Gå til innhold

Zoomer, HypoThyr og Loise sin skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk slappet av ja, sovnet på sofaen og sov en time. Var litt utafor når jeg våknet igjen.

Jeg "må" jobbe et par dager i uka hvis ikke blir jeg tullete. Jeg er slik at jeg synes jeg bør gjøre noe når jeg går hjemme alene, men det blir det liksom ikke til de to dagene jeg har for meg selv. Hvis jeg skulle gått hjemme helt for meg selv fire dager i uka og ikke fått utrettet noe, hadde jeg blitt smådeprimert, tror jeg. Jeg vet jo at disse dagene er til avslapning, men samvittigheten sier liksom at jeg skulle gjort noe mer enn det da....

I dag har jeg hatt litt energi til overs, så jeg tok med meg Nikolai på handletur. Vi endte opp med en vugge lillebror skal sove i i stua. Nikolai sov mye på gulvet og i sofaen da vi bodde i Oslo (hadde ikke plass til vugge e.l. da), men jeg synes det er greit at lillebror har noe å ligge i når Nikolai skal løpe rundt. Han skal jo sove mye på soverommet også, men kommer nok til å bruke vugga mye på dagtid. Iallfall når det bare er lillebror og jeg hjemme. Vil prøve å skille litt på natt og dag.

Nikolai sitter og ser Ole Brumm på dvd nå. Han er ikke noe interessert i vanlig barne-TV enda (gudskjelov, det er jo så mye rar barne-TV).

Ha en kos fredagskveld:)

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel noe av samme erfaring som deg HypoThyr, at dersom Isak blir lagt senere på kvelden virker det nesten som om han våkner enda tidligere. Nå våkner Isak av at Eira skal ha mat på morgenkvisten (når hun gråter), så da klarer han ikke å sovne igjen, stakkars... I kveld ble han lagt veldig sent (for han å være), for vi kom nettopp hjem fra svigers for et kvarter siden og da bar det rett i seng for han.

I dag tilbragte jeg mesteparten av dagen sammen med bestevenninnen min (hun som var med på fødselen) og det var kjempehyggelig. Vi så på alle bildene hun tok under og etter fødselen, og det var en litt sånn "utavdegsjælopplevelse" å se min egen fødsel dokumentert på den måten (gjennom en annen persons øyne). Vi fikk også lagd et takkekort på pc'n hennes, for hun har masse programmer på sin pc som jeg ikke kan installere på vår hjemmepc (den er nemlig veldig gammel og har lite lagringsplass + at den nok krasjer ganske snart - gir fra seg en hel masse ulyder...). Vi har snakket om å investere i en laptop i snart to år, men har med to barn på den tiden ikke hatt mye penger til overs til slikt...

Nå er det ikke lenge til Eira vil spise litt, så jeg får gå og gjøre meg klar... Ammingen går forresten myyyye bedre nå, selv om det nesten virker som om hun har hatt økedøgn (med mat hver 2. time det siste døgnet). Har prøvd å drikke litt Cola i dag, så får se hvordan det går... Synes det var greit å prøve nå før helgen, for dersom det blir lite søvn på oss i natt kan vi ta det igjen i løpet av dagen i morgen :o)

Ha en flott helg!

klem,

Skrevet

Så godt at ammingen fungerer så bra, Zoomer:) Alt blir mye lettere da. Spennende å se om colaen gjør noe utlsag. Krysser fingrene for at Eira tåler cola:)

Jeg savner en laptop. Vi har PCen på kontoret i kjelleren, det funker helt greit det, men jeg ser for meg at jeg kunne ønsket meg en laptop oppe i stua etterhvert, særlig når jeg skal være hjemme med babyen et år. Liker å kommunisere med folk de dagene jeg er alene hjemme. Blir litt msn og bimming for å si det sånn. Men jeg har vel godt av å løpe trappene opp og ned til kjelleren.

Bilder fra fødselen ja. Ikke så lenge siden vi så på slike selv. Siden vi først nå har begynt å jobbe med albumet til Nikolai (flau flau flau). Det SKAL være ferdig til lillebror kommer. Vi har en skikkelig fotoprinter selv, men problemet er egentlig det å velge ut bilder. Sambo er hobbyfotograf og tar drøssevis med bilder. Men vi fikk aldri begynt med album og så ble det bare utsatt og utsatt. Huff.

Vel, poenget er vel at ikke alle bildene våre fra fødselen egner seg i albumet........ Jeg synes fotografen kunne vært litt mer kritisk for å si det sånn;)

Dere må ha en super helg med barn som sover godt:)

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...