Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. januar 2007 #51 Skrevet 19. januar 2007 Desverre sovnet hun ikke før i fem-tiden, men jeg byttet med mannen min i fire-tiden, så da fikk jeg noen timer før hun ville ha mat igjen... I dag har Isak vært hjemme fra barnehagen, for vi har vært hos fotografen i dag ) Vi tok nyfødtbilder av Isak da han var ni dager gammel og i dag har vi tatt lignende bilder av lillesøster. Vi fikk også tatt et familieportrett, som jeg tror blir skikkelig fint. Isak ville selvsagt ikke sitte/stå stille på bildet, men fotografen dro frem såpe-bobler og da ble Isak kjempefasinert og smilte fra øre til øre. Av babyen fikk vi masse fine bilder (tror jeg) hvor hun lå på magen med beina trukket opp under seg helt naken oppå en haug med deilige håndklær... Var utrolig søtt! Da vi tok bildene av Isak (nyfødt-bildene) var det alt for kaldt i studioet, så han skrek masse på bildene sine, stakkars. Da vi bestilte time denne gangen spesifiserte vi at det måtte være ordentlig varmt i studioet, og det var det, så da klarte lillejenta å slappe av - hun sov gjennom det meste. Gleder meg kjempemasse til å se bildene når de er ferdige, for fotografen er skikkelig flink (vi brukte de samme til Isak og da vi giftet oss). HypoThyr: Så synd junior er syk... Blir ekstra slitsomt med bekkenløsning og et sykt barn. Gi han en "god bedrings"-klem fra meg! Loise: Gikk det bra på 2 års kontrollen? Vi skal veie og måle lillesøster på mandag på helsestasjonen, og jeg regner med at hun allerede er godt over fødselsvekten sin - for hun spiser med stoooor appetitt ) Ha en god kveld!! klem,
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #52 Skrevet 19. januar 2007 Åhhh, de bildene høres jo litt søte ut da, Zoomer... Hvordan går det med ammingen nå? Er noe av sårheten gått over? Hvordan gikk 2-årskontrollen, Loise? Hva skjedde der? Vi skal jo i veien om noen uker selv. Spennende egentlig siden det er lenge siden vi har vært på helsestasjonen. Synes det virker som om junior har blitt mye tyngre nå. Men det er vel bare en følelse jeg har pga min form. Jeg tror han er ca 13kg nå, og ca 90cm, tenker jeg. Han har vært masete i dag, ikke helt i form. Vi har vært en tur på matbutikk og jeg var helt ferdig da vi kom hjem. Det blir altfor mye løfting. Bekkenet er ikke speiselt godt nå, men håper det bedrer seg etter noen rolige dager. Han er så mammadalt om dagen, så det er ofte bare jeg som duger. I dag kan jeg tenke meg at han har sagt "mamman min" sånn ca trehundre ganger *hehe*. Mamman min ditt og mamman min datt. Det er jo søtt også da. Jeg må prøve å bære han mindre, men det er lettere sagt enn gjort. Dere må ha en super helg, med nok søvn;) Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #53 Skrevet 19. januar 2007 Zoomer: Godt å høre at lillesøster spiser med god apetitt,, hun får nok i seg alt hun trenger og legger på seg fint..!! HypoThyr: Skjønner deg godt ang den bæringen, jeg prøver å si nei til Carina innimellom,, at hun forstår at jeg ikke kan løfte henne til enhver tid,, det er jo også lurt å sette litt grenser nå, for snart har jeg jo armene fulle med baby og kan ikke løfte på henne.. Det må hun lære.. 2års kontrollen gikk kjempefint.. Carina er nå 12.3 kilo og er 88.5cm lang. Just perfect. Hun følger sin egen kurve veldig fint.. Helsesøster spurte meg masse spørsmål ang helsen hennes, og kostholdet osv, Og så ville hun prate litt med Carina for å se hvordan språkforståelsen hennes var. Først var Carina litt blyg, men hun tødde opp og pratet litt med helsesøster og pekte på ting helsesøster spurte etter og viste åssen lekene skulle brukes osv osv. Så hun ligger fint an i språk og forståelse.. Kunne peke på magen sin og vise hvor tærne,nesen,øynene sine var osv. Hos legen gikk det fint også, Carina var så snill atte.. Legen fikk kjenne på hoftene og lytte på bryst og rygg,,Carina spanderte tilogmed på et smil... Men dette øreinspiseringsapparatet var hun ganske så skeptisk til,, da legen viste det og spurte om hun kunne få se i Carina sine ører så rygget snuppa vekk og gjemte seg under et bord,, *ler* Jeg forklarte at dette var noe vi måtte gjøre og at det ikke var vondt, og så halte jeg henne ut igjen og satte henne på fanget mitt.. Holdt hodet hennes lett fast og hvisket henne i motsatt øre at hun var flink jente.. Da satt hun i ro, og legen fikk sjekket ørene også... That's it.. Gikk så fort hos legen atte.. Nå har jeg fått masse bilder hjem. Jeg bestilte på nett, så jeg gleder meg til å sette meg ned og se gjennom.. Bilder fra Carina var 8mnd og frem til julen som nettopp var... *gøy* Klem fra Loisemoren, 33+3
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #54 Skrevet 21. januar 2007 Åhhh, dette er virkelig ikke kroppen min innnstilt på om dagen. Men slik har det vært hver natt nå. Junior skal opp om natta. I stad tok sambo han med seg på stua, men han sto og hylskrek etter mamma utenfor soverommet vårt, så jeg kunne liksågodt stå opp. Vet ikke helt hvordan vi skal få snudd dette her. I stad da jeg prøvde å legge han igjen ble han illsint og han klatret for første gang over senga si og gikk i gulvet med et brak. Huff, det tærer litt på kreftene. Jeg vet jo at det blir en del våkennetter utover våren og sommeren, men jeg tror liksom at kroppen er mer innstilt på det da. Hadde dette betydd at han sov lengre om morgene, kunne det jo gått an, men han sover ikke et sekund lemger enn 7 uansett når han legger seg og hvor lenge han er oppe om natta. Jeg har vært mer sliten de siste dagene og bekkenet har kranglet litt mer, sikkert fordi jeg bærer for mye. Godt jeg har sm-dagene å ta meg inn igjen på, men det virker så lenge til tirsdag nå. Huff, ble en lang klage det her. Vi frå krysse fingrene for at det snur snart. Vi har vurdert at jeg skal ligget et annet sted i huset eller borte t.o.m. et par netter hvis det fortsetter slik. Da MÅ junior forholde seg til pappa. Han må uansett lære seg å godta oss begge når han er sint/sur/lei seg, for jeg kan ikke ta hele støyten til enhver tid når vi blir enda en. Håper dere sover søtt begge to nå Hvordan går det med lillejenta, Zoomer, blitt mer søvn om natta etterhvert? Natteklem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. januar 2007 #55 Skrevet 21. januar 2007 Loise: Så flott at det gikk fint med Carina sin 2 års kontroll. På siste kontrollen med Isak gikk det også kjempefint, han pep bare da han hadde sprøyten i armen (for han fikk jo vaksine), og så to sekunder senere var alt like greit igjen... Sortering av bilder er det mannen min som gjør her i huset. Vi fremkalte bilder før jul omtrent fra Isak ble født og frem til da, som mannen min sorterte og satt i album. Jeg skriver litt kommentarer her og der, men mannen min gjør hoveddelen av arbeidet. Deilig å få alt i album, for det hadde bygget seg opp maaaaasse bilder... HypoThyr: Synd at junior er så våken på natten - det er utrolig slitsomt med slik nattevåk som vi begge to driver med... Tror det er en god idé om du legger deg et annet sted i huset eller borte ett par netter, for da må junior forholde seg til pappa, som du skriver. Det kan ikke fortsette slik i lengden, for da kommer det i hvert fall til å bli mye søskensjalusi når nestemann kommer... Og du kan jo ikke amme den ene og bære den andre samtidig - det klarer i hvert fall ikke jeg ) Nå skal vi snart opp og hente Isak hos svigermor, for han har vært der denne helgen også. I går kveld var vi faktisk på fest sammen med Eira (nå vet de fleste hva hun heter), og det gikk kjempefint. Søsteren min og mannen hennes, som har vært syk siden Eira ble født, fikk endelig truffet henne... Veldig hyggelig og søsteren min/tante måtte selvsagt holde Eira mesteparten av kvelden ) Ha en flott uke!! klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. januar 2007 #56 Skrevet 22. januar 2007 Har forresten byttet til nytt bilde på profilen min... Bildet er tatt da Isak traff Eira for første gang på morgenen etter fødselen, og de er begge to i sengen til mannen min og meg. Har forresten endelig klippet det bustehåret til Isak, selv om jeg synes det var litt hjerteskjærende (hans første hårklipp).
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #57 Skrevet 22. januar 2007 Da skal jeg løpe å sjekke bilde:) Jeg har også i dag hatt opplæring av vikar, det blir litt hektiske dager. Nå skal jeg snart hente i barnehagen, så hjem å lage middag. Og jeg er så sulten!!! Slitsomt med slike netter ja, jeg håper det går over snart. Litt forkjølelse og nye tenner kan forhåpentligvis være en årsak, slik at det går over med det... Imponerende å debutere på fest 10 dager gammel, Eira:) Nå må jeg få unna det siste før jeg drar. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #58 Skrevet 22. januar 2007 Jeg såg ikke noe bilde på profilen din jeg Zoomer? Gleder meg til å se,,, I dag sank hjertet drastisk, mannen ringte hjem for 30 min siden og sa at vår nye gamle bil hadde stoppet, han stod fast i en tunnell litt utenfor byen. På vei hjem... *NEI* er det mulig, tenkte jeg.. Nå har vi vært lykkelig eier av "ny" stasjonsvogn i 2 dager og så trøbler den seg allerede? Jeg ble litt satt ut... Men så ringte han igjen nå nettopp. Og flirte godt i andre enden... Det var visst noe "galt" med bensinmåleren bare.. For da NAF tauet ham til nærmeste stasjon og de fylte på tanken virket bilen igjen.. Men måleren var jo ikke gått til null,,den var ikke engang nede på det røde som viser reservetanken.. Så mannen skjønte ingenting.. Så vi må tydeligvis fylle tanken tidlig,, det var en pinlig lekse... hehe (Det var politikontroll akkurat der han gikk tom for bensin, så politiet omdirigerte trafikken og greier.. *ler høyt) Ellers.. formen er fin.. magen er kulestor og jeg har bare denne og 1 uke til igjen på jobb.. *wow så tiden flyr* Nå er det 45 dager til termin.. Ha en fin kveld videre jenter,, og håper dere får en gooood natts søvn snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 23. januar 2007 #59 Skrevet 23. januar 2007 Loise: Så rart, for bildet ligger på profilen min nå (sjekket nettopp). Ellers finner du det også under "våre album" og nicket mitt ) Måtte le litt av bil-historien din, for det kunne kjapt ha skjedd meg... Lånte bilen til eks'en til pappa for ett par år siden og den kunne man aldri stole på at ville vise hvor full tanken var, for der spratt måleren opp og ned hele tiden. Jeg fylte bensin på den hele tiden, for hadde kjempeangst for å løpe tom midt på motorveien eller lignende... Holder forresten på å bli gal av naboen som bor over oss. De flyttet inn for over ett år siden, men de pusser fortsatt opp.... I dag måtte mannen der oppe tydeligvis bare borre litt før han dro på jobb, så han begynte allerede ca kvart på ni. Eira våknet selvsagt, og jeg hadde håpet å sove lenge, men hun er fortsatt våken... De borrer, snekrer, river opp gulv og legger nytt til alle døgnets tider og vi har flere ganger måttet påpeke at slikt ikke er lov etter bestemte tider og på søndager, men det virker det som om de ikke bryr seg om i det hele tatt... Fryktelig irriterende! Før jul var det såpass ille at jeg ikke orket å være hjemme hele dagen, for det bråkte sånn - så jeg med bekkenløsning, høygravid på krykker ville heller dra på shoppingtur i julerushet enn å høre på dem lengre. ARGH!!! puh.. deilig å få det litt ut av systemet hehe... Nå håper jeg egentlig Eira vil ta en lite høneblud til, slik at jeg også kan sove litt ekstra... Mannen min har første dag tilbake på jobb i dag (siden han ble hjemme tirsdagen når vannet mitt hadde gått), så Eira og jeg har det stille og rolig her hjemme. Ha en fin tirsdagskveld (og uke-skifts-dag)!! klem,
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #60 Skrevet 23. januar 2007 Loise: vi har også Ford Mondeo (st.v) og sliter også med en umulig bensinmåler... Det har vært en del smårusk på den så vi har hatt den på verksted en del ganger. Men bruktbilgarantien der vi kjøpte varer 2 år, så vi har ikke betalt noe for det:) Zoomer: kjedelig med slike naboer. Det er en ting jeg ikke savner med å bo i blokk, må jeg si. Vi var ikke så veldig plaget med bråk egentlig, men det bodde en psykopat i oppgangen vår som ikke var helt god... I dag har jeg vært på spabehandling. Det var deilig det. Jeg har fremdeles igjen en god del på gavekortet jeg fikk til jul, så det blir sikkert en behandling til før fødselen. Og nå er det bare en uke til jeg ikke synder når jeg er inne på 3. trimester. Hehe... Klem, 27+0
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #61 Skrevet 24. januar 2007 Nå har jeg fått junior i bhg, og i dag var det en kamp. Han hadde et av sine daglige raserianfall fordi jeg tok på han feil lue.... Herregud, så slitsomt. Han hylskreik fra jeg satte han i bilen til vi hadde fått av klærne i bhg. Tror de som tok i mot han i bhg ble litt sjokkert, de har nok ikke sett han slik. Så nå er jeg litt tom for krefter, det skal ikke mer til. Godt det er fridag i dag. Har ikke tenkt til å gjøre noe som helst, tror jeg. Vaske klær kanskje, men det er jo ikke så slitsomt. Loise: været har vel bedret seg noe i Bergen nå? Ser jo ut på værmld som at også dere har fått vinter? Her er det iallfall vinter, skikkelig kaldt. Ha en fin dag Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 24. januar 2007 #62 Skrevet 24. januar 2007 Uff.. slitsomt å sloss med slike raserianfall på morgenkvisten - man blir helt tappet for energi. Brukte hele dagen i går på å slappe av, for det var første dag alene hjemme med Eira (mannen min sin første dag tilbake i jobb). Synes de to første ukene av hennes liv har flydd avgårde, og saktere kommer det vel ikke til å gå fremover, tenker jeg. Det var såpass kaldt i går (og i dag) at jeg holdt meg innendørs, for selv om det var sol var det minus 13 grader hos oss. I dag er det litt varmere (minus 7), men tror nok fortsatt jeg holder meg innendørs, om jeg ikke skulle bli inspirert til en liten shoppingtur senere. Vet at søsteren min gjerne vil til IKEA en tur, så vurderer å ringe henne og spørre om vi skal ta en tur dit (hun har ikke bil, så da må jeg kjøre og hente osv), men vi får se... Ha en flott onsdag!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #63 Skrevet 24. januar 2007 Heisann HypoThyr: Jo, været har blitt nydelig de 2 siste dagene.. Det har snødd og lagt seg og blitt minusgrader!!! Så både i går og i dag har Carina vært på aketur!!!! ENDELIG.. Så slitsomt med raserianfall da.. *trøsteklem* Zoomer: Har det virkelig gått hele 2 uker siden Eira ble født?,, tiden flyr.. Skjønner godt at du bruker tiden inne når det er så kaldt.. man vil jo ikke at de små nurkene skal fryse.. Jeg har besøkt min søster på sykehuset i dag. Termin 20feb hun, er i uke 36 og har fått svangerskapsforgiftning. De vil ikke sette henne i gang riktig enda, men heller ikke sende henne hjem.. Så hun blir liggende på observasjon, på ubestemt tid.. Kjedelige greier.Spesielt med tanken på mannen og den 25mnd gamle sønnen hennes.. Jeg var innom 1time i lunchen min og slo av en prat og gav henne gravidblad og snop Hilsen 34+1
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #64 Skrevet 25. januar 2007 Brrrrr. Da har jeg kommet meg på jobb. Jeg har masse masse å gjøre i dag. Ukene går litt vel fort med bare to arbeidsdager. Og de to foregående + neste uke går en av dagene med opplæring av vikar, så da blir det igjen lite tid til alt det andre jeg skulle ha gjort. Hvis jeg forblir 50% sm til perm starter, så har jeg igjen 17 arbeidsdager, tror jeg. Har jo vinterferie inniblant også. Hjelpes. I går brukte jeg dagen til å sove og gå en lang tur i kulda. Var rimelig sliten da jeg kom hjem etter turen, la meg på sofaen og ble liggende å se på magen en stund. Lillegutt våknet skikkelig av den turen ja. Magen bølget frem og tilbake lenge. Hihi. Ellers har min andre gutt blitt stor nå. Jepp, i går ordnet jeg til den store senga hans. Han er håpløs å legge om kveldene nå og jeg tør ikke la han stå å skrike i sprinkelsenga ettersom han falt ut en gang i helga. Så nå har han hoppet over i voksesenga si. Jeg var alene med han i går kveld, og etter x forsøk på å legge han, spurte jeg om han ville bytte seng og da ble han med og ordnet selv. Nyesenga sto allerede på rommet hans så vi måtte bare flytte om litt (bekkenet var ikke glad for det, men jeg var desperat....) Han sovnet t.o.m. i den nye senga si. Han fikk et par bøker å bla i og det ble stille til slutt. I dag måtte han selvfølgelig ha med pappa`n inn for å vise frem senga. Stolt som bare det.... Han sier lillebror skal ligge i den gamle senga hans:) Kjedelig med søstera di, Loise. Du får holde oss oppdatert. Tida blir sikkert veldig lang når man ligger slik. Og tenk at Eira er over to uker, Zoomer. Hvor blir tiden av? Hvordan går det med amminga forresten? Nå må jeg i gang med jobbinga her. Ha en fin dag, jenter
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #65 Skrevet 25. januar 2007 HypoThyr: Tiden flyr ja, tenk at du bare 17 arbeidsdager igjen totalt? sprøtt.. Og snart er det inn i 3 trimester for deg :0) Min søster har det bra, men hun har ikke bedre form enn på tirsdag da hun ble innlagt.. Blodtrykket har gått ytterligere opp, og det har blitt mere eggehvite i urinen. Hun håper selvsagt at knøttet sitt skal få være i magen så lenge som mulig, men det er ikke så kos å være innlagt til observasjon. (Og ikke ane når det vil skje noe) Håper hun kan igangsettes om en ukes tid.. Hun er 36+noe nå..Babyen er estimert til 2600gram, så den vil jo klare seg fint om den må ut nå.. Selv er jeg 34+2 i dag og kjørte den nye bilen vår for første gang i forgårds.. Den var go å kjøre, men ikke noe særlig for en gravidmage.. hehe Jeg slet med å komme meg til pedalene, for hendelen for å dra frem setet er jo selvsagt foran nede ved beina... typisk.. Og jeg er 165 høy og har "korte" bein, så jeg må langt inn mot rattet for å nå ned til pedalene... Så det er mannen min som skal få kjøre de siste ukene nå da,, det er sikkert og visst.. *ler* Ha en fin dag jenter *klem*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 25. januar 2007 #66 Skrevet 25. januar 2007 Ja, her er det også kaldt om dagene... Får ikke vært ute med Eira, for det er jo ikke anbefalt når det er kaldere enn -10 grader. I dag hadde jeg hjemmebesøk fra helsestasjonen, men det ble et kort møte, for det er jo ikke lenge siden jeg hadde samme type møte ang. Isak (med samme helsesøster). Eira har sovet bedre i natt, men insisterer fortsatt på å sove deler av natten på mannen min sin brystkasse... I dag kommer en annen BIM-jente, "hildrandedu", på besøk, så det gleder vi oss til. Hyggelig å vise frem Eira "live" til noen av jentene her inne ) Ammingen går ganske greit, men tror Eira sliter litt med å få tak rett og slett. Jeg er fortsatt ganske sår, så bruker brystskjold mye for å avlaste... HypoThyr: Så flott at sønnen din klarte å sovne i den store sengen sin - kanskje det hjelper litt på fremover? Krysser fingrene for det. Jeg lurer litt på når Isak skal over i stooor seng, for det er mulig vi må ha to sprinkelsenger en periode. Regner med at Eira vokser ut av vuggen når hun er ca tre mnd (det gjorde Isak), og da er Isak kun 20-21 mnd gammel... Vi får se hva det blir til. Loise: Så synd med søsteren din (selv om det er veldig hyggelig at dere skal ha barn ca samtidig)... Husker at jeg kjedet vettet av meg på observasjonspost for gravide før jeg ble satt igang med Isak. Forhåpentligvis bestemmer de seg for at hun enten får reise hjem eller blir satt igang snart, for det er utrolig slitsomt både fysisk og psykisk å ligge slik lenge. Jeg måtte i tillegg dele rom med en dame som bare var sint og sur (hun VILLE hjem, men fikk ikke lov av legene), så det var ikke en spesielt trivelig atmosfære på rommet vårt. Krysser fingrene for henne ) Nå kommer venninnen min om ikke så alt for lenge, så jeg får gjøre istand litt til hun kommer.. Ha en flott torsdag!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #67 Skrevet 25. januar 2007 Rask oppdatering.. Min søster fikk dra hjem i dag.. Det er jo enda 4 uker til termin, så hun skulle få bli poliklinisk og dra til sykehuset jevnlig for kontroll i stedet for å være innlagt.. Det blir bra for henne..!! Nå skal jeg legge meg,, trøtt.. Skal på jobb i morgen tidlig. Håper du koste deg med besøk fra BIM venninne Zoomer.. Klem. 34+2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. januar 2007 #68 Skrevet 26. januar 2007 Sliten nå... Eira har blitt tett i nesen, så hun sliter med å puste, spise og holde på smokken. Har prøvd saltvannsspray, sånn nese-suger og morsmelk uten særlig effekt. Har også hevet hodeenden av vuggen (dvs lagt et ekstra pledd i hodeenden), og det har hjulpet litt, men hun sliter, stakkars. Moren min skal på apoteket på jakt etter nesedråper/-spray, slik at det forhåpentligvis letter litt for Eira snart... Loise: Så flott at søsteren din fikk reise hjem, for det er som sagt kjipt å være på sykehuset lenge.. MEN det er selvsagt viktig at hun får ordentlig oppfølging videre, og det virker det jo som om hun får. Var forresten veldig hyggelig å ha "Hildrandedu" på besøk - Eira fikk en søt liten kose-kanin )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #69 Skrevet 26. januar 2007 Zoomer: Kjempekjedelig når de små blir tett i nesen.. Husker Carina var gjennom det der også. Men da først ordentlig når hun var 8mnd.. Litt "enklere" da, spesielt siden jeg ikke ammet så mye lenger da.. God bedring til snuppa di!!!! klem, 34+3
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #70 Skrevet 26. januar 2007 Zoomer: så kjedelig at Eira har tett nese. Man får jo veldig vondt av de når de er så små som Eira er. Håper det bedrer seg og at apoteket har en vidunderkur. "Godbedringsklemklem" Loise: så godt at søstera di får komme hjem. Håper hun kan gå en stund til iallfall. Det må uansett være godt å få komme hjem. Bare hun ikke sliter seg ut nå da... Jeg har akkurat sovet to timer. Fridagen til junior og meg i dag og han sliter meg totalt ut. Han sover enda, burde vekket han, men det er så deilig når han sover. Jeg har 3mnd til termin idag, tipper formen min nå tilsvarer formen den siste uka før forrige fødsel, det er deprimerende. Ikke det at jeg har supervondt alle steder, takler de vondtene som er. Er bare dønn sliten. Får håpe min bedre halvdel tar poenget og hjelper meg litt mer snart. Ha en fin helg helg, jenter:) Oppgitt hilsen fra
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #71 Skrevet 26. januar 2007 Huffda HypoThyr Det er IKKE noe morsomt å være så sliten.. Håper virkelig at mannen din kan ta i et tak så du får slappet av litt... Jeg skal ha litt "fridag" i dag jeg også.. Dvs jeg er på jobb nå,, men jeg skal slippe alt av middagslaging, husarbeid og barn når jeg kommer hjem.. For mannen har fri fra skolen i dag og har snuppa med seg til søsteren sin. Der får hun leke og herje med sine 2 tvillingkusiner som er 1.5 år eldre enn henne... Hun elsker det, og de har de sååå kjekt med henne.. Leker så fint i lag.. Så jeg tenkte jeg skulle dra på vogntitting etter jobb jeg.. Siden det ikke er noen som venter på meg hjemme... Det blir kjekt.. Jeg håper å få kjøpt meg en vogn snart..!!! (Tvilling/søskenvogn) Klem fra Loise 34+3
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #72 Skrevet 26. januar 2007 pst: jeg har skiftet nick nå,, har 40 dager igjen til termin og kan kalle meg HØYGRAVID... !!! *smiler*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. januar 2007 #73 Skrevet 27. januar 2007 Loise: Gratulerer så mye med 39 (idag) dager igjen til termin!!! Nå er det søren ikke lenge igjen... Leste forresten i en annen tråd at du har kjøpt søskenvogn/tvillingvogn også - gratulerer!! Hvilken type vogn kjøpte du? Vi har endelig hatt en ganske rolig natt med Eira, etter at hun fikk nesedråper ble hun en "ny" baby. MEN... Isak sliter med tenner igjen, så han har ikke villet sove mer enn kanskje 15 minutter i bilen på dagtid i dag... Han pleier å sove ett sted mellom 1 1/2 time og to timer... Glad vi i hvert fall fikk en god natts søvn ) I dag kommer svigers på besøk en tur (om et kvarters tid), så det blir hyggelig, men føler at vi så absolutt burde ha fått gjort litt rent før de kommer... men, men... Det er leker overalt og gulvet burde blitt støvsugd, men vi har i hvert fall fått gjort unna storshoppingen (Smart Club) og begynt å vaske klær. Foreløpig føles det ut som om det er mer slitsomt i helgen enn på ukedagene, men forhåpentligvis løsner det litt etterhvert, også. Nå skriker begge barna samtidig (den ene starter den andre osv), så jeg får løpe... klem,
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #74 Skrevet 27. januar 2007 Hektisk for deg Zoomer... Kjedelig når de driver med tenner. Godt at Eira har blitt bedre iallfall. Åhhh, savner Smart Club litt, må jeg si. Likte meg veldig godt i matavdelingen der:) Gratulerer med høygravidstatusen, Loise. Leeenge til jeg er der. Men jeg har da kommet meg under 90 dager nå iallfall, 89 igjen så jeg da jeg logget inn i stad. Synes det var 100 dager igjen i går, så det går jo fort. Junior har sovet to hele netter på rad nå etter at han byttet til stor seng. Virker som han liker å ha litt bedre plass. Vi finner han igjen i de merkeligste sovevarianter da;) Han våknet 6 i dag, men jeg står heller opp kl. 6 enn å drive oppe halve natta. Det var jeg som sto opp med han i dag, så da får vi håpe sambo sin samvittighet sier at han bør stå opp med han i morgen! Apropos søskenvogn. Zoomer, du har ikke fått testet ut P&T`n enda sikkert? Ha en fortsatt fin helg.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #75 Skrevet 27. januar 2007 Zoomer: Godt å høre at nesedråper hjalp for Eira..Håper dette med tenner for Isak går fort over,, så det kan normalisere seg litt igjen for dere.. Jeg kjøpte en Teutonia søskenvogn.. fant en på finn.no og ble sååå gla.. For da klarte jeg å få meg vogn som ikke kostet 6700kr liksom... (var det jeg hadde sett i butikken) For jeg var fast bestemt på 4 hjuling OG at det skulle være svingbare hjul.. Og når man ikke liker det aller mest moderne og rare,, så har man ikke mye å velge mellom.. Her er link: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=9249952&reference=2/924/995/2_1349051506.jpg&adheading=Teutonia+tvillingvogn+selges&sid=15aVPo77mR234838&pos=3&adTypeId=67 Så jeg har fått meg en flott vogn, og det fine er at jeg får de samme gode kvalitetene som jeg har digget på min vanlige Teutonia som jeg bruker til Carina.. og da kan jeg også bruke softbag'en som jeg har til den gamle vognen.. penger spart!!! Så da er Ford stasjonsvogn og Teutonia søskenvogn krysset av på listen,, nå mangler bare kleskommode og ny vaskemaskin.. Herlighet så pengene får bein å fly på.. *himle med øynene* HypoThyr: Hey,,, det er jo fremgang jo... to netter med soving i egen stor seng for junior er jo skikkelig bra.. Jeg er enig med deg at å stå tidlig opp med sammenhengende søvn er bedre enn å sove i bolker gjennom natten liksom.... Gratulerer,, håper det fortsetter så fint!!! Masse klem, 34+4,, ps nye bilder på albumet mitt er på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå