Gå til innhold

hvilken 3hjuling er best i terreng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen sier ingen er bra, at de blir litt vaklete og at man ender opp med å bruke de to bakhjulene? setmmer dette? går innimellom tur i skogen , grusveier osv.og har en god del tykk snø o.l på bakken hvor jeg bor.

hvilken burde jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde gått for en Teutonia X3, eller kanskje TFK Joggstar 3.

De er begge stødige og har fast forhjul.

Skrevet

hei intensity!

takk for svar, her kommer flere spørsmål!;)

hmmm, hadde håpet på å kunne kombinere terreng-vogn med byvogn, men d er kanskje lurest med fast forhjul da altså?

hva hvis man ønsker seg en byvogn da, er d dumt å ha fast forhjul da?

Hi

Skrevet

Du kan jo gå for Teutonia S3 eller TFK Joggster Twist, de har bevegelig framhjul som kan låses. Da passer de både i by og terreng.

Men det er selvfølgelig en del som er utsatt for slitasje ved hardt bruk, derfor anbefalte jeg de med fast forhjul først. Tenkte du kanskje skulle ha den kun til terreng.

Det går fint å kjøre en med fast forhjul på småshopping, men det kan ikke måle seg med en med bevegelig.

Skrevet

Det går an å kjøpe med et ekstra roterende hjul til TFK joggster. Da bytter du hjul etter hvor du skal kjøre. Ble anbefalt det av en representant for TFK. Joggster er 500 kr billigere enn Joggster Twist, og det ekstra hjulet koster ca 700, så det blir ikke så mye dyrere enn å kjøpe Twist, og da har du valgmuligheten.

Skrevet

Syns den TFK Joggster med ekstra stor hjul ser fin ut. Der kan vel ikke forhjulet byttes ut med svingbart, men den virker veldig god i terreng.

På grusvei går vel det meste bra. Ville tenkt litt på fjæringen i vogna da. Særlig om du skal gå med baby i bag. Har venner som byttet ut OTH Urban Jungle pga manglende fjæring når de brukte bagen. Babyen lå og ristet på grusvei. I sportsvognsdelen er det ikke noe problem siden den er laget etter "hengekøyeprisippet". Tror at OTH har gjort noe med fjæringen nå.

Skrevet

Hva med Traxx Marlin 3?!

Den har fjæring, delvis svingbart fremhjul som ikke skjener så lett, lufthjul og godt styre å manøvrere med, samt at den er veldig stabil!

Bakdel er kanskje at den ikke går så veldig høyt fra bakken, men dersom man går på normale stier tror jeg den skal fungere godt.. det er iallfall egen erfaring..

Men, det kan nok hende at noen vogner som har større hjul kan være bedre i terreng, men denne vogna har altså mange andre kvaliteter også - full liggestilling og SITTEstilling med enkel trinnløs regulering, stor varekurv osv.

Skrevet

Har fortstått på endel at OTH Mountain Terrain er veldig god til sånn bruk.. fast forhjul.

Skrevet

OTH sine vogner er ypperlige, samme med Easywalker..! De har store, gode lufthjul og det forreste kan låses når du går i terreng... Supre vogner..! Ville ikke gått for Teutonia S3, den har ikke lufthjul, synes selv den er litt "hard" å trille, men absolutt kjempegod, men ikke som med lufthjul ;-)

Skrevet

OTH Urban Jungle, helt fantastisk i terreng!!!

Skrevet

Jeg har en easywalker classic som jeg går på tur i skogen og på grusveier med men som samtidig er en snerten byvogn også. Den har et fast framjul. Kan også kjøpe et svingbart hjul og da blir den en god og praktisk byvogn.

Skrevet

Signerer på denne! OTH urban jungle er suverén! Har trillet den uten problemer på stranden, på fjellet, i gjørme, i snø, på asfalt, over røtter og steiner i skogen, på brostein og trikkeskinner i byen, på grus. Den takler absolutt alt!

Skrevet

Teutonia spirit s3! Den har låsbart forhjul, er stødig og har bra demping.

Skrevet

Har den selv, og vil ikke anbefale den for skogsturer. Synes det bevegelige hjulet er veldig "slapt", og begynner fort å skjene- utrolig irriterende!

Skrevet

OTH urban jungle er suverent best i terreng og snø. S3 tåler ikke påkjenningen i terrenget og fungerer dårlig.

Hvis man vil ha en ren terreng/fjell vogn er det sikkert lurest med en OTH med fast forhjul.

Skrevet

Jeg vil anbefale teutonia y2k. Synes den er veldig god å kjøre både i byen og i skogen. Og gutten min har elsket å sitte i vognen. Kunne sitte lenge oppi den og bare kose seg, selv etter at vi var kommet hjem igjen fra tur.

Angrer ikke på at jeg kjøpte den :)

Skrevet

Kan jo dele mine erfaringer ettersom jeg også ønsket en turvogn og går mye på grus, skogsveier osv.

Jeg hadde først en teutonia y2k/k og er kjempefornøyd med den vognen til de fleste formål. Når jeg gikk i forholdsvis ulendt terreng syntes jeg denne vognen ble for lav og jeg savnet håndbrems. Men ellers er det en kjempevogn, den er lett, tar liten plass i bil, full liggestilling og sittestilling og småen har god plass.

Bestemte meg for at jeg ville ha en vogn med store hjul og endte da opp med en TFK Joggster 3 med 16" lufthjul. (liker de punkteringsfrie dekkene til teurnoia godt...slipper å tenke på å fylle luft !! ) Den er super ! Høy siden det er store hjul, har håndbrems, god demping, god plass til småen, full liggestilling og sittestilling, masse praktiske lommer på vognen og stødigere enn Teutonia....kjempefornøyd !! Jeg går med hund som drar litt og merker at TFK er mer stabil enn teutonia. Det negative med den er at den er stor ! Tar større plass i bilen pga de store hjulene. Det kan kjøpes roterende forhjul til den, men jeg har ikke behov for det og kan derfor ikke si noe om hvordan det er.

Når jeg var rundt for å se på vogn for å bruke i terreng er det som regel denne eller GT Safari som ble anbefalt. De fleste har anbefalt meg fast forhjul. Easywalker ble jeg frarådet pga for lite støtdemping. OTH ble for lang når den skulle legges i bil ettersom vi har hundebur i bilen. Valgte ikke GT Safari ettersom den ikke har regulerbart fotbrett og full liggestilling.

Håper du ble noe klokere. Lykke til med vognvalg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...