Gå til innhold

Andre med små barn og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen andre som har småbarn og er gravid? Jeg har ei jente på ett og skal ha ny i mars.

Vil gjerne ha kontakt for å utveksle erfaringer. Er litt redd for at det skal bli travelt å ha ei lita hjemme sammens med en baby. Men alt skal gå!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det må bare gå dette her.....

Vi har en gutt som blir ett år 25/1 og har termin med nestemann 26/1.

Heldigvis har jeg en mann som er mye hjemme.... Blir nok travelt en stund, men har tro på gode rutiner!!! Heldigvis sover gutten vår hele natten (12-13 timer)...

Skrevet

hehe, var det planlagt?

Hos oss var det ikke planlagt å bli gravid men vi er kjempeglade for det kommer en liten lekekamerat.

Våres jente sover også tolv-tretten timer pr natt men er ganske aktiv ellers i døgnet:)

Vi bor i blokk med to trapper, er så spent på hvordan det blir.

Hadde du en normal fødsel sist? Jeg hadde hastekeisersnitt og er nervøs for at det samme skal skje igjen.

Skrevet

hei

vi får ca 14,5 mnd mellom våre:-)

tror det kommer til å gå kjempe bra

håper nr 2 er like snill som nr 1 har vært :-)

Skrevet

Sønnen min er 15 mnd og vi får en baby til 5.mars...

Blir spennende men sikkert litt av hvert å gjøre:)

Er jo litt tyngre å være gravid nå med en som gjerne vil løftes og bæres og sånn, men han har heldigvis blitt flink til å gå nå.

Vi bor i 3.etasje uten heis med utvendige trapper så har vogn både oppe og nede.

Men mangler en søskenvogn. Det må vi nok skaffe oss etterhvert.

Vil gjerne utveksle erfaringer jeg også for er veldig spent på hvordan ting vil bli.

For oss var det veldig planlagt, da vi ønsket søsken til gutten vår i nær alder...

Vet ikke hva vi får nå:)

Skrevet

Hei!

Er det mulig å sende private meldinger her på bim?

Vi må også kjøpe oss ei søskenvogn nå etterhvert.Er så i tvil om hva vi skal kjøpe. Har du noen forslag? Har sett på ei men den var så j... dyr. Men men, mulig det er det vi må ha , for vil ha noe skikkelig når vi skal ut på tur med to små. Noe som er lett å håndtere.

Jeg er enebarn og vet hvor kjedelig det er. Gleder meg sånn til jenta og gutten våres kan leke sammen og ha glede av hverandre!

Nå er jeg mer opptatt av om hvordan hun på ett reagerer når det nakover. Og når pappa holdt en liten baby , bare koset med hånden til babyen ble hun rasende. Men men, alt er en overgang:) og det blir sikker bra til slutt.

Jeg er også klar over at vi må ha gode rutiner på alt vi skal foreta oss.

Er deres barn i barnehage? Vi hadde ikke plass så jenta våres blir hjemme med babyen. Sist var det jo bare luksus å få barn selv om jeg da synest det var slitsomt. Denne gangen blir det nok litt mer arbeid. Håper bare jeg får til amminga. sleit veldig sist men fikk det til etter noen uker.

Hva hvis det blir keisersnitt med dere? Har dere planer om hvordan dere skal få ordnet dagen deres hvis dere har små barn hjemme i tillegg? Skal jo ikke løfte noe før etter seks uker og jenta våres elsker å bli bært rundt hit og dit. Hun har ikke lært seg å gå enda. Kommer i hvert øyeblikk sikkert..:)

Skrevet

Hei. Jeg har ei jente på 1 år og venter nr to i mars. Har ikke fått barnehage plass, så jeg skal gå hjemme med begge. Blir nok slitsomt, men gleder meg veldig til nr 2 kommer.

Skrevet

Hei igjen.

Man kan sende private meldinger her hvis du går inn på profilen. Du kan f.eks klikke på mitt nivk og så velge å sende meg en melding.

Vi har heldigvis barnehageplass til gutten vår, så sånn sett blir det nok lettere for meg...:) Barnehagen ligger rett ved siden av her så har tenkt å ha han hjemme av og til og la han få litt kortere dager, men tror han har godt av å få være sammen med jevngamle og leke i barnehagen. Jeg får jo ikke like mye tid til det.

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, så mannen min blir hjemme med oss i 1 mnd og det er såå flott. Han hadde to uker ferie til gode og å er det påske mitt oppi det hele...

Når har du/dere termin? jeg skal ha ks 5.mars

Skrevet

Her blir det også to tette... 20 mnd i mellom.. Og sønnen våres har enda ikke sovet en natt igjennom... så dette kan bli spennende... Han har hatt problemmer med søvnen siden dag 1... Men vi har 70% barnhageplass og veldig snille svigerforeldre som bor min unna, så jeg tror dette skal gå bra..:) det eneste som er litt synd er at mannen min er borte 12 timer i ukedagene pga langreisevei til jobb...Men vi har valgt det selv og nummer to var veldig planlagt...Tror rutiner er veldig viktig når man har to tette...:).

Skrevet

Hei igjen!

Vi hadde planer om to tette, men trodde jo ikke at det skulle klaffe på første forsøk...(mannen min påstår han føler seg snytt.....)

Vi har ikke barnehageplass til eldstemann nei, (kan hende jeg vurderer å søke fra høsten av....) Søstra mi skal ha en fast dag i uka som hun skal ha en av barna, så vi/jeg kan kose meg ordentlig med en av dem uten at det går utover den andre...

Blir det keisersnitt så har mannen min krav på sykemelding siden jeg ikke kan ta meg av egne barn pga opreasjonen. Det gjelder jo alle i samme situasjon. Må si jeg gruer meg litt til fødselen denne gangen, har liksom ikke kommet helt over forrige. (Den gikk litt vel raskt, så jeg endte opp på operasjonsbordet etterpå for litt "sammensying"..) Men ut skal han uansett.....

Når det gjelder vogn, så har vi kjøpt søskenvogn på Babyproffsen på Nordby (bor i Sarpsborg så vi har ikke lange veien å kjøre for å kjøpe billig barneutstyr!), monterte vogna her om dagen, men fikk litt panikk når jeg så hvor smal hver "del" er, så her er det ikke plass til mye vinterposer eller skinn.. Får håpe på en fortsatt mild vinter.. Men det er jo ikke den vogna vi skal bruke som hovedvogn heldigvis..

Skrevet

Jeg har en sønn på 17 mnd og venter en jente når som helst (termin 18. janaur). Vi hadde planlagt to tette og har full barnehageplass til førstemann. Vi har kjøpt Phil&Teds side-ved-side søskenvogn, og gleder meg til å ta den i bruk om kort tid. Har prøvd å forklare sønnen min at "mamma har en baby i magen", men tror egentlig ikke han oppfatter så mye om hva som er i ferd med å skje... Blir spennende å se hans reaksjon når babyen har kommet.

Skrevet

Hei.

Har termin i mars jeg også. Og har en datter som fyller 2 år om 3 uker. Hun er i den fasen som er litt vanskelig for tiden, jeg har søkt om barnehage plass til henne og krysser fingrene på at hun får plassen og begynner når som helst! Jeg vet ærligtalt ikke om jeg vil takle en liten baby samt henne ved siden av. Har også en sønn på 5 år, han går i barnehagen og er en fin stor gutt jeg ikke trenger å bekymre meg for.

Men om datteren min ikke får plass i barnehagen, så går det nok bra det også. Man må finne en riktig rutine som tilpasser for både babyen og for datteren min. Men ingenting er enkelt i begynnelsen.. Men så har jeg jo mannen min også da, han jobber fra kl 06-14, så det går.

Lykke til! Det går sikkert bra! Det viktigste er å ha en god tålmodighet!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...