Gå til innhold

Emmaljunga city cross??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett på masse forskjellige vogne, så har eg kommet fram tell at eg ska ha emmaljunga city cross:)

Ågså lurte eg på om d e nån som har erfaring me denna vogna?

Vill gjerne vite litt om kordan den e som vogn både d negative åg d posetive:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har denne, kjøpte den som vogn nr 2 til vinteren. Har ikke mye negativt å si om den:-) Jeg er kjempefornøyd, bruker bare denne vognen nå. Den funker i snø, på grus, på steinveg, og asfalt, kort sagt alle steder du går med vognen. Det eneste må være at den ikke er bitteliten sammenlagt, men vi kjører lite bil så er ikke noe problem for oss. Den er ganske lett, jeg har problemer med ryggen men klarer fint å kjøre denne vognen. Jeg har bare sportsdelen, der ligger han nå i lammepose med fottrekk utenpå. Ser så lunt og godt ut. Tror ikke du vil angre dersom du kjøper denne vognen:-)

Skrevet

Denne har jeg også lurt på til nestemann.

Fungerer det å ha den med på flyreiser, eller blir den for stor til det ?

Skrevet

jeg har ikke hatt den m på fly. Antar likevel det vil gå, en venninne av meg hadde med emmalj edge duo på fly, og det er vel en av de største. For å gjøre den litt mindre i sammenlagt størrelse kan man ta av hjulene. Vil tro at det ikke er noe problem:-)

Skrevet

Vi har også lurt på denne vognen, men er litt usikker siden City Bag'en virker litt liten. Hørt noen sier at man ikke kan bruke en så liten bag mer enn ca 3-4 mnd. Er babyen for liten til å ligge i sportsvogndelen når den er kun 3-4 mnd?

(Alternativt lurer vi på Simo kombi som har bag på 86 cm vs 75 cm for City bag'en til City Cross, men det er jo en større, tyngre og mindre pen vogn, særlig sportsvogndelen. Oppdaget at City Bag ikke er noe tyngre enn bagen på Simo kombi, men synes kanskje bærehåndtakene på City bag er litt korte...?)

Skrevet

hei, jeg brukte ikke city bagen. Jeg har opprinnelig en teutonia vogn med mykbag (softbag). Jeg kjøpte city cross-vognen når han var nesten 6mnd for jeg ville ha en mer solid vogn til vinteren, og kjøpte da kun sportsdelen. Jeg ville nok ikke lagt han direkte i sportsdelen da han var 3-4mnd. Det jeg gjorde var å bruke teutonia mykbagen i city cross vognen de første 2-3 ukene jeg hadde vognen. Da lå han på lammeskinn i bagen med dundyne over seg.

Jeg har ikke kjennskap til simo. Ang størrelsen på bagen spørs det vel sikkert også litt når man får baby på året, stor eller liten baby etc. Dersom man får rundt den tiden jeg fikk, må man regne med at det blir litt trangt i bagen opp mot 5-6mnd, fordi de etterhvert skal ligge i voksi/dun/lammepose. Da blir det for liten plass:-) Er de 5mnd i juli feks, ligger de kanskje bare med et teppe over seg.

Skrevet

Tusen takk for svar :-D

Noen andre her som har erfaring med City Bag'en til Emmaljunga? Hvor lenge kunne dere bruke den før babyen vokste ut av den? (Og hva brukte dere oppi da, som f.eks pose, dyne etc?) Byttet dere da direkte fra City Bag til sportsvognen?

Skrevet

Tusen takk førr svar anngående vinterføre:)

D va en ting eg lurte veldi på!

*bor i midt-troms*

Så d e ikkje akkurat så veldi lite snø her oppe om vintern, må a ei vogn som fungere:)

Tenkt åg på d der anngående at bagen va førr liten tell stor voksi pose, men så har d seg jo sånn at eg har termin i mai, åg da treng eg ikkje verdensstørste pose oppi der, åg når d bynne å bli kalt i september, da e jo den lille tøtta mi 4mnda.. Så da e d jo bare å bruke sportsdeln når man legg ned sete heilt:)

D e jo uannsett sportsdeln man bruke mest, d va derfor eg valgte denna vogna..

Tenkte på duo edge, eller kombi vogn, men sportsdeln på de e ikkje like bra, åg ikkje like lett åg enkel har eg hørt..

Et anna pluss e jo at du har to løse vogndela som man feste på, først bruke man bagdelen, så når man e ferdi me den så har man ei heilt ny sportsvogndel, som enda ligg i plastikken:)

Pluss at man kan velge forskjellig farge på sportsvogndeln, åg bagdeln..

*eg e totalt forelska i den vogna. *flire*

Skrevet

Vi er også svært fornøyd med CC'en vår. Setter utrolig pris på å ha en lett, nett vogn som også er stabil og god. Brukte bag'en til prinsen var 6 måneder. Tror kanskje voksipose blir litt trangt i den, men hva med Odenwälder dunpose? Vognen er super som byvogn-kommer deg lett frem overalt. Blir ikke MINIMAL sammenlagt som sportsvogn, men er definitivt en liten nett vogn som også er lun (det kompenserer for at den ikke blir plutteliten). Vi har ikke stasjonsvogn, men den smetter fint inn. Vi valgte City Cross pga vekt og str.

Skrevet

Så bra!:)

*bei gla no*

Eg har jo termin i mai, så en stor voksipose blir jo for varmt uannsett, så når den lille tøtta mi e gammel nok, så blir eg å legge sportsdeln sånn at ho kan ligge der me voksipose/lammeskinnspose.

De jo uannsett sportsdeln man bruke lengst..

Synd liksom d e litt bortkasta å kjøpe kombi/duo vogn me stooooor bag, ågså e vogna dårli/dårliere som sportsvogn.

Da vill eg heller ha en me god sportsdel:)

Åg som ikkje e så kjempe tung:)

Gla eg ska ha den vogna:)

Skrevet

Nå har jeg kun brukt citybaggen, og har faktisk ikke henta sportsdelen på butikken enda..

Men er utrolig fornøyd med baggen. Marcus er 63 cm nå og har goooooood plass oppi voksiposen sin. Den holder nok vinteren over. Men den er faktisk nesten like stor som baggen på Edge duo. Da jeg kjøpte den tok de ut madrassene i bunnen for å sammenligne, og den er ikke mye mindre. Vi stooorkoser oss med den vogna :)

Skrevet

Jeg har hatt den med på wideroefly. Det gikk finfint det, men jeg tok av baggen og la den i egen pose, så tok jeg bilsetet sammen med hjulstellet. Funka som sagt finfint og jeg fyllte baggen med shoppingposer :) hehe

Skrevet

Åh d va jo bra å høre!:)

Glede meg bare enda meir no:):)

Hadde nesten bestemt meg førr edge duo før eg kom borti city cross, åg den e jo mye lettere, åg meir praktisk!

Trur mange "nye" mødre ser på vogn me stooor fin bag, ågså tenke dem mindre på sportsdeln, men d e jo faktisk sportsdeln man bruke lengst:)

Da e d jo litt lurt å kjøpe ei vogn me bedre sportsdel, åg city crossen e jo bedre enn duo edge:)

Eg e så gla førr at eg ska ha den vogna:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Du må huske og se hvordan du synes city bagen ser ut uten trekket som er over beina. Jeg syns nemlig den ikke var noe fin uten, og vil jo gjerne slippe å ha trekket på hele tiden. Men det er jo smak og behag, bare et tips :)

Skrevet

Bestilte vår vogn her om dagen siden det er ca 3 .mnd ventetid i tromsø:-(.. vi valgte city cross med city bag.. og vi får barn i april og da er det vinter her.. Skulle egentlig ha due edge ,men tyngden på den nei hoff!!! City bagen er faktisk ikke så mye mindre enn edgen har målt o.l i butikken såe:-).. prøvde med lammeskinns pose og alt passer fint:-).. nå er det bare kaldt ca 1 mnd så vi trenger ikke ha så mye i den city bagen da:-).. elsker den vogna, men var så usikker på farge at det ble samme farge på hele vogna ,selv om jeg egentlig ville ha 2.forskjellige;-P

.. synes den er fin uten og med trekk jeg.. gleder meg til den kommer;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...