Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 barnet mitt er 4 1/2 måned og vært en del sutrete. kan d være tenner på vei? har hørt det kan gjøre vondt en god stund før de bryter ut. hvordan kan man se om de er på vei, blir gommene røde el? vi har så smått begynt med litt grøt på kvelden. hvor lenge kan de få morsmelkerstatning egentlig? mener jeg har hørt til de er 6 måneder. er d da sånn at de overhodet IKKE må få mme etter den tid?? i så fall føler jeg nesten at vi har d travelt ifht å venne henne til annen type mat...
Tita&Tage Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Ofte får de kuler på gommene noen dager før tenner bryter ut. Og noen kan få tynne blå streker der tanna skal komme. Hos lillemor her var det kuler på tannkjøttet som kunne kjennes godt med fingertuppen. Kan dessverre ingenting om mme...
Beama Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Snuppa fikk tenner når hun var 4 1/2 mnd... Er veldig individuelt.. noen er jo født med tenner mens andre ikke får tenner før de er over året. Ikke alltid lett å se om de får tenner... noen får klumper mens andre ingenting... Hos snuppa så vi ikke noe før tannen var nesten ute.... På apoteket får du kjøpt noe som heter Dentinox som du smører på gommene. det bedøver når det klør... Ellers er biteringer kjekt når tennene kommer (gjerne avkjølt i kjøleskap, ikke frys!) Morsmelkerstaning får de vel helt til de er over året og tilvendt med vanlig melk. Snuppa får iallefall mme enda og hun er 11 mnd. Så du har det iallefall ikke travelt med å venne henne til annen mat. Fram til de er 6 mnd skal vel melken være hoveddelen av maten.
Tita&Tage Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Jo, og forresten; tenner får de som oftest fra 4 måneder og oppover. Glemte å svare på det. Kanskje er det tann på vei. Håper formen blir fin igjen snart!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 tusen takk for alle informative svar! ble mye klokere nå!! dere er nnoen hjelpsomme engler;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå