Gå til innhold

Kan man besvime under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjennom min aller første fødsel om kort tid, og sliter endel med angst og uro for det som skal skje. "Alle" sier jo at det er det vondeste de noen gang har opplevd. Når jeg har forferdelig vondt er det ofte jeg nesten svimer av, bare nesten. Derfor er jeg redd for at jeg kan komme til å besvime under fødselen! Har noen opplevd det? Er det en irrasjonell frykt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte jm om det ved forrige svangerskap, og hun sa at uansett hvor vondt det gjør, hadde hun aldri hørt om noen som har besvimt under fødsel.. Kroppen er bygd for å takle fødsel..Også smertene.. Så det går nok bra..:)

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Ville bare berolige deg ved å fortelle litt om min fødsel,- den varte under 4 timer med rier (7 timer alt i alt etter vannavgang) og for meg var det faktisk ikke det mest smertefulle jeg har opplevd! Og da brukte jeg ikke noe smertestillende altså.

Det værste var angsten for smertene!

Skrevet

jeg svimte av under fødsel,men våknetijen av at press riene fortsatte da

Skrevet

Jeg besvimte pga av blodtrykksfall ved forrige fødsel, men da hadde jeg fått en infeksjon i kroppen og var ganske dårlig.

Husk at du kan få smertestillende og at det er folk som hjelper deg der....besvimer du så besvimer du og da får du masse hjelp og støtte og sikkert mer smertelindring og alt det der.

Når du er oppi det er det noe helt annet.

Du kommer til å fikse det fint tror jeg:)

Skrevet

Jeg besvimte midt under en pressrie. Det var faktisk ganske så behagelig. Plutselig ble alt smertefritt.. Hehe, våkna til at jeg måtte presse mer da.. Jeg ble ikke redd, tenkte ikke over det faktisk. Var så konsentrert om å puste og presse..

Lykke til, går nok bra selv om du skulle besvime.. Jordmødrene følger veldig godt med og er der med en gang det skulle være noe=)

Skrevet

Prøv å ikke tenk på at det vil gjøre vondt. Hvis du spenner deg blir det bare vondere. Prøv å slappe av i hender, kjeveparti og puste godt.

Anbefaler Lamaze-kurs på det varmeste. Judith Meadow holder kurs i Oslo og i Ås. Hun er fødselspedagog, søk på "fødselspedagog" på google f.eks.

Skrevet

Hei på deg!

Ehar ikke født sjøl, men e gleda me faktisk litt.Selvfølgelig tror ikke jeg at det blir noe godt, men jeg glder meg veldig til å ha vært igjenom en fødsel. Kroppen vår forbereder seg i ni mnd på hva den skal gå igjennom, så jeg tror kroppen trenger det på en måte. Ga dette noenmening i det hele tatt!

Tenk positive tanker og det positive gror.

Skrevet

Jeg og er litt rar sånn, gleder meg litt jeg også. Min første gang, jeg kan jo ikke gå å grue meg, tenk på den skjønne skapningen som kommer ut, ditt eget kjøtt og blod også så nydelig:) Dessuten kan jeg igrunn ikke forestille meg hvordan det er heller, aner jo ikke hvor vondt det er eller kommer til å bli. Men liker å se fremover jeg da, da kan jeg tåle alt. Bare hue er ute, da er det en rie igjen også kommer resten av kroppen også er det ikke vondt lenger, ikke noe som kan sammenliknes ihvertfall. Men som sagt har ikke peiling, men man må bare tenke positivt tror jeg. Tenk på alle som får unge om igjen og om igjen, det må være verdt smerten:)

Jeg har aldri besvimt før i hele mitt liv, så det skulle jo tatt seg ut om jeg gjorde det da:)

Gleder meg bare så veldig til å møte vesle jenta mi og da må jeg faktisk presse ut denna ungen også:)

Skrevet

Jeg var borte i pasene mellom riene, men jeg tror jeg bare sovnet.

Men jeg har hørt om noen som besvimte i dusjen etterpå så pass på at du ikke er alene den første tiden etterpå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...