Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 guttten min har begynt å snu seg i senga om natta. er så redd for at han ikke skal få puste jeg da. han bruker pute og har gjort det fra dag 1, det fikk vi beskjed om fra sykehuset. nå er jeg redd han kveles i puta .. synes ikke d ser ut som om han har den refleksen at han snur ansiktet til siden hvis han får puta midt i fjeset, er dette normalt? trodde de hadde en automatisk refleks for dette hvis de ikke følte de fikk nok luft? hva kan jeg gjøre for å ikke engste meg sånn, hvordan bør han ligge om natta? i pose? uten pute? hjeeeelp en nevrotisk mamma!!!! ( )
yasmina Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Hvis dem kan snu seg selv skal dem kunne ligge slik dem selv vil !!! Er nok helt trygt, men hvis du er usikker kan du jo ta bort puta.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Huff, er livredd for krybbedød uansett :-( Har ikke godt av å tenke på det, men det er i bakhodet :-/
Hoppetussa Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Husk at når vi vokste opp, lå alle barn på magen. La oss si at det ble født 50 000 barn i året(rundt det tallet det ligger nå) - og ca 150 barn omkom i krybbedød. Tallet er for stort for de som blir rammet av det, men er likevel ikke så veldig mange. Hvis du allikevel sover bedre om natta hvis han sover på ryggen(det hadde jeg gjort), kan du spenne han fast i baby safe, som du får kjøpt i barneutstyrsbutikker. Hadde uansettt tatt vekk puta.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Det er dessverre IKKE riktig at det er trygt for dem å ligge på magen når de lærer å snu seg selv. Det er nettopp det at "alarmsystemet" for å få nok luft ikke er helt utviklet, som antagelig er årsaken til krybbedød. Det er i hvert fall det de siste antagelsene handler om. Men det er som Hoppetussa skriver; det er veledig få som dør, og en må ikke være for hysterisk heller (det skriver jeg, som sikkert er blant de mest hysteriske selv!). Gutten min bruker nattpose - egentlig fordi han ikke skal sparke av seg dyna. Men den virker også slik at han ikke snur seg. Nå har jegbegynt å feste den med snorer til sprinklene, slik at han ikke klarer å snu seg hvis han skulle prøve det.
Hoppetussa Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Ja, mener det var du Foringsautomaten, som hadde et par linker ang ny forskning(der kom begrepet igjen :-) ) om krybbedød. Jeg er også hysterisk ang krybbedød. Nå har hun sovet hele natta i ei uke, og jeg har hatt den dårligste søvnen på lenge, for jeg må sjekke henne hele tida... Nattpose er fint for de som sparker av/drar dyna over hodet, men du bør bruke baby safe hvis babyen snur seg.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 På nattposen vår er det hemper nederst på hver side, der en kan feste snorer og knyte fast i senga. Da fungerer den sånn at han ikke kan snu seg. Jeg trodde det var dette som ble kalt "babysafe" her :-) Hva er "babysafe"?
Hoppetussa Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 I prinsippet det samme som nattpose, men med seler så hele babyen er spent fast.
Thea Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har samme problemet: lillegull er 7,5 mnd og havner stort sett på magen når vi legger henne. Snur henne tilbake til rygg så lenge vi er våkne men ikke når vi har lagt oss... snakket med helsestasjonen om dette og de sa vi skulle bare la henne ligge på magen. På nettsidene til Foreningen for uventet barnedød står det at risikoen med mageleie avtar betraktelig ved halvtårsalderen og barnet selv snur seg på magen. Hadde egentlig slått meg til ro med det. Burde jeg ikke det???? Hva slags ny forskning er det snakk om???
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Lukas er bare 4 mnd og snur seg rundt på mage! Hvor får man kjøpt disse posene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå