Benni-min Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Benjamin er 5mnd nå, og venninnen min sa at fristen for å søke bhg-plass til høsten var 31.jan. Men jeg synes lillegutt er så liten. Og fortsatt er liten til høsten. Blir 1 år 30.juli. Jeg har ingen jobb, og heller ikke annen inntekt enn de 900kr en får pr mnd.Fikk 33000 i engangsstønad eller hva det heter. Jeg vet ikke om jeg vil begynne å jobbe ennå heller, eller om jeg skal søke om kontantstøtte og være hjemme med lillegutt en stund til...Ikke vet jeg om jeg får noe jobb i det hele tatt, og får jeg ikke det, har vi ikke råd til bhg.... Skal jeg ha han i bhg, kan det kanskje gå et par-tre dager pr uke, men det er vel problemer å få jobb der jeg jobber slik..... Huff. Plutselig fikk jeg så mye å tenke på..... Føler jeg har blitt så gammel nå før jeg fikk barn, så nå vil jeg være hjemme å følge utviklingen hans. Det går jo så fort. Høres så fælt ut å hente han kl 4 på ettermiddagen, hjem og lage middag, spise.... Så er det jo stell og leggetid på lillemann... Alt for liten tid til han..... Er det noen som kan gi meg noen råd og kanskje har noen erfaringer ang dette? Har selv jobbet i bhg og vet ungene har det bra der, men jeg som mamma vil jo ha tid til han også....
Hoppetussa Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg kommer til å søke om barnehageplass, selv om jeg er veldig usikker på om vi skal ha barnehage eller dagmamma. Jeg synes også hun er litt liten, og har mest lyst til å ha dagmamma første året vi begge er i jobb. Men jeg sender henne ikke til hvem som helst heller.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg hadde absolutt søkt, du vet jo ikke hvordan det blir til høsten og kanskje ting har forandret seg til da. Det er i hvertfall bedre å søke og ha muligheten, så kan man heller takke nei. Gjorde det sånn med første snuppa, søkte da om 50% bare da men visste ikke om jeg kom til å trenge plassen. Nå er jeg sjeleglad for at jeg gjorde det, storfornøyd med barnehagen. Nå var hun 1,5år da, merket at hun hadde godt av litt tid uten mamma og de får så mye i barnehagen som ikke jeg kunne gi med en liten til på armen. Har søkt Olivia inn til høsten, hun er ett halvt år nå så blir 13mnd om hun får plass fra august. Da vil jeg begynne å jobbe. Min erfaring er i hvertfall at det er annerledes å gå hjemme med større barn en små, en veldig stor utfordring for de krever mye mer på en helt annen måte. Så søk, takk heller nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå