Gå til innhold

Hun drikker nesten ikke melk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 12,5 mnd, og får ei flaske på natta/morgenkvisten mellom kl.05 og 07, sover så videre til rundt 8-9. Da får hun ca 150 ml, vil ikke ha mer heller for den saks skyld.

Ellers tilbyr jeg flaske før dupp, og på kvelden. Men hun bare slår bort flaska og vrir seg vekk. Får mme, noen ganger mme med litt kumelk. Har prøvd ulike temperaturer, og prøvd å gi av kopp. Samme skjer da også. Vil bare ha vann.

Jeg ønsker jo egentlig å kutte mat på natta (ikke gi før 6-7 tidligst), men når det kun da hun drikker melk, så føler jeg ikke jeg kan røre det måltidet.

Jeg har ammet fram til nå, og holder på å slutte, fordi det er omtrent ingen melk igjen og fordi jeg har begynt på medisiner jeg ikke kan amme samtidig som. Men hun drar i genseren, og sier pupp.. Da får hun suge litt, men jeg tror ikke det kommer stort. (Da får hun like før jeg skal ta medisinen. Vet ikke om det er lurt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte..! Hun er jo så glad i den kosen/trøsten!) Har ammet bare 1-2 ganger i døgnet den siste mnd, og jeg hører ikke henne svelge lenger..De kjennes helt slappe ut.

Tror dere det er greit å amme i den mengden vi gjør sånn like før medisin?? (naturmedisin) Eller bør vi absolutt kutte 100%?

Får hun ikke i seg alt for lite melk per døgn nå med bare de 150 ml??

(Hun har drukket mme en gang i blandt siden hun var nyfødt, så jeg vet hun liker det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder amming og medisin vet jeg dessverre ikke noe.

Etter barnet har rundet året skal det ha rundt 5-6 dl melk i døgnet. Her må du også regne med grøt med melk i (Nestle sin babygrøt inneholder mme, lager du grøt av 2 dl vann, regner du det som at 2 dl av dagsbehovet for melk er dekket).

Yoghurt kan du regne mengden ganget med 1,5.

Eksempel på en dag:

1 dl yoghurt = 1,5 dl melk

Grøt laget av 2 dl vann = 2 dl melk

1,5 dl mme

Tilsammen: 5 dl melk = dagsbehov

Jeg vet ikke om barnet ditt spiser grøt og yoghurt, men som du ser så er det ikke så mye som skal til.

De fleste barn har en overgangsperiode mellom amming/mme og til vanlig melk der de får i seg litt mindre melk enn anbefalt. Det er ikke noe problem, så lenge denne perioden ikke varer alt for lenge.

Skrevet

Jeg gir pupp morgen og kveld enda (jenta mi er 15 mnd). Jeg prøver å gi vanlig melk på kopp eller flaske, men det vil hun nesten ikke ha. Jeg tok opp dette med helsesøster, men hun sa at problematikken heller går ut på at de får for mye melk. Så lenge hun spiser yoghurt og litt ost på maten, så er kalsiumbehovet dekket mente hun. I tillegg er det jo endel melk i maten vi lager, i grøt, gryteretter, sauser osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...