Gå til innhold

sønnen vil ikke ha vann bare eple juice blandet med, er det farlig??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bra for tennen. Juice etser.

Vann kommer han til å drikke når han er tørst hvis han ikke blir tilbudt juice.

Skrevet

det er kanskje litt dumt å venne på barnet med bare det!?

juice inneholder fruktsukker (nektar er tilsatt sukker og), og det er ikke spesielt bra for tenner. ellers er juice jo fra frukt, og dermed sunt, med vitaminer - så ensidig dumt er det ikke (om du skjønner hva jeg mener). men alt med måte... synes jeg. :)

om barnet ikke lærer å drikke bare vann er jo ikke det bra, i og med at det vil få i seg sukker til enhver tid - mellom måltider og. det er ikke ideelt da...

prøvd å la være å vise fram juicen?

ikke tilby juice!

ikke server annet enn vann? (og melk)

forsøk å ignorere trasset og grining om juice.

Skrevet

Farlig og farlig.. det kommer vel an på når han drikker og hvor mye. Ikke så lurt å gi i flaska på nattetid f.eks. Det er vel veldig få som vil hevde at det er farlig å drikke eplejuice - men det er klart bedre å drikke vann - og dumt om man ikke kan drikke det alene på lengre sikt. Jeg ville ha kjørt en kampanje på å ikke ha eplejuice i huset på en stund og bare tilby vann - om du ønsker å snu vanen. Min lille gutt ELSKER vann - så jeg har ikke det problemet.

Dette er bakdelen når man introduserer juice osv. tidlig - du hadde hatt det mye lettere om du introduserte vann først. Det er ingen grunn til at en på 13 mnd trenger å drikke annet enn morsmelk/erstatning og vann. Jada - jeg vet at det ikke hjelper deg - men tips til andre :)

Skrevet

Jenta mi liker ikke juice hun da men bare vann.Kanskje fordi hun har smakt det en gang å da var hun syk å måtte prøve å få henne i noe næring. Tror det har noe med hva de er vant med. Hadde ikke gitt han det hver dag vis jeg var deg, ikke at det er kjempefarlig for tennene(pass på å pusse godt) men tror vanen med å få noe søtt i drikkekoppen til vanlig ikke er så bra.For det kan skade tennene senere vis han drikker for mye søtt.

Prøv å kutt ut juicen en stund så vender han seg sikkert til å drikke vann, for tørst blir han jo en eller annen gang.

Skrevet

Sønnen min fikk alltid vann med eplejuice i..han ville IKKE ha vann..han brakk seg tilogmed..får han fortsatt ikke til å drikke vann..da drikker han ikke i det hele tatt.

Skrevet

han vil ikke ha vann. prøvde med vann først drev på med det lenge

Skrevet

Grunnen til at han ikke vil ha det er jo at du presenterer han for et alternativ han liker bedre, og at du har latt han få velge mellom det og juice.

Skrevet

Gutten min drakk vann på flaske fra han var 3 mnd. og liktem det veldig godt. Men så ble han syk da han nettopp hadde rundet året, og ville ikke drikke. Legen anbefalte å gi saft eller juice. Og etter dette har vi hatt samme problemet som HI. Han vil bare har eplejuice med vann i.

Jeg gir han en kopp med eplejuice og vann, morgen og kveld. Vil han ha mere får han vann (også melk da) Er han tørst drikker han vannet.

Skrevet

Datteren min var også sånn, helt til hun startet i barnehagen når hun ble 1 1/2 år - da så hun at alle de andre ungene bare drakk vann, da ville hun det også.

Hjemme på dagtid så får hun eplejuice og vann 50/50 - eller bare vann, litt ettersom.

Det er ikke farlig å gi sønnen din bare juice, men bland ut med litt og litt vann - og puss tennene godt på kvelden.

Skrevet

Best med vann, men det er nå ikke alltid at det er like godt mottatt fra de små. :) Vi gir fortsatt vann, men også tynn saft. (Fun light)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...