semilie:)Fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Noen som vet? Eller er det bare lege som kan skrive ut dette. Noen som er plaget med at magen blir hard og vond-kynnere? og vond korsrygg, samt dårlig søvn... Dette var mye syt hehe. Men det er jo kjipt å måtte legge seg klokka 21, for å klare fungere noe dagen etter . Har aktive barn i huset fra før
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Tror ikke det. Men hun kan gi en anbafaling til legen din om at han gjør det... Det gjorde min i sist sv.skap. Da gikk jeg ofteretil jordmor enn til lege, så det ble sånn. Pga av diverse komplikasjoner i siste halvdel av v.skapet sist, går jeg denne gang kun til lege. Blir vel et par ganger innom jordmor når det nærmer seg termin:)
jubaloooo med to stk Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 bare lege som skriver sykmelding. og så er det prøveordning med skriving av sykmelding for manuellterapeuter og en gruppe til...som jeg nå ikke kommer på.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Noen som vet hvordan det fungerer om man jobber som vikar i kommunen. I mitt tilfelle på fire forskjellige steder, alt innen helse og sosial. Blir satt opp sånn fra uke til uke.... Vikarer uten fast stilling må vel kunne sykemelde seg de også... Hvem skal man da evt. levere sykemelding til?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Får dulønn på forskjellige plasser også? eller kommer lønna fra ett sted? du skal gi sykemelding til din nærmeste overordnet..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Du må ha vært ansatt i minst 3mnd for å bruke sykemelding tror jeg. Tror kun du får bruke sykemelding dersom du allerede er satt opp på jobb de aktuelle dagene.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 lønnen kommer fra samme sted...
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 er jo ikke ansatt da jeg ikke har noen stillingsprosent, men jobber i kommunen i over 3 mnd. så med andre ord kan ikke vikarer sykemelde seg over lengre tid?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Så lenge du får sykemelding fra lege kan du være syk fra dag 1! Det er bare når du tar egenmelding at du må ha vært ansatt så og så lenge. Har du fått noe stillingsbeskrivelse eller noe lignende? Der står det gjerne nærmeste overordnede som du gir sykemeldingen til. Ellers kan du sikkert bare ringe sentralbordet i kommunen og spør de!
LilleMy med nr3 Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 du må være ansatt i to måneder for å få bruke egenmelding. da må du også ha hatt et visst antall timer før du får bruke den. får du sykemelding utover 16 dager, betaler trygdekontoret pengene etter det. de 16 første dagene får du lønn for de dagene du skulle vært på jobb. trygdekontoret tar et gjennomsnitt av hva du har tjent den siste/de to siste månedene når de regner sykkepenger. selv om du er vikar, så har du en kontrakt (hvis ikke bryter de arbeidsmiljøloven). det står det nok at du er vikar på tilsigelse, og kanskje et ca tall på hvor mye du jobber. dette kan også legges til grunn for utregning av sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 ja du kan ha sykemeld jeg har det jobber oxo overalt i kommunen innen omsorg uten kontrakt- men som tilkallingsvikar. vet ikke hvor lenge du må ha vært annsatt for å få det men har hørt både 6 og 3 mnd. hvor jeg bor regner de gj.snitt lønn fra de 3 siste mnd og så får jeg det utbet. men får ikke sykepenger før den 17 dagen jeg er sykemeldt det er det eneste. jeg jobbet lite de to siste mnd før jeg sykemeldte meg pga kvalme- og da ville kommunen jeg skulle få veldig lite utbet i sykepenger, så jeg fikk skrevet ut timeant og lønn jge hadde hver mnd i fjor og leverte det til tryggdekontore og da sa de til kommunen at de skulle se bort i fra de to siste mnd når de regnet ut sykepenger- for det var jo langt i fra reelt det de hadde tenkt å gi meg først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå