LilleMalin♀♂♂ Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Min datter nærmer seg 5 mnd nå og de siste nettene har hun spist hver 2 time. Jeg passer på at hun ammer ofte om dagen også, med plan om å forhindre så mye nattamming... Er deres barn slik også? Er det bare økedøgn og at hun trenger mer næring for tiden, eller er det på tide med litt annen føde?
Gjest -lilly- Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Snuppa mi på snart 6 mnd vil også ha pupp ofte om natta. Ca 2-3 ganger. Amma henne oftere tidligere, men har begynt med grøt til henne (råd fra helsesøster siden snuppa mi ikke la på seg.....). Du kan trygt begynne med grøt nå. Høres ut som hun har behov for det. Jeg begynte da hun var 4,5 mnd.
gakkeliten Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Simon her er 6mnd - han vil ikke ha noe særlig grøt, ikke middagsglass og ikke dessert en gang.. kniper munnen igjen og gliser.. hehe - med det resultat at jeg ammer HELE tiden. Sånn har han vært hele veien. Om natten går det max 4 timer mellom måltidene. Får ham i seng rundt ni - og alt litt før tolv skal han ha neste måltid. Alt fra 2 til 4 timer mellom hvert måltid, altså. Helsesøster sier det er fordi han er så stor (han var 9kilo på 5mnd kontrollen) og aktiv - at jeg bare må regne med å måtte amme ham ofte. Trenger mye mat, disse små. Ikke skal han ha flaske heller... Ikke gi opp å prøve med grøt og etterhvert middag! Plutselig en dag hjelper det. Det hører forresten med til historien at Simon her i jula spiste et halvt middagsglass sånn ut i det blå - men sov ikke mer om natta av den grunn... Men det går over. Det er mantraet mitt. Plutselig får jeg sove også. Gleder meg allerede.. Lykke til! klem
mjk Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 jeg hadde det også sånn og holdt på å gå i bakken av søvnmangel...begynte derfor med velling da han var 4 mnd og en uke gammel. Nå er han 5 mnd og får fortsatt velling på kvelden. Det hjalp for oss og han sover flere timer i strekk. Jeg trodde til å begynne med at det var økedøgn, men det viste seg at han hadde behov for litt annen mat enn bare mm. Lykke til!
mjk Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Han legger seg ca 20-21 og står opp ca 8.30-0900 og får pupp ca 2 ganger!:-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Tusen takk for råd og støtte! Skal se an noen netter til, kanskje det bare er en overgang? Håper på det! Hadde vært enklest å vente med grøt, vi skal snart ut og reise:) Likevel lokker søvnen i det fjerne..
mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Ja, jeg ammer OFTE om natta, ofte 5-6 ggr i løpet av ei natt. Min får frokost og kvelds-grøt i tillegg til dagamminga, men det hjelper ikke så mye. Kan jo godt hende at det er på tide å gi litt mer mat, det er jo bare å prøve seg litt fram.
alvefrøken Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Det er ikke alltid at grøt løser problemene! Faktsik er det visst bare halvparten av ungene som sover bedre med grøt, i følge min helsesøster. Jeg ammet mye hver natt og dag til hun var 9 mnd! Hun ville ikke ha noe annet enn pupp, og en klarer ikke tvinger småttiser til å spise Men nå er hun 10,5 mnd, og spiser godt, og nettopp sluttet med nattapuppen!! Hold ut! Prøv å kos deg med nattapuppen fortsatt, og det er mange som fortsatt har nattapupp flere ganger om natten, når de er så gamle som din!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Har vært 1 gang i flere mnd, men nå etter vi begynte med grøt er det alt fra 1-3 ganger. Antar at hun er mer tørst, men hadde jo trodd det skulle gå hinn veien, hun er 5,5 mnd
mummiboy 21.07.06 Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Sønnen min får grøt 2 ganger om dagen nå, kl 12 0g 18. Etter at vi begynte med grøt måltid nr 2 den uka her har han sovet hele natten. Sover da fra halv 8 til 07, så får han ei flaske og sover så en time til. Men i dag sov han til 8.30 uten mat Jeg sluttet å amme om natten for ca 2 mnd siden, gir han ei flaske med 150ml istedet, mye enklere og da vet jeg at han er god og mett! Han ble liksom aldri fornøyd med puppen, våknet etter en time og det orker en ikke i lengden Han er 5,5 mnd! Har lest en plass at visst barna ikke får nok mat på dagen så tar de det igjen på natten! Hva med å begynne å gi henne litt velling på kvelden, el begynne med litt grøt. Vi begynte med grøt da lillegutt var 4 mnd og da fikk vi en helt annen gutt, så blid og fornøyd
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Amma en gang hver natt i 4-tida ved 5mnd-alder. Se det an litt om det er økedøgn, hvis ikke bør du kanskje prøve med noe fast føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå