Gå til innhold

Bør jeg begynne med grøt..?

Anbefalte innlegg

Lillegutt er nå 4 mnd. De første 3 mnd spiste han 1-2 ganger i løpet av natten, han hadde også en periode der han sov 12 timer uten å spise. Nå, siste 3 ukene har han krevd mat ca hver 2.-3. time hele natten. Jeg tror jeg har nok melk om kvelden (dette vet jeg ikke helt sikkert) siden han drikker det ene brystet tomt, får tilbud om det andre, men drikker bare noen super før han gir seg. Jeg hadde håper å kunne fullamme i to mnd til, men hvis han ikke får nok så må jeg vel begynne med litt grøt. Kjøpte en pakke grøt i dag, men det er med litt tvil jeg evnt gir han det.

Jeg har heller ikke veid han på ca 1 mnd, så jeg vet ikke hans vektoppgang. Skal på helsestasjon om ca 1 uke.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7677269-b%C3%B8r-jeg-begynne-med-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vill i hvert fall ha ventet til jeg hadde veid han. Hvis han ikke tar den andre puppen på kvelden, har du nok melk. Hvis han fortsatt er sulten, vil han være veldig misfornøyd. Hos oss var det illskriking og fortvilelse hos mor og barn etter at begge puppene var tomme(jeg vet det var "sulten-gråt", ikke trøtt) - da begynte vi med grøt.

Det er dessverre ikke sånn at søvnmønsteret går til at de sover hele natta etter 3 mnd, og kun halvparten av alle barn sover bedre ved intro av fast føde, så det er ikke sikkert det vil hjelpe. Kanskje han bare er i en periode der han trenger mat oftere.

Ja, det er jo klart det skal være en situasjon du også kan tåle, det kan jo hende ammemønsteret endrer seg, at du er inne i en økeperiode. Men personlig ville jeg ha ventet. Du kommer til å være glad du ventet en stund - bæsjebleiene blir mindre morsomme å ta ved fast føde! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...