Gå til innhold

Zoomer, HypoThyr og Loise sin skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter.. Jeg lager en ny tråd nå jeg,, den andre var blitt så utrolig lang..

Nå er jeg passe trøtt gitt.. Jeg var i bryllupsfest i går og var ikke i seng før halv to,, og så ble jeg vekket av en telefon halv syv og av en vekkerklokke åtte osv, så det ble urolig søvn frem til Carina våknet halv ti og jeg stod opp... Så i kveld har jeg lyst å legge meg tidlig!!!!

Jeg har det veldig bra for tiden.. Tror sykemeldingen min på 40% har mye av æren for det! Jeg koser meg med magen,,

Men i går hadde jeg en omgang med MASSE kynnere.. Jeg pleier ha bare kanskje 10 kynnere for dagen..Knapt 1 kynner i timen i løpet av dagen liksom.. Men i går hadde jeg en time/halvannen på dagen (etter en spasertur) der jeg hadde kynner hvert femte minutt.. Det var rett og slett litt ekkelt, for jeg begynte jo å lure på om det var svake rier.. Jeg har aldri hatt så ofte kynnere før nemlig.. Men jeg skjønner at ting er litt annerledes denne gangen.. Og etter å ha tilbragt timen på sofaen og BARE slappet av så forsvant kynnerne.. *takk og pris* Så jeg tror at jeg rett og slett må regne med litt mere av sånt denne gangen...

Jeg fikk meg i alle fall en støkk og skal sette i gang med å pakke bag'en, sånn at jeg får mere roen på ting liksom.. HVIS det skulle skje noe om ikke lenge. så vet jeg at jeg er forberedt... Men jeg tror ikke at noe skal skje så tidlig altså,, Men har jo hørt at bag'en godt kan pakkes ferdig i uke30,, så sånn sett er jeg jo "sent" ute... hehehe

Ha en fin søndag og en fin uke jenter!!!

Klem. 31+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig med ny tråd...tenkte også på at vi burde ha begynt en ny tråd med det nye året.

Deilig at sykemeldingen din "fungerer" som den skal, dvs at du får ro og kost deg med magen. Skjønner godt at du ble skremt av å ha såpass med kynnere, for det har jeg også blitt et par ganger nå, men jeg har fått det mest på natten. Har mye, mye mer kynnere i dette svangerskapet enn sist, for tror vel egentlig ikke jeg hadde noe særlig kynnere da jeg gikk gravid med Isak. Merker jeg får mer kynnere når jeg er stresset eller har gjort mye ting.

I dag våknet jeg opp til hoven overleppe (munnsår), hoste og snørr, så tror nok sykdommen til Isak har tatt innpass hos meg... Spesielt munnsåret føler jeg at jeg kunne vært foruten, for det er så tydelig (hehe... her kommer forfengeligheten min inn). Har jo ikke lyst til å ha stooort munnsår på alle bildene i forbindelse med en eventuell fødsel :o)

I dag skal mannen min og jeg slappe av, for han hadde allerede kjørt opp Isak til svigers før jeg våknet... deilig. Isak er mye bedre, men holder nok på å komme i trassalderen, for tålmodigheten hans har forsvunnet som dugg for solen. Han står gjerne midt på stuegulvet og kaster leker sint rundt seg hvis han ikke får til å f.eks. bygge duplo'en sammen slik han vil... I går kveld ville han IKKE sove, selv om han var kjempetrøtt, så han sto leeenge i sengen sin og gråt/skrek, og ble nesten enda sintere når vi gikk inn for å sjekke at alt var ok. Etter en times tid tror jeg faktisk han sovnet av ren utmattelse, for da sov han helt til kvart på åtte i dag tidlig (i følge mannen min).

Ha en flott søndag, dere også... Vet jo at HypoThyr er nettløs denne helgen, men blir hyggelig å ha henne tilbake til uka :o)

klem,

Skrevet

God bedring Zoomer.. og skjønner deg VELDIG godt ang munnsår og evnt fødsel og dermed bilder.. Ikke så kult å ha en klaDeis i fjeset på sånne minneverdige stunder..

Så Isak begynner å trasse? Kjipt, men er jo noe alle må gjennom.. Gleder meg ikke til det blir min tur med Carina..

Nå har jeg begynt å pakke sykehusbag'en.. Hadde helt klump i halsen da jeg tok ut de fine små blå plaggene fra skapet og la i bag'en sammen med en nydelig myk liten bamse som skal pryde "korgen" hans på føden.. Dette begynner å bli mere og mere virkelig.. jeg skal bli 2 barns mamma snart... wow

Ha en fin mandag!!!

Skrevet

Hevelsen på leppen virker som om den er på vei ned nå, så kanskje det blir ok til fødselen alikevel... Prøvde forresten å få fødselen i gang med litt sex i går kveld, men ingenting skjedde - ikke engang maserier... Tror ikke vi gjentar det før etter babyen er født, for bekkenet mitt protesterte vilt møt slik behandling hehe.

I dag er endelig Isak såpass frisk at han kan være i barnehagen, så det er deilig. Mannen min dro nettopp med Isak, så nå har jeg dagen for meg selv. Vurderer å legge meg tilbake i sengen, men følte meg plutselig lys våken (og sliter litt med hosting som gjør det vanskelig å sovne).

Jeg fikk også helt klump i halsen da jeg dro frem de nye rosa små klærne til babyen, for å ikke snakke om den utedressen jeg selv har strikket til henne med matchende lue, sokker og votter :o) Har ment å kjøpe en liten bamse eller lignende til henne også snart, men har ikke funnet en som jeg synes er perfekt ennå hehe... Kanskje jeg skal ta med en tur på Barnas Hus og Toys'r'us i dag - det ligger kun ca ti minutters kjøring herfra.

Du får ha en flott mandag, du også... Og HypoThyr, nå savner vi deg :o)

klem,

Skrevet

Hei hei jenter.

Da er jeg tilbake. Dette har vært en rar dag så langt. Jeg måtte stå opp 0530 for da var junior klar for dagen. Og det er bare mamma som er bra nok så tidlig på dagen. Irriterende, men jeg orker ikke så altfor mye skriking så jeg gir etter og står opp med han. Sambo prøvde å stå opp, men da gikk sønnen bort til han og dyttet han ned i senga igjen "pappa sova". Må jo le også. Han har definitivt slått rot i trassalderen, for å si det sånn. Kjenner han ikke igjen til tider, han har temperament, det er sikkert. Sambo dro av gårde med han før kl. 7, så det ble en tidlig start i barnehagen i dag. Men han var bare blid gudskjelov. Jeg la meg igjen og sov en time. Hadde jordmortime kl. 9. Det gikk greit. Hun minnet meg på at det bare er jeg som kan bestemme hvor mye jeg skal jobbe og at jeg må lytte til kroppen. Hørte en sterk hjertelyd på 135 slag. Jeg hadde spor av proteiner i urinen. Det hadde jeg ikke i det hele tatt sist. Men det er mye som er annerledes nå enn sist. Kynnerne er litt irriterende, i går kveld hadde jeg fem på rappen mens jeg lå på sofaen. En kveld i forrige uke gikk jeg en tur med staver for meg selv og de siste ti minuttene av turen var magen stein hard. Det var litt ubehagelig egentlig.

Litt tidlig for meg å pakke bagen enda:) Men bebisen har fått en egen hylle hvor jeg har samlet noen klær ++ Må innrømme at jeg har vært litt svak og kjøpt inn litt nytt. Men siden dette blir gutt nr 2 så har vi jo det meste vi trenger. Men noe nytt må man jo ha;)

Nå må jeg prøve å få unna litt arbeid, ukene kommer nok til å gå fort nå som jeg skal jobbe bare to dager i uka.

Jenta holder seg fortsatt inne, Zoomer:)

Godt at sykemeldingen din hjelper, Loise og at formen er bra. Bekken og rygg har ikke blitt verre hos meg den siste uka, så det hjelper nok å ta det med ro.

Klem,

Skrevet

Glemte SF-målet. 21 cm, og 25 fullgåtte uker i morgen. Under streken, men innenfor den skraverte feltet. Jeg lå under hele tiden sist også. Vi ble jo sent på ekstra UL`er på slutten sist fordi jm trodde babyen var liten. Så fikk vi høre at han var stor på en av disse kontrollene... Han var 3010 gram og perfekt:) Håper denne ikke blir så altfor mye større...

Skrevet

Hei HypoThyr

Godt å høre fra deg.. Tassen din er da litt morsom ja,, : dytt - "pappa sove"... Jeg måtte le da jeg leste det..

Godt at jordmor kontrollen gikk fint.. Jeg også syns at mye er annerledes med nr2.. Ingen proteiner i urinen enda, men masse mere kynnere og sånt.. Jeg hadde 1 times tid på lørdag der jeg hadde kynnere hvert 5 minutt.. Det var uvant..

Du er no ganske heldig som ikke må gå med altfor stor mage, men at babyen din har god plass likevel! Det er jo perfekt det!!

Zoomer: Godt å høre at hevelsen på leppen går ned.. Og hyrdestunder er vel ikke godt for et vondt bekken nei.. au au..

Jeg ringte til helsestasjonen i dag,, Carina fyller 2år den 5 feb og en eller annen gang da skal hun jo ha 2års kontroll.. Men da er jeg jo 36 uker på vei.. Syns det er litt tett oppi terminen som er 8 mars.. Så jeg ringte for å sjekket at timen hennes ikke kommer særlig ETTER 5 feb i alle fall.. Så nå skal jeg få den sjekken hennes neste uke!!! Så bra.. da slipper jeg å tenke på det når jeg går høygravid...

Fortsatt god mandag!!

31+6

Skrevet

Vi skal også på toårskontroll snart. Vi fikk time sist vi var på helsetasjonen (evigheter siden), tror timen er rett rundt bursdagen. Spennende med slike kontroller, det er jo lenge siden sist. Skal de teste språk på toårskontroll? Bra at dere fikk kontrollen tidlig. Nok å tenke på når man er høygravid uansett.

Uvant med kynnere ja, jeg kan ikke huske jeg hadde det første gang. Jeg har noen som er litt småvonde, klarer ikke helt å rette meg opp da. Men de fleste er ikke så ille.

Joda, junior er morsom han. Stort sett. Var ikke så morsom i går da han hadde et hysterisk sinneanfall, spente helle kroppen og jeg måtte bære han rundt i ti minutter for å roe han. Prøvde å sette meg ned osv, men da ble han om mulig enda mer hysterisk. Jeg husker ikke en gang hva han ble sint for, det var vel en eller annen bagatell, tror jeg.

Nå har jeg igjen vel så en time på jobb, før det er en dag fri igjen. Dagene går fort når jeg jobber kun to dager, det hoper seg opp gjøremål. Snakket med sjefen i stad og hun skal snart innkalle folk på intervju. Skal bli godt å få noen på plass, ser liksom ikke for meg at jeg kommer tilbake i min fulle stilling. Og siden det kun er meg som kan lære opp en vikar, så håper jeg at jeg kan få gjort det så fort som mulig. Man vet jo aldri hvordan formen blir når den først har begynt å dale litt.

Klem,

Skrevet

Ja, jeg måtte også le av "pappa sove" kommentaren *s*... Kanskje spesielt etter at Isak nå har klart å si "nei... ikke sove" når vi spør om han skal sove snart :o)

Hyrdestunden i går fungerte ikke bra, nei... Var på en kort handletur sammen med moren min nå, og er helt utslitt i bekkenet. Gleder meg ikke til hun og jeg skal hente Isak i barnehagen senere i dag, for selv om hun står for all bæringen da må jeg fortsatt gå frem og tilbake... Ikke lange turen, for barnehagen ligger kun ett par hundre meter herfra, men trappene opp hit i leiligheten igjen tar knekken på meg. Må hente Isak i barnehagen mandager og fredager, for da jobber mannen min til fem og barnehagen stenger halv fem.

Loise: Så flott at du fikk ordnet 2 års kontrollen nå. Jeg synes også det var deilig da jeg fikk fremskyndet den vaksinasjons-timen til Isak før jul, spesielt siden han faktisk ble ganske dårlig en ukes tid etter vaksinasjonen.

Nå skal jeg legge meg nedpå ett par timer før moren min kommer og vi skal hente Isak. Trenger all den hvile jeg kan få, for selv om Isak er frisk nå har jeg fortsatt hoste, snørr og feber... I morgen blir det ny akupunkturtime og jordmor skal sjekke om jeg er moden + eventuelt strippe meg....

Loise: Fullgåtte 32 uker for deg og fullgåtte 39 uker for meg i morgen... Det nærmer seg med stormskritt :o)

*klem*

Skrevet

Pssst. Jeg avslutter også en uke i morgen. 25 fullgåtte. Tjo-ho. En uke etter det igjen er det "bare" 100 dager igjen.

Zoomer, du kan jo føde når som helst nå:)

Hvem vet om du kan logge inn her i morgen. Hvil deg resten av dagen nå...

Klem,

Skrevet

wow. Skifter vi uke på samme dag alle 3?? Det hadde jeg ikke fått med meg.. Visste at jeg og Zoomer skiftet samtidig, men visste ikke om deg HypoThyr.. Morsomt.. da kan vi skifte sammen videre vi da,, for Zoomer er straks ute av dansen.. *heldige Zoomer*

Om de skal teste språk på 2års kontrollen vet jeg ikke. Vet bare at jeg skal til lege med henne og til helsesøster..

HypoThyr: Det blir godt for deg å få en vikar på plass, så du kan begynne å lære opp og vite at ting faller på plass.. Du er jo kommet godt over halvveis i svangerkskapet, så greit å ikke vente for lenge med sånne ting nei.. Bra at sjefen tenker på det.

Zoomer: høres ut som at du er veldig klar for å få kroppen din tilbake nå ja,, jeg misunner deg ikke det dårlige bekkenet.. Håper akupunktur og mulig stripping vil sette deg i gang nå da.. *tvi tvi* Virkelig spennende at du er kommet så langt nå!!!!

Nå vasker jeg babyklær her.. Så masse søtt jeg hadde i skapet da gitt.. Men det meste er rosa og skal merkes og lånes vekk til min søster (termin 20feb) Det som er hvitt og nøytralt skal jeg selvsagt beholde selv og så vasker jeg det blåe tøyet jeg kjøpte. Og det skal pakkes i sykehus bag'en.. Den har jeg kommet et lite stykke med nå. Tenker å ha den ferdig innen 1 uke nå.. Og så om 14 dager kommer svigers med voggen som de har oppbevart for oss.. Den skal lillebror ligge i de første månedene..

Kjempekos å være kommet i gang med forberedelser!! Og dette er min 4 siste uke på jobb.. Jippi,, snart perm...

Klem. 31+6

Skrevet

Ja, så morsomt at vi skifter uke på tirsdager alle tre...Gjør det litt lettere å følge med på hvor langt dere har igjen... Og ja, jeg håper jeg snart er ute av dansen hehe.

Moren min synes det var litt trist at jeg ikke fødte i går, for da skulle visstnok Oslo-borger nr 550.000 bli født (i følge ssb). Jeg synes egentlig det var greit, for hadde jeg født den dagen hadde jeg for evig og alltid fått høre at jeg fødte den ene dagen moren min sa jeg MÅTTE føde.

Isak var tilbake i barnehagen i dag, og han var i perle-humør da han ble hentet. Var nok deilig for både han og oss (spesielt meg) med en miljøforandring, siden han ikke har vært i barnehagen siden før jul. Avdelingslederen sa at det var sååå hyggelig å ha Isak tilbake, for han er alltid så blid. Fikk vite at de skal ha planleggingsdag i barnehagen 2. februar, så da spørs det om ikke mannen min må ta seg fri - dersom hans 2 ukers permisjon er over... Kan bli hektisk å ha en bitteliten baby og Isak hjemme alene en hel dag.

Jeg fikk forresten tre poser med babytøy (jentetøy) som vi låner av søsteren min, for hun fikk jo en jente 3 mnd før Isak. Har nå blandet klærne til Isak og kusinen og regner med at vi kommer til å bruke en del av Isak sine gutte-klær på jenta i magen. Alt er vasket og sortert i skapet til babyen, så nå kan jeg virkelig ikke planlegge mer, tror jeg hehe...

Skriver nok litt mer her i morgen etter akupunktur-timen... blir spennende å se om jeg får noen reaksjon denne gangen (fikk en del mensmurringer sist).

klem,

Skrevet

Da rakk ikke Zoomer å oppdatere mere,, for hun er på føden nå.. Vannet gikk i natt, og går fremdeles litt innimellom og hun har svake rier, men får være på føden.. Hun regner med å føde i natt.. (Har sendt deg en liten pm HypoThyr)

Riktig lykke til Zoomer!! Tenk, nå er du i gang, og skal få møte vesle tulla di... Så fantastisk kjekt!!!

Masse klemmer fra Loise , 32+0

Skrevet

Jeg skal sende henne en mld på mobilen nå.. Spennende dette her....

Skrevet

Åhhh, så spent på å høre fra Zoomer. Har du hørt noe, Loise?

Jeg er sååå trøtt i dag. Var oppe med junior en time i natt og så våknet han jammen meg kl. 0510 i dag tidlig og jeg fikk ikke sove igjen for han nektet å være oppe med pappa alene. Han har noen sinneutbrudd om dagen som er helt utrolige. Kjenner han ikke igjen. De siste to kveldene har han stått og hylt i et kvarter. Han er totalt utslitt og svett når han endelig roer seg. Og når han og vi i tillegg får for lite søvn, så tærer det på. Men i morgen har jeg fri igjen og kan sove litt. Det skal bli godt.

Klem fra en spent

Skrevet

Har ikke hørt noe fra Zoomer enda nei.. Håper det går bra med henne..

Så trasig med en sint og lite-sovende junior da.. Håper dette ikke er blitt en ny vane men at han klarer å roe seg litt snart...

KLEM

Skrevet

Hei jenter,

Ja, da er jeg hjemme igjen (BIM, kjære BIM), og har skrevet hilsninger både her og der... Har lagt ut fødselshistorien min (veldig lang), og har hatt en utrolig mye flottere fødsel denne gang enn sist. Vi reiste hjem i går kun 7 timer etter fødselen, og Isak ble introdusert til lillejenta i dag tidlig (han sov da vi kom hjem). Vi filmet det første møtet mellom søsknene, og Isak smilte fra øre til øre. Klappet babyen forsiktig og sa både "oj" og "hei" maaaaange ganger. Han synes det var kjempestas og lå ved siden av babyen i sengen vår + at jeg holdt henne på fanget hans, slik at han fikk se på "babyen sin"... Så første møtet gikk veldig greit - gleder meg til å se om han synes det er like spennende når vi skal hente han i barnehagen senere i dag sammen med babyen.

En annen ting, HypoThyr... Bekkenløsningen min er så godt som borte allerede. Krykkene er satt bort og jeg føler meg som et nytt menneske.

Gikk forresten nettopp på vekten og veier nå det samme som før graviditeten. Ammingen går strålende, så jeg regner med at vekten fortsatt kommer til å rase nedover en stund til før det stabiliserer seg...og så går den nok opp litt igjen når jeg er ferdig med å amme :o)

Nå skal jeg legge meg litt nedpå igjen, for trenger nok så mye hvile jeg kan få. Mannen min har med seg babyen på sykehuset (for veiing og blodprøvetaking), så jeg har en liten pause. Vi skal tilbake i morgen for jordmorsamtale, ny veiing av babyen og sånn Føhlings-test (husker ikke hvordan det skrives). Babyen skal veies og testets både i går, i dag og fredag pga STORK-prosjektet jeg har vært med på.

Kommer til å fortsette å følge med på dere, jenter, men mulig det ikke blir så mye tid til å bimme fremover som tidligere. Tusen, tusen takk for støtte, oppmuntring og hyggelige meldinger underveis og gled dere masse - det å være tobarnsmor er foreløpig helt topp!!

*Stoooor klem*

Skrevet

Godt å høre et så fint innlegg Zoomer.. Kos å lese reaksjonen til Isak. Håper Carina tar det like bra når det blir hennes tur.

Nå må du kose deg masse masse.. Og hvile når du kan.. Jeg stikker til legen nå jeg,, blodprøver og sånt.. Skriver mere senere.. Ville bare si at jeg har lest innlegget ditt..

Klem

Skrevet

Så bra at det går så fint med dere. Jeg fikk litt frysninger da jeg leste om Isaks første møte med babyen:) Det er en ting jeg er litt spent på. Storebror her snakker jo mye om lillebror, men det er jo vanskelig å forstå hva det innebærer uansett. Her om dagen mens jeg lå på sofaen dro han opp genseren min og begynte å gi babyen mat ved å peke en skje mot magen min. Lillebror skulle få yoghurt. Hehe.

Så godt å høre at bekkenløsningen forsvant så fort... Du har jo vært mye hardere angrepet enn jeg er. Det har stabilisert seg hos meg, men så er det jo en god del uker igjen da;) Regner med at ting blir noe tyngre etterhvert og er forberedt på vondere rygg/bekken. Og så bra med vekta:) Ingen sak når man er tilbake på utgangspunktet dagen etter fødselen. Også fint å høre at ammingen går så bra. Sårt punkt for meg nemlig, så jeg vet hvor viktig det er at det fungerer.

Kos dere videre, Zoomer:)

Klem,

Skrevet

Du har vært virkelig heldig Zoomer,, som har gått så mye ned allerede. Det er jo helt amazing.. Godt å høre at det går så bra med deg og familien..!!!!

Klem

Skrevet

Da er det meg og deg igjen da HypoThyr!! Zoomer stikker nok innom,, men nå har hun jo hendene fulle med smming og bleieskift. ;)

Håper du har en fin kveld!!

Klem.

32+2

Skrevet

Ja, da er det oss igjen:)

Zoomer stikker nok innom, men det er vel andre ting enn bim som frister om dagen. Forståelig nok:)

Hvordan gikk det hos legen, Loise?

I dag har jeg følt meg ganske bra så vi har vært på lang trilletur, nå har jeg sovet litt og er klar for resten av dagen. Bekkenet er ikke kjempeglad for trilleturen, men jeg bare må være i aktivitet når jeg føler jeg orker det. Det er nydelig og kaldt vær med nysnø i dag, så det var deilig å komme ut. Dessuten har junior vært veldig snill i dag, våken kl. 05 riktignok, men vi sov igjen fra 0630 til 0730, så dagen startet ikke så verst allikevel...

Ha en super helg, begge to:)

Klem,

Skrevet

Da suser jeg en tur innom BIM før jeg skal legge meg... Veslejenta har nemlig bestemt seg for å ha omvendt døgnrytme i forhold til oss andre, så hun holdt oss mer eller mindre våkne hele forrige natt. Ellers har hun det bra - har vært litt frem og tilbake til sykehuset for blodprøver pga litt høy crp, men den var gått ned igjen i dag, så i morgen blir siste test og da også Føllings-test. Isak stortrives med rollen som storebror fortsatt, men tror kanskje det er fordi han også får maaasse ekstra oppmerksomhet om dagen.

Vi hadde svigers på besøk i kveld, og svigermor hadde med en stooor hjemmelagd kringle, som vi fikk beholde i tilfelle vi skulle få mye gjester. Var veldig hyggelig, og veldig god synes jeg - skulle bare ønske jeg visste hun hadde tenkt til å ta den med før jeg bakte en stooor sjokoladekake i dag. Har nemlig fortsatt en del vondt i korsryggen, sikkert fordi jeg skalv masse og epiduralen satt jo der...

Nå skal jeg inn til Isak for å se om han sover bra, pakke godt rundt lillesøster og så skal jeg legge meg i nøyaktig den stillingen jeg ønsker i sengen - skal bli deilig hihi :o)

Stoor klem,

Skrevet

HypoThyr: Det gikk veldig bra hos legen.. SF målet er fint, BT var fint men jeg har +1 i protein på urinen.. Men siden jeg knapt har hevelse i kroppen og alt annet er fint ser vi bort ifra urinprøven.. Jeg har fått 40% sykemld ut svangerskapet nå.. Og det var godt å få konstantert, jeg tenkte jeg ville få det, men godt når det er på plass..

Jeg har bedt om en ferieuke i forkant av perm, og med 2 sykemld dager i uken også blir det til at siste arbeidsdag for meg er 1 feb.. DET er jommen meg ikke lenge til...

Zoomer: Høres ut som at det går veldig bra med Isak og lillesøster sammen,, Godt å høre..Synd at du ikke visste din mor skulle lage kringle.. Da hadde du ikke trengt å slite ryggen din på å lage sjokoladekake.. Døgnrytmen til lillesøster får du vel snudd etterhvert.. Det måtte vi gjøre med Carina husker jeg..

Hvordan går det med ammingen da? Håper dere har det flott alle 4..

Klem fra Loise 32+4

Skrevet

Loise: Ojda... kun ett par uker igjen til ferie/permisjon begynner - spennende!! Så flott at du har fått 40% sykemld ut svangerskapet... så en sykepleier på Riksen i dag med stoor mage, og det så veldig slitsomt ut.

I dag var vi siste tur på sykehuset med lillesøster for å ta Føllings-test, sjekke for gulsot, hørselstest, veiing og crp. De ringte oss nettopp med resultatene fra crp-testen og alt ser bra ut nå (den har vært litt høy, men er nå tilbake til normalen). Babyen veier nå 3065 gram, så det er tydelig at hun spiser godt... Ammingen går veldig greit, selv om jeg er litt sår på den ene siden. Kommer til å bruke brystskjold ett par ammerunder på den siden nå, for å gi brystet litt hvile. Melken har kommet for fullt, så nå sprenger det på. Appetitten min har også økt i takt med at brystene har vokst hehe...

I ettermiddag leverte vi Isak hos svigers, og de skal ha han til i morgen ettermiddag. Deilig å kun være mannen min, babyen og meg litt... Håper vi får oss en god natts søvn, for det trenger vi alle sammen. Vi trenger i hvert fall ikke bekymre oss for at babyen vekker Isak i natt, så det alene er deilig. Det er egentlig litt rart, for selv om det bare er ett år siden jeg fortsatt ammet Isak på natten hadde jeg (dvs kroppen min) helt glemt hvor slitsomt det faktisk er....

Svigermor har forresten allerede begynt å mase på at vi burde få både baby nr 3 og 4... I morgen når vi skal hente Isak skal vi også vise frem lillesøster til flere i mannen min sin familie, så det kan bli både koselig og litt slitsomt. Det slitsomme er at de ikke skjønner hvorfor jeg f.eks. ikke liker å sitte med puppen fremme for å amme rett foran dem... Nå som melken har kommet for fullt sliter babyen (som Isak gjorde) litt med å få tak i begynnelsen, fordi brystet er såpass stort at brystvorten nesten går i ett med resten. Synes derfor ikke det er morsomt å sitte med puppen fremme foran dem, og er vel egentlig ikke komfortabel med det samme hva... Jaja, jeg får prøve å snike meg litt vekk hehe (som om det blir lett å snike seg vekk med den nye babyen).

Nå skal jeg legge meg snart - trenger jo all den søvn jeg kan få. Mannen min har sovnet godt tilbakelent i sofaen med babyen sovende på brystkassen, så det er tydelig at vi trenger å legge oss alle sammen.

Ha en flott søndag!!

klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...