Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er så lei av å amme. Huff, jeg får så dårlig samvittighet av å si det, men jeg føler ikke at jeg gjør noe annet enn å amme. Min lille vil ha mat annenhver time og det er såååå slitsomt. Hun legger på seg mer enn nok og er en god og sunn jente. Men hun spiser lite og ofte virker det som. På en måte har jeg lyst til å slutte å amme, men samtidig vet jeg jo hvor sunt det er å drikke morsmelk. Jeg tror ikke jeg har nok melk til å pumpe meg og gi på flaske heller. Er det noen andre som føler det samme?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Jeg gav erstatning 1 dag bare for å se. Så pompa jeg meg hver gang han hadde fått mat for å se om jeg hadde nok melk! Det hadde jeg plenty av, så kommer til å fortsette :-)
Kakebakesøte Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Hm... vet ikke helt hvordan jeg vil begynne. Det er ikke bra at du synes det er pes å amme, det gjør ikke dagen din noe bra. Men så, på den annen side, tenk at dette bare er en kort, kort periode i livet ditt. For det er det, tiden går jo så utrolig fort. Jeg mistet melken når jenta mi var 6 mnd, og før det fikk hun både mm og mme. Det var utrolig trist å miste melken; fordi det er veldig bra og fordi det gir en spesiell nærhet. Har alltid synes de som har fått til ammingen har vært så heldig. For det er dere virkelig. Forstår at det kan være slitsomt, men prøv å holde ut. Vri det til noe positivt Du skriver ikke hvor gammel barnet ditt er, kan jo godt hende du har holdt på en stund allerede... Jeg kan love deg at vasking av flasker er skikkelig kjedelig
susemor-3 små Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Babyene vil ofte ha mat veldig ofte i starten, og det er lett å bli sliten og utmattet. Jeg har tenkt sånn begge gangene, men holdt ut. Tatt en dag av gangen, og tenkt at alle dråpene har vært bra å gi. På den måten har dager blitt til uker og mnd. Og personlig er jeg så lat at jeg ikke gidder å stå og vaske/koke opp en haug med flasker, det er jo så lettvint å bare dra ut puppen og gi når babyen måtte finne på å bli sulten istedet. Men dette bestemmer du selvsagt selv. Babyer som får mme blir fine babyer de også!! Amming er ikke alt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Takk for koselige innlegg. Jeg skal nok holde ut. Er bare ekstra sliten ikveld og frustrert og oppgitt. Men jeg gjør alt for min lille prinsesse.
Hoppetussa Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Det er ikke noe rart at du føler det sånn av og til, klart man blir sliten. Men tenk så enkelt du har det når du reiser bort med babyen da! Jeg er på ei barselgruppe der jeg er den eneste som ammer fortsatt. Rett før jul hadde vi treff, og da sa alle de fem damene at det var sååå godt å slippe å amme. De hadde ikke hatt noen ammeproblemer, de kuttet bare ut da babyen var 5 mdn. Rett over jul møttes vi igjen, og da var det klaging over å vaske flasker og styret med å lage mme, huske på å ta det med seg, osv. Enkelte blir aldri fornøyd! :-) Hvis du trenger litt motivasjon:http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=335
mummiboy 21.07.06 Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jeg er også lei av å amme, jeg har hatt dårlige erfaringer med ammingen fra dag en! Har hatt for lite melk på kveldene og på natta, derfor har lillegutt fått mme på kveldene og for ca 2mnd siden sluttet jeg å amme på natta, synest det er mye enklere å gi en flaske på 150 ml, da vet jeg at han er mett og go. Da jeg ammet kunne jeg sitte i timevis og han ble aldri fornøyd. Så nå tar det toppen 10 min så er jeg i seng igjen,, kjempe dejli!!. Lillegutt begynte med grøt da han var 4 mnd, og begynte denne uken med grøt måltid nr 2, da har han ikke trengt flasken på natta, har da sovet fra 19.30 til 7- 8. Jeg bestemte meg da lillegutt var nyfødt at jeg max skal holde ut i 6mnd, så nå har jeg nedtelling til den 21 januar Nå ammer jeg 3-4 ganger på dagtid, men det er mest for kosen sin skyld, virker som han selv trapper ned Å koke flasker gjør jeg med glede, istedet for å ha en hylende unge som er konstant sulten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå