Gå til innhold

når pleier hodet å feste seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 37. (i følge bim).har hatt en del stikkende smerter nederst i bekkenet og i kjeden den siste tiden. Skikkelig vondt av og til...! er usikker på om magen har sunket, altså, den blir jo bare større og større! hehe..hvordan merker man at hodet har festet seg? og hvor lang tid tar det fra hodet fester seg, til man føder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at mange kjenner veldig nedpress i bekkenet og stikninger i underlivet når hodet er festet. Jordmor/lege pleier å sjekke dette mot slutten av svangerskapet. Klemmer og trykker på magen. For førstegangsfødende er det visst vanlig at hodet fester seg mye tidligere enn for de som har født før. Men ingen regel uten unntak. Jeg har 9 dager igjen, og hodet er ikke festet. Trodde jeg måtte se for meg 2uker overtid og igangsetting. Men svigerinnen min fødte like før jul, og kunne fortelle at hos henne hadde ikke hodet festet seg på siste kontroll 5 dager før termin, likevel fødte hun til termin etter et par dager med maserier. Plutselig skjer det, så er det igang. Så det er håp for meg også å føde til termin =)

Skrevet

jeg hadde mye stikkinger og nedpress for 2 og 3 uker siden var hos jm denne uka men hode hadde ikke festa seg enda,det lå langt ned men ikke festet,har fortsatt mye nedpress + at magen har sunket men tydligvis sitter hue løst så det kan visst variere veldig..

mange ganger fester ikke hodet seg før noen få timer før fødsel,og vannet kan jo gå selvom hode ikke er festet.da MÅ du være forsiktig med og bevege deg rundt,legg deg ned og ring føden.di kan nemli få navlestrengen rundt hue og bli kvelt!

Skrevet

Første gang festet hodet seg i uke 32 og gikk i tillegg 2 uker over termin. Var festet i 10 uker altså før det ble noe fødsel. Så det er ikke vits i å tro på snarlig fødsel selv om hodet er festet :-) Er nå 34 uker og det er sunket ned, men ikke festet seg. Satser likevel på å ikke gå over noe særlig.. :-)

Skrevet

Festet seg ikke hos meg første gangen, så når hodet fester seg er nok ikke så veldig avgjørende for når ungen kommer ut.

Klem

Skrevet

Festet seg i uke 34 hos meg. Merket det ved at jeg fikk stikkinger i lysken ofte når jeg var ute og gikk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...