Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Sammarbeider DÅRLIG med tannpus....vrir seg bort, og det er ikke mange strøk tannkosten kommer borti tennene...... Bruker barnetannkrem..... Fler typer.... Hvor mye skal jeg presse, hvor mye skal hun tvinges?
Ranveig R Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Har du prøvd å la ho pusse med ein tannkost mens du pusser med ein annan? Prøvd å distrahere ho med noko veldig spennande (hos oss er katten ein favoritt)? Prøvd å la ho pusse dine tenner mens du pusser hennar? Dette er i alle fall ting som har hjelpt oss.
winneboo Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Har desverre ingen gode råd til deg, sliter med akkurat det samme så du er hvertfall ikke alene om det. Har noen bedre dager å noen verre. De gode dagene får jeg lov til å pusse de tennene nede godt, mens de oppe+ jekslene får jeg ikke lov å røre. Kan hende de er såre i munnen pga alle tennene som bryter opp å. Jenta mi har fått 4 jekseler på bare et par uker så tror nok hun har hatt litt vondt da. Jeg prøver å tvinge henne men det går ikke for hun låser munnen, så jeg er heller litt forsiktig å synger litt for henne å lar henne holde tannbørsten selv å da putter hun den i munnen, men blir litt skeptisk når jeg pusser med den da. Ikke lett dette her altså, men prøv deg frem forsiktig så kanskje hun godtar tannbørsten om ikke så lenge. Redd for å tvinge henne med makt for at hun skal bli enda mer negativ til tannbørsten enn hun er. Du kan jo også passe ¨på at hun f.eks ikke drikker så mye søte drikker å at hun drikker vann etter siste måltid. Jenta mi drikker bare vann og melk, saft og juice holder vi oss unna frem til hun er blitt flinkere til å pusse tennene.
Anja Annonym Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 ......tøtta mi nekta også å få tennene pusset, og det helt til jeg fant på det geniale: Dobbelpussing Ba pappaen holde ungen. Pussa så først tennene hans, mens jeg overså ungen. Gjorde dette et par kvelder. Tredje kvelden pussa jeg tennene både til sambo og unge, og siden har hun nesten likt tannpussen.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå