Gå til innhold

Pappapermisjon....noen som kan hjelpe?TAKK!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det virkelig at pappa bare kan ta ut hele fødselspermisjon dersom mor er student 100%, syk, jobber...etc? Da er det litt krise fror meg....Jeg er ferdig med studier i juni og har termin i august. Har dermed ikke krav på fødselspenger. Har heller ikke krav på fødselsstipend fra lånekassen da jeg har studert i maks antall støtteberettige år (8 år). Vi tenkte HAN kunne ta ut fødselspermisjonen siden han har full jobb, så kunne vi være sammen hjemme det første halve året og prøve å leve på bare dette. Så tenkte vi at jeg kunne begynne å jobbe i januar-08. Men hvis han ikke har krav på dette, så aner jeg ikke hvordan dete skal gå? Blir ORDENTLIG glad om noen vet noe om dette, evt har vært i liknende situasjon!! :-)

Fortsetter under...

Jepp, det er ikke noe krav fra trygdekontoret om at du må få studielån/stipend fra lånekassen mens han har permisjon - bare at du er i jobb eller studerer.

Så hvis du melder deg opp til et studie som regnes som 100%, kan han ha permisjon uansett, med fødselspengene han har jobba seg opp. Hvis han tjener godt nok til at både mamma, pappa og baby klarer seg fint på hans fødselspenger pluss engangsstønaden din pluss barnetrygd, synes jeg det høres ut som en god løsning.

Og siden du egentlig er ferdig utdanna, kan du jo bruke denne tida på å studere forskjellige "kosefag" som bare er morsomme og interessante - de trenger ikke være matnyttige, og du trenger ikke å få gode karakterer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...