hAndy Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Trenger litt info fra dere med gjevnganle babiser... Hvor mye spiser de i løpet av en dag- og når sånn ca.. Vi har en stor gutt på 10 kilo, han sover lite på dagen og er veldig krevende. Spiser også dertil. 2 grøt måltider, 1/2 middagsglass, mme a 150 mme ca 3-4 ganger om dagen.( heller 4 enn 3) Også er det natten... Han er eksemplarisk når det gjelder kveldsrutinene, sovner med en gang Men , jeg har ennå ikke klart å ta den berømte skrikekuren.. Han legger seg i 19 tiden, og våkner på morrakvisten, da drikker han 150 ml mme. Så sover han videre til kl.8. ER egenlig fornøyd med dette jeg- tassen har jo aovet lenge da og er vel naturlig at de våkver rundt 05- 06 og er sulten??? Til dere som har babyer som sover hele natten- nå våkner de da?? Er det flere som gir litt sovemedisin i form av mme bare for å få noen ekstra timer på øyet?? :) kom igjen flicor- vil har mange svar!!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Gutten min er snart 8mnd Han våkner stort sett i 7 tiden på morgenen,da leker han litt på gulvet ca 1 time før han er sulten. Drikker mellom 50 og 150ml mme og spiser litt brød til frokost. Vil gjerne sove litt igjen ca 9.30. Da sover han ca 1 time. Når han våkner igjen vil han igjen leke på gulvet en stund før han vil ha mat. Lunsj spiser han grøt av ca 150ml vann. Middag..helt middagsglass + frukt Kveldsmat grøt av ca 150ml vann Han sover 3 lurer i løpet av dagen,på maks 1 time..tilsammen ca 3 timer. Legger han kl 19 hver kveld og da sover han som en stein frem til kl 7 neste morgen
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 UNNSKYLD! Synes du det er slitsomt at han våkner i 5-6 tiden for å få ei flaske? Tror det er VELDIG uvanlig at så små barn sover natta igjennom uten å gi lyd fra seg. Her legges det kl 20, får mat 23, våkner 2-3 ganger for smokken før det er morgen 6.30-7 ! Skjønner ikke hva du klager etter?
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Jenta mi er ca 8,5 kg og snart 7 mnd. Har litt problemer med denne matingen nå, synes det var veldig lett når hun bare skulle ha mm. Legger henne i 8 tiden og hun våkner i 8-9 tiden stort sett. Hender seg hun våkner midt på natten, da får hun som oftes vann. Hender seg jeg gir litt pupp også om jeg føler hun fikk litt lite mat i løpet av dagen. Den siste uken har vært bra. Da har dagen startet 8-9 tiden med pupp. Sove en time eller to til. Leke på gulvet. Halv posjon grøt og/eller ftuktpurre i 12 tiden Middag i 4-5 tiden, halvt til 3/4 glass Grøt til Kvelds 7-8 tiden. Vann til hvert måltid og pupp etterpå. Gir litt mme også avog til...Er ikke så flink med rutine, spiser ikke regelmessig selv heller. MÅ SJÆRPE OSS:o)
IAIA Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Heisann.... :-) Gutten min er 7 1/2 mnd, 73 cm og 10 kg, og vi har disse rutinene: Våkner kl 07:00 og spiser 150 ml mme. Pludrer en stund i sengen før han sovner igjen. Våkner mellom 09:00 og 10:00. Da står vi opp. Kl 11:00 spiser han lunsj: 5 ss grøt blandet m/vann + 100 ml mme. Sovner etter en stund, og sover ca 1 time. Kl 15:00 spiser han igjen. Enten det samme som til lunsj (grøt av 5 ss + 100 ml mme), eller et middagsglass eller fruktpuré + 100 ml mme. Sovner etter en stund, og sover ca 1 time. I 18:00 tiden bader han, før det er grøt og 100 ml mme igjen. Kl 19:00 er det natta. Han sovner med en gang. Vi vekker han kl 24:00 og gir han 150 ml mme. Da sover han helt til kl. 0700. Kan hende han våkner en gang eller to fra 19:00 til 07:00 og har mista smukken, men sovner med en gang han får den... Han har alltid tilgang på vann fra kopp! Vi har tenkt å begynne med brødskiver fra han er 8 mnd, og håper 24:00 måltidet forsvinner etter hvert....
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Du kan jo slutte å vekke ham kl 24.00;-) så forsvinner det nok!?! Hadde en venninne som gjorde det samme. Gutten sover mye bedre nå som han ikke blir vekket, til og med en time lengre om morgenen.... var litt styr med våkning midt på natta når de skulle slutte med denne utidige matingen... fikk vann da...sover som en sten nå:-)
hAndy Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2007 Til Anonym!!! Ærlig talt!!! Hvor i mitt innlegg gir jeg utrykk for at jeg KLAGER på søvnmønsteret til sønnen min???? skriver jo at jeg er fornøyd med akkuret dette, og nei det er ingen sak å stå opp å gi minsten flaske i 05 tia.. Hovedsaken er at jeg ville høre hvordan andre babyer på samme alder hadde det!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Hallo du hAndy "Men , jeg har ennå ikke klart å ta den berømte skrikekuren.. Han legger seg i 19 tiden, og våkner på morrakvisten, da drikker han 150 ml mme. Så sover han videre til kl.8." Sorry hvis jeg missforsto deg, men utifra dette leste jeg at du kunne tenke deg å slippe å våkne på morrakvisten for å gi han den flasken.... Skrikekur trenger man jo ikke benytte seg av hvis både du og barnet trives med hvordan dere har det...., bare min mening ihvertfall. Men synes det høres ut som dere har fine dager jeg
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Hei. Har en gutt på snart 7 mnd, han er litt over 9 kilo. Han våkner som regel i 6-7 tiden. Gir han da 150 ml mme, så sover han normalt til 8. Da står vi opp. Grøt, en vanlig porsjon av nestle grøt, og litt pærepure. Så sovener han mellom 10 og 10.30, og sover 1,5 til 2 timer. Kl 12.30 er det lunsj. 180 ml mme, og frukt eller skive. Sovner igjen fra 14.30-15.00 og sover til ca 16.00-16.15 ( får ikke sove så mye etter kl 16.00) Kl 16.30 ca er det 60-90 ml mme, og et middagsglass. Får også litt frukt i sånn "spise-pose" (slik at han ikke kan sette noen biter i halsen, men spise frukt i store stykker selv) når vi spiser middag. Han får da sitte i tripp-trapp stolen med oss. Kl 19.00 ca er det 20 ml mme og en porsjon grøt med litt pærepure etterpå. Så kl 19.30 til 20.00 er han i seng og sover hele natten. Hender han våkner i 5-tiden, viss mannen min går tidlig på jobb, eller slik som nå når han er litt forkjølet. Da gir jeg 180 ml mme og så sovener han igjen til 08.00, og så er det rett på grøt måltid. Er fornøyd med slik jeg har det. Sliter litt med å venne han til vann, men prøver å tilby hele tiden. Det kommer nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå