Gå til innhold

Noen som har blitt fort gravide etter en MA?


1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

Hadde 15 des å lurer på om det er mange som har blitt fort gravide igjen uten mens imellom?aner jo ikke når jeg får eggløsning.hmm.noen tips?evn teste hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

 

Jeg henger meg på dette spm tror jeg..

Hadde SA for en mnd siden....

 

Lykke til uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne begynt på min 3 mnd når jeg tok utskrapning.men det hadde trolig vært dødt siden uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off..så fælt da.... føler virkelig med deg!!!

 

Ja, man føler seg ganske hjelpesløs når det skjer... man kan ikke forestille seg det, om man ikke har vært der selv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei er ikke gravid nå, er bare inne her for å lete etter svar egentlig.. :)

Hadde en SA for en mnd siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey ja jeg også.bare inne å sniker litt å ser om det er nadre i samme situasjon.har du tenkt å prøve på nytt nå eller?fått mensen igjen+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har VELDIG lyst å prøve igjen, men er som du sier, ikke så lett, aner jo ikke nå EL er eller noe.. Nei ikke fått mensen igjen heller..

Er vel bare å "gi jernet" å håpe at det blir klaff...? :)

Var det første gang du var gravid eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest her inne at det er mange som har fått el 2 uker etter ma.hmm.ja var første gang for meg.deg også?

prøvd eggløsningstester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei;) Jeg hadde en ma i 12uke i juli. Spiren satt på nytt etter en mens. MIstet desverre igjen i sa i da jeg var 6+1. En ny spire fant veien også denne gang etter bare en mens;)

 

Er nå gravid for 3gang og denne gangen tror jeg det går;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var første gang for meg, så var jo overlykkelig - som alle andre i samme situasjon!! :)

 

Nei har ikke kjøpt meg EL-test, ikke "kommet så langt" ennå, for har prøvd å gå inn for IKKE å tenke så mye på det i julen, men nå når hverdagen er her igjen, klarer jeg ikke å tenke på annet!!!

 

Har du kjøpt EL-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ønske deg kjempe-masse lykke til!!

 

Håper spiren klamrer seg fast denne gangen!!!! :)

Er så flott å høre at man kan bli gravid igjen FORT etter MA/SA..

 

Har hørt noe om at man kan være ekstra "fruktbar" og "mottakelig" for å bli gravid i en par-tre mnd etterpå..? Stemmer dette....??

 

Uansett, LYKKE TIL!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare nevne at de samme symptomene mine er tilbake igjen nå, ømme bryster... men om jeg skulle tatt en test nå, tror dere at den ville vist positiv selv om jeg IKKE er gravid, men kun pga SA for ca. en mnd siden...? Når går HcG ut av kroppen etter SA....?

 

Er så rart, for mistet sympt. mine rett etter SA for en stund, og nå er de tilbake... men tør ikke teste om den ikke er "pålitelig" ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt hcg forsvant innen en uke da jeg hadde sa i oktober. Det forsvinner rimelig fort om man ikke har kommet så langt på vei.

 

Det med å være fruktbar etter en sa kan vel være både og.... mange sier at man er det pga hormoner men etter min mening kan det være greit å vente en mens så slimhinnene og forholda i livmora er optimalt igjen. Men mange, og da mener jeg en god del, har blir gravide igjen umiddelbart etter en sa. Så sjansene er til stede!!! Gode sjanser;)

 

Du burde ta en test syns jeg. Hcg fra forrige graviditet burde være ute nå og om det ikke er det så vil det sikkert være så lavt at det ikke slår ut på en test. Tester du positivt nå så ring legen og få de til å ta en prøve på hcgkvantiteten din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, TUSEN hjertelig takk for svaret...

Der stod nesten ALT jeg har lurt på de siste ukene....

 

Jaja, da er det vel bare å ta en test da... :)

Man blir helt tussete av alt det her....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig;) Hva har man bim for!!

 

Man blir gjerne litt tussete av sånt noe.. jeg vet akkurat åssen du har det.

Jeg var rimelig tussete selv sist.. er tussete enda jeg da men det er nok pga at jeg er gravid igjen;)

 

Og siden du har fått symptomer igjen så høres det jo lovende ut da!! Jeg å mistet alle symptomene før saen og de komm ikke akkurat tilbake før jeg var gravid i gjen;) Så ta en test og masse lykke til!!!! Skulle det ikke gå denne gangen så må man bare prøve igjen, og ikke gi opp!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det var veldig nyttig for meg også å lese svarene dere gir hverandre. Jeg mistet selv etter 7 uker (ma) og etter en uke var alle symptomer på at jeg hadde vært gravid borte. Det er nå 12 dager siden jeg aborterte.

 

7 dager etter jeg aborterte tok jeg en eggløsningstest og den viste at jeg hadde el. Jeg testet igjen etter 10 dager og da viste den igjen at jeg hadde el. Jeg har ikke fått mens enda. I går klarte ikke jeg og samboeren min å holde fingrene fra hverandre og hadde sex.

 

Det blir spennende å se om det blir noe resultat av det. Da ville vi blitt superglad, men redd for om det skjedde for tidlig etter ma. Legen min sa at det ikke var farlig å bli gravid rett etter en abort, men at det var mere psykisk og fysisk om når vi ønsket å ha sex igjen.

 

Vel vel, krysser fingrene for dere og håper ting går slik dere ønsker det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Men hvis det var dødt alt i uke 8, merket du ikke noe på symtomene. At noen av gravidsymptomene forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt to MA, ble gravid innen to måneder etterpå begge gangene!

Lykke til! Håper det går like greit for deg som for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...