Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ligger hjertelyden til dere på og hva er jente og hva er gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertet på bitteliten slo 140 slag i minuttet, og første kommentaren jeg fikk (ikke fra legen) var "Å, en jente!". Guttene skal vistnok ha raskere puls enn jentene. Vet ikke va den ligger på.

Skrevet

mellom 144 og 157.

Om du kan si jente eller gutt på det grunnlaget, tviler jeg sterkt på...

Skrevet

Vi har en av hver.

Jenta hadde 144 i snitt og gutten hadde 144 i snitt.

Synes den teorien slår litt sprekker jeg...

Skrevet

tror det variere veldig.Jeg har ei vennine der hjerte slo alt fra 130-160 og hun fikk gutt.

Skrevet

Mitt barn har hjertelyd på 150, og er etter det vi kan se ei jente.

Skrevet

gutten vår (helt sikkert gutt) har hatt 148 de 3 siste målingene:-)

Skrevet

min lille i magen hadde 133 no sist...får se på tirsdag om det har forandra sæ...men veit ikkje om dt e gutt eller jente:p

Skrevet

Vi lå først på 150, så 147 og nå sist 130 å vi venter jente:-).. kommer helt ann på hvor aktiv h*n er om de sover o.l.. men men

Skrevet

har hatt 150-170 slag, men vet ikke hva det blir slags kjønn

Skrevet

Det heter seg at over 140 er jente og under 140 er gutt...men dette stemmer stort sett bare i 50% av tilfellene...altså ikke mye å stole på. Kommer, som mange andre har allerede har sagt, an på om babyen sover eller er våken når man måler, hvor lang tid legen bruker på målingene...kan variere fra 120-150 feks på en og samme måling..

Skrevet

hos meg slår hjerte til prinsessa mi 144 slag.....

Skrevet

Hos meg varierte det mellom 160 og 148 slag på siste målingen. Jordmora smilte stort når hun målte.... Det viste seg at babyen snudde seg mens hun målte. For øverts på magen der hun hadde kjent en arm eller fot til å begynne med, var det ingenting når hun kjente igjen etterpå....

Hun sa hjertelyden kom an på om den var rolig eller i aktivitet. Babyen hadde fin og variende hjertelyd sa hun.

Nå fikk vi beskjed på UL at vi mest sannsynlig venter jente nr 2 da.. Men tror ikke særlig mye på den teorien om hjertelyd.

Skrevet

Under 140 slag er det stor sannsynlighet at det er en jente og fra 140 og oppover er det stor sannsynlighet at det blir en gutt.

Men når det ligger akk på 140 så tror jeg ikke at jeg hadde turt å tippe.

Skrevet

Da jeg gikk med min 1.fødte datter i 2005 lå hjertelyden på rundt 145 i gjennomsnitt hele svangerskapet.

nå er jeg gravid igjen og pulsen ligger på 120 ca. på ul så du tydelig at det er gutt. kjenner mange som har gått utfra dette og det har stemt. husk å ikke kjøpe alt og male barnerommet rosa før fødselen allikevel da...ikke 100% sikkert tydligvis

klem klem maimamma

Skrevet

Beklager å slå litt sprekker på denne teorien....

Hjertelyd er det samme som hjerteslag/puls... Hjerteslagene blir regnet ut ifra hvor mange pulsslag i minuttet.. slik som med oss... Normalt sies det at hjerteslagene til et foster ligger mellom 110-150 slag i minuttet sånn cirka... Alt etter aktivitetsnivået til fosteret..ligger det i ro så vil pulsen være litt lavere enn når det er i aktivitet.. det samme som med oss andre .. hvilepuls som er lavere når vi er i ro, og pulsen som er høyere når vi har vært i aktivitet...

Så man kan ikke gå ut ifra kjønnet til fosteret bare på hjertelyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...