger ikke det i disse dager:-) Skal føde på ABC ja, så da blir det hotellrom for oss også. Vi har jo ikke så langt opphold på ABC, så vi har snakket en del om dette med besøk. Besøkstiden blir nok forbeholdt familien (foreldre og søsken) på sykehuset. I det siste har jeg hørt om flere som sliter med amming i begynnelsen. Føler nesten at det å ikke kunne amme er skambelagt. Jeg tenker at de som gir morsmelkerstatning gjør det fordi de ikke får til ammingen, ikke fordi de ikke prøver å få til ammingen. Uansett, så godt at det går bra med ammingen nå. For det er ikke tvil om at morsmelk er best, det blir vi jo opplyst om :-) Ang. navn så har vi en liten liste, men vi har ikke bestemt oss helt ennå. Tror ikke det kommer til å skje før fødsel heller, men når vi ser den lille babyen så finner vi nok ut av det! Så at Nina har satt opp treff på torsdag, men er det ikke litt rart om jeg kommer dit med mage når treffet har blitt annonsert på DIB-siden og alle kommer med vogn...? Hyggelig ville det jo vært å treffe dere, så får se om jeg kvinner meg opp og stikker innom en tur... For noen fødsel virker ikke å hindre meg, har ikke hatt kynnere en eneste gang - så jeg tenker at denne babyen kommer til å bli her en stund.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2007 Synes ikke det er rart om du kommer på treffet jeg da. Jeg har elv vært på treff med bare barnivgnen, gikk fint det:) koselig å treffes. Neste gang har sikkert du også barnivognen vøtt;) Kom med navnelisten din da?!?! Er så nysgjerrig vøtt, også er det så morsomt med navn:) de siste babyene som har kommet som jeg kjenner heter: Marius, Sander, Jonatan, Aurora, Halvor, Christine, Edvard, Triril, Emma, Mari og Maja, også har vi Jenny min da:) Spent på dine navnevalg assa;)
propella Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Kan hende jeg dukker opp en liten tur. Skal på formiddagsbesøk til en ganske så nyfødt Oscar Mathias, men rekker nok å suge til meg noen tips og erfaringer fra dere nybakte mødre og en kopp te... Ja, her er vår liste: Mathea, Ella, Sunniva, Jenny :-), Synne, Aurora, Amanda, Helene, Louise, Elise, Frida, Ingeborg, Astrid og Adele(sist nevnte liker ikke Morten) Den er jo ganske lang egentlig. Det er nok de navnene som er på begynnelsen som har vært av de gjeveste i det siste, selvom de ikke står i helt prioritert rekkefølge. Vi har konsentrert oss om jentenavn vi da, guttelista ble lagd i juli og har ikke vært sett på siden da. Kan jo ramse opp for det: Sander, Sigurd, Thomas, Lukas, Arne, Tobias, Anton, Bjørn, Markus, Mathias, Olav og Elias. Denne lista er hvertfall helt "random". Den består av enkelte navn som jeg ikke liker og andre navn som Morten ikke liker i det hele tatt. Så må jeg jo spørre om hva du synes om navnevalgene våres?!? Rart det der med navn egentlig. Hvordan man enkelte ganger reagerer på navn du ikke liker, men så fort en blir kjent med personen/babyen så er det det navnet helt naturlig og passende til den personen... Drev du med bringebærte/kapsler, akupunktur ol. på slutten forresten? I morgen skal jeg til legen og det gleder jeg meg til. Har hatt så mye grums i disse urinprøvene. Har sluttet med proteiner, men så har jeg en del blod i urinen. Er ikke det at jeg engster meg, men det er greit å finne ut hva det kommer av og sjekka at alt er bra med babyen på slutten. Kanskje få et lite hint om det virker som om babyen snart har tenkt seg ut!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2007 Jeg synes av jentenavnene disse er penest (i prioritert rekkefølge): 1: Jenny (men det heter jo jenta mi da, så hehe:) 2:Sunniva(hadde vi også på lista) 3:Aurora (heter jenta til popkind) 4:Ella(hadde vi også på lista) 5:Frida(på lista) 6:Ingeborg 7:Mathea 8:Synne 9:Louise 10:Amanda 11:Adele 12:Elise 13:Astrid 14:Helene guttenavnene: 1:Tobias Anton Sander Thomas Lukas Sigurd Olav Elias Bjørn Mathias Markus Arne Så koselig at du kommer en tur:) Lenge siden jeg har sett deg nå, regner med at magen har vokst betydelig:) Da sees vi på torsdag da!
propella Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Hoho, moro å få svar i prioritert rekkefølge! Gleder meg til å vise lista til Morten :-) Ja, da kommer jeg med magen en tur på torsdag!
propella Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 God dag. Er her fortsatt. *grynt* Hadde litt vondt i ryggen her en kveld i helga, til min store glede, men hadde nok bare sittet i en litt klønete stilling... Ringer nesten aldri Morten når han er borte, så sant det ikke er noe viktig. Han sier det selv at det er ganske spennende å sjekke telefonen for ubesvarte anrop... Leser at det begynner å komme tegn hos de fleste i løpet av natten eller på morgenkvisten, så det er vel ikke sikkert jeg trenger å overbringe noen beskjed over telefonen. Har hvertfall fått streng beskjed om å gi lyd fra meg så fort det skjer noe "mistenkelig". Takk, for hyggelig treff på torsdag! Det var bare å nyte synet av de søte små og suge til seg gode råd & tips. Gleder meg til jeg kan troppe opp med barnevogn ja :-) Håper alt står bra til med deg og Jenny!? Nå ser det hvertfall ut som om det er spådd litt bedre vær fremover, så da er det hyggligere å trille:-) Snakkes :-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2007 Alt er bra ja:) Nå er det mating hvert øyeblikk, så dette blir en kjapp en:) Født ennå eller? Bestemt navnet ennå eller? Nå er det snart så du har barnivognen du også..hihi:)
propella Skrevet 20. januar 2007 #13 Skrevet 20. januar 2007 Skjønner det er mer travelt med en liten Jenny hjemme, enn en struttende mage! Nei, sitter nå her med denne magen da. Og nå synes jeg den begynner å bli enorm, bare i løpet av den siste uka. Nå er det sånn at babyen har begynt å presse mot ribbena, men det tyder vel på at den har godt næringsvett... Var på kontroll hos jormor på ABC på tirsdag og babyen har fortsatt ikke festet seg helt, så hun antydet at det fort kunne hende jeg kom til å gå over termin. Også spurte hun om jeg har noen tegn om dagen, men det er jo ikke en kynner her en gang. Så kom hun med de oppmuntrende ordene, det må ikke bare være kynnere, slimpropp eller vannet som sildrer... Det kan også være tegn som at jeg blir veldig trøtt, kroppen gir signal om å samle krefter til den store hendelsen. Eller mareritt, diarè eller disse murringene i ryggen. Til min store glede våknet jeg av mareritt i natt, men det var det. Synes ikke jeg gjør annet enn å gratulere de i januarklubben med nurkene sine, det poppes jo overalt :-) Morten har fikk trua på terminfødsel tidligere i uka, men da må det snart begynne å skje noe. Siden den magiske datoen er i morgen, søndag 21.januar 2007. Er bare litt utålmodig i dag, da jeg så det var så himla mange fødsler på januar bimmerne. Mener å huske at du var litt utålmodig på slutten også :-) Kunne jo brukt ventetiden til å bestemme oss for noe navn, men det har vi ikke fått til. Dere var jo flinke og hadde det klart god tid i forveien. Nå er det jo herlig snøvær ute og litt minusgrader, kunne godt tenke meg å føde i snøvær.... *håpe håpe* Det er fint det blir litt vinter-Norge, har jo kjøpt Simo soft-line som skal kunne brøyte seg frem i all slags vær.... Har tatt den frem fra barnerommet og øver meg på å slå den sammen ol. Snakkes, kab¤
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. januar 2007 Ble det no` terminbaby eller? Jeg tipper du går der og vagger ennå jeg..hehe:) Har hatt en litt slitsom uke nå. Sambo har vært innlagt på sykehus og jeg har vært alene med Jenny. Ikke nok med det, men jeg fikk influensa oppå det igjen også. Så nå er jeg helt pumpa... Hvordan er formen din da? Ikke noe tegn ennå? Jeg hadde ikke noe tegn jeg heller. Plutselig fikk jeg veer bare. Kynnerne jeg hadde kunne jeg ikke kalle tegn da jeg hadde de fra 13. uke..hehe:) Spennede å få høre detaljene når du har fått møte jenta di:)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. januar 2007 Nå er jeg skikkelig spent her altå.. siden du ikke har postet noe svar så tror jeg jo at du har født jeg da..hihi:)
propella Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Nei, ingen fødsel! Jeg går her fortsatt og vagger :-) Vagger rundt med tett nese vel og merke. Har brukt nesesprayen i over 10 dager nå, så må nok en tur på apoteket el. helsekost for å finne noe annet som kan åpne opp. Uff, det hørtes ut som en tøff uke ja! Går det bra med sambo??? Typisk å bli forkjøla i tillegg når det minst passer seg. Jeg har alltid tulla med at det blir vel en halvmeter med snø og 20 minus når jeg skal føde, siden hele vinteren har vært så mild. Så nå får vi se... Neida, ikke det at jeg misliker været ute! Deilig å høre snøen knase under føttene, og heldigvis er det ingen sur vind. Det er vel ikke så greit for deg og Jenny å gå tur i kulda, Jenny er jo så liten og du er forkjøla. Skal på middag til svigers i ettermiddag og se Les Misèrables etterpå. Husker Morten mente moren sin var gal som bestilte billetter til oss... Men nå ser det jo ut til å gå fint det... Vi konkluderte hvertfall i går kveld da vi la oss at det vil være mye hyggeligere å være på Ullevål enn Lillestrøm Kultursenter i kveld :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå