Gå til innhold

Trening


mamma for 3 skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Når kan man begynne å trene igjen og hva slags trening anbefales fra starten. Har hørt at man skal vente til etter 6 uker, men gjelder dette spesielt styrketrening. Skal vel ikke bruke magen så mye i begynnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om ingen annen trening en vanlig turgang de første 6 ukene...Også kunne jeg begynne så smått, men være forsiktig og ikke overdrive med blant annen situps på en stund.

Jeg tok ks, men vet ikke om det er det samme etter vanlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hva har du lyst til å trene? Interesse betyr jo endel her? Vil du lære deg noe speiellt, som karate? Eller vil du stramme opp og få bedre kondisjon?

 

Jeg er trener og kan gi deg noen svar, men trenger litt bakgrunnsinfo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det først og fremst snakk om å komme i bedre form og stramme opp litt etter fødsel. har kort på 3t som gjenåpnes 1.februar og tenker å begynne med styrketrening da! tar i mot råd og tips med stor takk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg å satse på bekkenbunnstreningen. Med sterk bekkenbunn den 1 februar vil du føle deg mye tryggere når du skal løfte vekter eller løpe på tredemølla. Lekkasje vil være en ikke-sak. Dessuten er bekkenbunnsmusklaturen knyttet til dype mage/rygg muskler, så du vil lettere få kontakt og komme i god trening med disse.

En annen ting er at nedre del av magen blir flatere :-) En hyggelig ting :-)

 

Ellers ville jeg brukt ukene frem mot 1 februar til å være masse ute med vogna. Finne gode turløyper som får opp pulsen og får deg til å svette. Husk vannflaska! Så får du fart kondisen og strammet opp rumpe og lår.

 

Hvis du har trent på 3T før så kan du sikkert en del øvelser, så du kan fint gjøre litt styrketrening hjemme på gulvet. Da tenker jeg på armhevinger, knebøy, knipeøvelser for setet, korsrygg trening osv….

 

Men…unngå å trene mage musklene før etter du har vært på 6 ukers kontroll. Detter fordi legen skal sjekke at livmoren din har trukket seg korrekt sammen og festet seg, og at bekkenbunnen holder den på plass. Viktig å trene for å unngå livmorfremfall.

 

Ønsker deg masse lykke til! Kom gjerne innpå og spør mer :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...